De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik begrijp het, maar even verder zien en welke bijdrage zou dit brengen om die persoon te gaan opsluiten in een cel? Rijbewijs zal wel ingetrokken zijn en straf zal wel komen.

Bwa centaur was en is toch altijd de groep tussen 105 en ultegra. Chorus en centaur liggen zeer dicht bij elkaar, chorus is vooral lichter.

Het blijft wel jammer dat campa zo onpopulair is. Maar zo een record of een super record is werkelijk briljant. Dan is Shimano toch echt wel een groep voor boeren :p

Jaren gereden met ultegra, maar nu heb ik record. Niet echt tevreden van :x

hU0y6GJ.png

Dit zijn mijn klikschoenen, en dit is mijn klikplaatje dat ik er op wil plaatsen;

414w82W.png

Nu begin ik te vrezen dat deze 2 niet compatibel zijn, onderste foto zie je in het midden waar ik een vijsje in moet draaien, maar mijn schoenen hebben precies 2 sleufjes en gaat net niet passen.

Correct in mjn veronderstelling?
De 2 gaten in het midden zijn voor spd MTB pedalen. De 3 buitenste gaten zijn voor spd SL of look pedalen zoals jij vasthebt op de foto.

hU0y6GJ.png

Dit zijn mijn klikschoenen, en dit is mijn klikplaatje dat ik er op wil plaatsen;

414w82W.png

Nu begin ik te vrezen dat deze 2 niet compatibel zijn, onderste foto zie je in het midden waar ik een vijsje in moet draaien, maar mijn schoenen hebben precies 2 sleufjes en gaat net niet passen.

Correct in mjn veronderstelling?
Dat middelste schroefje is om uw plaatjes altijd op de zelfde positie te monteren als je deze vervangt.
Uw schoenen ondersteunen dit niet, wat niet erg is, je zal dus steeds opnieuw bij het vervangen ze correct moeten afmeten.

straf zal wel komen
Verwondingen... Mits een beetje slim gespeeld voor de rechter is dat boete, tijdelijke intrekking RBW en eventuele schadeloosstelling. Straffen voor zulke inbreuken zijn een absoluut lachertje. Vluchtmisdrijf is een verzwarende omstandigheid, maar spin er het verhaal van "paniek" en "toch nog uit eigen beweging gaan aangeven" en het wordt snel met de mantel der liefde bedekt.

Verwondingen... Mits een beetje slim gespeeld voor de rechter is dat boete, tijdelijke intrekking RBW en eventuele schadeloosstelling. Straffen voor zulke inbreuken zijn een absoluut lachertje. Vluchtmisdrijf is een verzwarende omstandigheid, maar spin er het verhaal van "paniek" en "toch nog uit eigen beweging gaan aangeven" en het wordt snel met de mantel der liefde bedekt.
Tjah wat is hier een correcte straf?

Vluchtmisdrijf lijkt mij ook gewoon zo'n normale instinctieve reactie.
Uiteraard zou het niet mogen, maar als je eerlijk bent, geef je ook toe dat je zelf niet weet hoe je zou reageren. Iedereen zal wel zeggen dat ze meteen hulp zouden zoeken, maar dat is zever. Velen (en ik zeg hier niet 'de meerderheid') slaan inderdaad gewoon in paniek en rijden door.
Volgens mij vergt het wel wat van iemand om die reactie te onderdrukken.

Je haalt inderdaad de drie straffen aan. Wat wil je meer? Celstraf? Rijbewijs voor goed kwijt(iemand van 21...), ...? Gaat niet veel opbrengen hoor. Lesje geleerd en hopelijk is de straf voldoende.

Je haalt inderdaad de drie straffen aan. Wat wil je meer? Celstraf? Rijbewijs voor goed kwijt(iemand van 21...), ...? Gaat niet veel opbrengen hoor. Lesje geleerd en hopelijk is de straf voldoende.
Van mij mogen ze zo iemand haar rijbewijs gerust voor ettelijke jaren afnemen. Dat zal andere mensen misschien eens doen nadenken alvorens ze een voorrang van rechts totaal negeren. Mensen mogen wel is wat vaker verantwoordelijk gesteld worden voor hun daden.
Dat is zoals die verkrachtingszaken van de laatste tijd. Als het de eerste keer is dat je in aanraking komt met het gerecht kom je altijd weg met een voorwaardelijke straf. Ik vind dat geen normaal signaal naar de samenleving toe.

Sowieso alle rij-proeven opnieuw, restricties (langere begeleiding, niet rijden in bepaalde periodes,...), en als het een ongeval door schuld is (zoals iemand die voorrang heeft omver kegelen), mag daar gerust een zware sanctie tegenover staan.

Mss had ze ze niet gezien. Werkte die haar lichten bv correct (of is het om 5u30 al licht?)

Gisteren ook ergens gekeken en er kwam niemand van rechts dus rij door. Ineens hoor ik ene toeteren. Bleek die vlak achter mij te rijden. Geenen idee waar die vandaan kwam, zat die ergens in een voor mij blinde hoek (ik heb er meer doordat ik groot ben :p) of kwam die van zijn oprit dat ik die niet gezien heb geen idee

Iedereen heeft al eens een voorrang van rechts genegeerd door onoplettendheid of niet opgemerkt. (Of iets soortgelijks als iemand niet opgemerkt in de dode hoek.) In 99.9% van de gevallen rij je dan gelukkig geen fietser omver.

Er zijn enkel verliezers in zo'n verhaal en ik heb eerlijk gezegd geen idee wat de juiste aanpak is in zo'n geval.

Dat zal andere mensen misschien eens doen nadenken alvorens ze een voorrang van rechts totaal negeren.
Dit is echter je reinste onzin. Dat is dezelfde redenering als 'de doodstraf schrikt mensen af te moorden.' Da's ook al volledig ontkracht.

Jullie houding 'strenge straffen' is perfect verdedigbaar, maar of dat écht een verschil gaat maken in de ongevalstatistieken?
Ik heb mijn twijfels.

Ik kan echter ook geen alternatief bedenken waar ik zelf ook geen bedenkingen bij heb.
Opnieuw, alleen verliezers hier.

Iemand aanrader voor lak/carbonherstel
Er is een poging geweest om mijn fiets te stelen met veel lakschade aan mijn bovenbuis en kans op carbonschade.

Iedereen heeft al eens een voorrang van rechts genegeerd door onoplettendheid of niet opgemerkt. (Of iets soortgelijks als iemand niet opgemerkt in de dode hoek.) In 99.9% van de gevallen rij je dan gelukkig geen fietser omver.

Er zijn enkel verliezers in zo'n verhaal en ik heb eerlijk gezegd geen idee wat de juiste aanpak is in zo'n geval.

Dit is echter je reinste onzin. Dat is dezelfde redenering als 'de doodstraf schrikt mensen af te moorden.' Da's ook al volledig ontkracht.

Jullie houding 'strenge straffen' is perfect verdedigbaar, maar of dat écht een verschil gaat maken in de ongevalstatistieken?
Ik heb mijn twijfels.

Ik kan echter ook geen alternatief bedenken waar ik zelf ook geen bedenkingen bij heb.
Opnieuw, alleen verliezers hier.
Die straffen zijn meer voor het vluchtmisdrijf. Had ze gewoon daar gebleven en de hulpdiensten gebeld had niemand om zware straffen gevraagd.

Iemand aanrader voor lak/carbonherstel
Er is een poging geweest om mijn fiets te stelen met veel lakschade aan mijn bovenbuis en kans op carbonschade.
Al redelijk wat ervaring met carbonreparatie.nl (helaas).
Ik heb wel telkens gewoon het carbon laten herstellen... niet de lak. Maar wel tevreden over het werk, prijs en communicatie.

Jezus man, das echt elk deel dat ze hebben gehad.
De mijne is miraculeus gewoon niks aan. De linkse shifter stond wat scheef maar dat is hersteld (al een chance want ik stond ni te springen om 300 EUR voor ne nieuwe te geven). Mijn banden hebben een borduur geraakt maar de velgen helemaal niks, dus ook daar veel hoerechance of ik kon 2 nieuwe carbon velgen kopen.

Terug
Bovenaan