De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ja, dat is een nieuwe modus operandi aan het worden, er zijn meer en meer van dat soort diefstallen (mensen klemrijden op afgelegen wegen en de fiets zo ontvreemden). Ik heb weet van 3 zulke diefstallen tot hiertoe in de afgelopen 2 weken. Allemaal duur materiaal (dus het zijn geen gelegenheidsdieven, maar professionals die weten daar ze naar op zoek zijn)

Hangt daar nu zo een bakje voor het elektrisch schakelen gewoon aan het stuur? Ik ken de EPS groep niet, enkel DI2, maar het lijkt me wel zoiets te zijn?
Voor 9000 (!) euro zou ik toch verwachten dat dit ergens ingebouwd zit?

Ja, die junction box hangt onder het stuur. Voor de Shimano junction box (die niet in de bar-end zit) zijn die sturen voorzien dat het in de stem verstopt kan worden, maar die Campagnolo-knollen zijn te groot. Ligt niet aan de fiets hoor, maar aan de groepset.

ridleynoahslcamparecordeps_medium_.jpg

Ja, dat is een nieuwe modus operandi aan het worden, er zijn meer en meer van dat soort diefstallen (mensen klemrijden op afgelegen wegen en de fiets zo ontvreemden). Ik heb weet van 3 zulke diefstallen tot hiertoe in de afgelopen 2 weken. Allemaal duur materiaal (dus het zijn geen gelegenheidsdieven, maar professionals die weten daar ze naar op zoek zijn)
Ja, overlaatst nog van iemand aan zee gehoord die van zijn mtb is geklopt door enkele transmigranten. Kaakbeen en neus gebroken.
Is natuurlijk weer een andere problematiek maar op lange termijn denk ik toch dat we ons zelf gaan moeten 'bewapenen' op de fiets in bepaalde delen van het land, het gaat enkel maar slechter worden. Misschien een busje pepperspray in de achterzak ipv een bommetje :tongue:

Ja, overlaatst nog van iemand aan zee gehoord die van zijn mtb is geklopt door enkele transmigranten. Kaakbeen en neus gebroken.
Is natuurlijk weer een andere problematiek maar op lange termijn denk ik toch dat we ons zelf gaan moeten 'bewapenen' op de fiets in bepaalde delen van het land, het gaat enkel maar slechter worden. Misschien een busje pepperspray in de achterzak ipv een bommetje :tongue:
Gat in de markt co2/peppers pray in 1 ampule

Fietsen met bokshandschoenen?

Ja, die junction box hangt onder het stuur. Voor de Shimano junction box (die niet in de bar-end zit) zijn die sturen voorzien dat het in de stem verstopt kan worden, maar die Campagnolo-knollen zijn te groot. Ligt niet aan de fiets hoor, maar aan de groepset.
Wel jammer voor een groep van 4000 euro toch :laugh:

Snap bij Shimano de bestaansreden voor die 'logge' junction box niet goed als ze zo een mooie oplossing hebben die in je stuur past, of mooi verstopt in de bidonhouder zoals bij BMC. (EW-RS910 blijkbaar)

Iemand toevallig nog een kortingscode voor Bikester beschikbaar?

Heb bericht gehad van Futurum dat ik 40% korting krijg op de aankoopwaarde van mijn helm, maar hij kost ginder nu wel 170 EUR ipv 110 toen ik hem kocht. Je moet ook eerst je aankoop van de nieuwe doen, dan de oude opsturen en dan na goedkeuring krijg je pas de korting.
Dan denk ik dat ik liever een Z20 bij bikester koop voor 179 EUR....

ridleynoahslcamparecordeps_medium_.jpg
Buiten die junction box schakelt dat wel zo zacht als boter natuurlijk.

Via instagram gezien dat mijn FM zijn levering met fietsen heeft aangekregen.
Dus ik zit nu te wachten als een kindje dat nieuw speelgoed krijgt! :D
10 maanden wachten... :(

Mooi trainingsweekend achter de rug.

Op zaterdag 70km met 1200 hoogtemeters in en rond Vloesberg/Flobecq. Mooie route, maar veel stukken die verboden waren voor fietsers of privé. Had geen zin om telkens alternatief te zoeken, dus wel gefietst. Vind het wel steeds vervelend.

Vandaag een rit (letterlijk) rond Namen gedaan. Ten zuiden van de stad is duidelijk mooier en heuvelachtiger dan de noordkant. 95km met slechts 1500 hm, weinig voor de streek, maar het is ook nog niet de bedoeling om al te zot te doen.

Doel is volume opbouwen en goed verteren. Zaterdag korte broek en gewoon in t-shirt. Vandaag was het toch een pak frisser, met een vaak strakke wind, maar uiteindelijk ook gewoon aangenaam fietsweer.

De Scalpel is ook definitief goedgekeurd voor zover dat nog niet het geval had geweest :)

Weet iemand of het kanaal Schaarbeek - Anderlecht veilig is om te fietsen? Ik ben niet bepaald bang om ergens door te rijden, maar Tour & Taxi's en Anderlecht zijn nu niet de meest klinkende namen dacht ik.

Weet iemand of het kanaal Schaarbeek - Anderlecht veilig is om te fietsen? Ik ben niet bepaald bang om ergens door te rijden, maar Tour & Taxi's en Anderlecht zijn nu niet de meest klinkende namen dacht ik.

Ja hoor, perfect veilig (overdag alleszins :unsure:). Fietspad ligt er super bij trouwens.

Ik kom daar regelmatig, ook bij valavond. Fraai fietspad, en nu niet echt iets dat mijn onveiligheidstrigger doet afgaan. Is vaak toch wat volk op straat daar, dus je bent zelden alleen-alleen.

Voor de klimgeiten uit het Leuvense. Nu de Moskestraat de Moskostrade geworden is, is er een waardige vervangstrook opgedoken: de Nieuwelaan in Sint-Agatha-Rode... Een straat die na 1989 is aangelegd, en daarom niet in de COTACOL staat.

Straat ligt in een woonwijk, en is maar langs 1 kant te bereiken. De baan tussen Sint Agatha Rode & Ottenburg, daar aan het kapelletje afslaan in de Zesdagmaalstraat, en dan de wijk in rijden, waar je begroet wordt door dit. Kasseien liggen er "trapvormig" bij zoals op de Muur van Geraardsbergen.

Bestaat er ergens een lijst van beklimmingen die je als Vlaming/Belg zeker eens gedaan moet hebben in ons land?

Ik wil binnenkort wat tochten gaan doen in andere omgevingen en dan lijkt het mij wel leuk als ik de routes op voorhand kan plannen langs de leukere beklimmingen etc

De Cotacol. De 1000 zwaarste beklimmingen in het land, dus smeer je kuiten al maar in.

Eigenlijk is het het gemakkelijkste dat je gewoon de trajecten van de Belgische koersen eens opvraagt van de laatste 10 jaar, en daar de hellingen uit gaat puren die steeds weer terugkomen. Dan kom je sowieso bij de klassiekers uit (Muur+Kapelmuur, Koppenberg, Paterberg, Oude Kwaremont, Kemmelberg (langs meerdere kanten), Berendries, Valkenberg, Kanarieberg, Moskesstraat (RIP!), Smeysberg, Bruine Put, Citadel van Namen, Mur de Huy, Cote de Wanne, Stockeu, Ferme Libert, Triple Mur de Monty, Haussire, Rosier, Cote de Saint Roch, Cote de la Redoute, Roche-aux-Faucons,...)

De Cotacol. De 1000 zwaarste beklimmingen in het land, dus smeer je kuiten al maar in.

Eigenlijk is het het gemakkelijkste dat je gewoon de trajecten van de Belgische koersen eens opvraagt van de laatste 10 jaar, en daar de hellingen uit gaat puren die steeds weer terugkomen. Dan kom je sowieso bij de klassiekers uit (Muur+Kapelmuur, Koppenberg, Paterberg, Oude Kwaremont, Kemmelberg (langs meerdere kanten), Berendries, Valkenberg, Kanarieberg, Moskesstraat (RIP!), Smeysberg, Bruine Put, Citadel van Namen, Mur de Huy, Cote de Wanne, Stockeu, Ferme Libert, Triple Mur de Monty, Haussire, Rosier, Cote de Saint Roch, Cote de la Redoute, Roche-aux-Faucons,...)

Amai super, is exact wat ik nodig heb. Thanks :)

Terug
Bovenaan