De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Advies gevraagd:
Ik heb een feedback sports ultralight gekocht en ik heb mijn zadelpen van de Aeroad heeft een andere vorm dan de klem.
Ook heb ik nog een geschroefde mount voor de radar erop zitten en weinig zin om die er telkens af te halen.

Is het erg om die op de bovenbuis zo dicht mogelijk bij het zadel zachtjes te klemmen?
Of toch beter voor de feedback sprint gaan?
Heeel zachtjes klemmen is niet zo erg, maar toch oppassen.

Kan je ‘m niet gewoon “hangen” aan de top van het zadel over de stand?

Advies gevraagd:
Ik heb een feedback sports ultralight gekocht en ik heb mijn zadelpen van de Aeroad heeft een andere vorm dan de klem.
Ook heb ik nog een geschroefde mount voor de radar erop zitten en weinig zin om die er telkens af te halen.

Is het erg om die op de bovenbuis zo dicht mogelijk bij het zadel zachtjes te klemmen?
Of toch beter voor de feedback sprint gaan?
Gewoon op uw bovenbuis klemmen. Niks mis mee!
IMG_8444-scaled.jpg

Zou er conditieverlies optreden door op vakantie eens wat te mtben in plaats van met de roadbike te rijden? Zit aan cote d'azur, daar waar de befaamde roc d'azur wordt gereden en twijfel of de regio wel ideaal is om op de weg te rijden met al die gedrogeerde hufters daar...

Zou er conditieverlies optreden door op vakantie eens wat te mtben in plaats van met de roadbike te rijden? Zit aan cote d'azur, daar waar de befaamde roc d'azur wordt gereden en twijfel of de regio wel ideaal is om op de weg te rijden met al die gedrogeerde hufters daar...
Indien je zoals met jouw racefiets enkel +35 rijdt met jouw mountainbike zal dat geen probleem zijn. :unsure:

Uiteraard, conditie op de mtb is een andere conditie als die op de wegfiets.

Ik denk dat je het conditieverlies toch echt niet mag onderschatten.
Als je tevreden bent van Canyon kan je altijd je Aeroad tijdelijk parkeren (of verkopen) en jezelf voorzien van een Canyon Endurance:ONfly zodat je nog zal kunnen fietsen. Anders zie ik het maar slecht in.

Je kan de vakantie ook als stage zien. Iedere dag 120km rijden met de MTB terwijl vrouw en kinderen aan het zwembad liggen. Na de stage een weekje rustiger aan doen en daarna kan je ritjes doen aan 38km/u ipv 35km/u door supercompensatie.

Je kan de vakantie ook als stage zien. Iedere dag 120km rijden met de MTB terwijl vrouw en kinderen aan het zwembad liggen. Na de stage een weekje rustiger aan doen en daarna kan je ritjes doen aan 38km/u ipv 35km/u door supercompensatie.
Waarom rustiger aan doen? Conditie doortrekken en inschrijven voor de Ronde van polen met de grote mannen verdomme.

Cote d'azur wat gaat iemand daar zoeken als wielerliefhebber, wie het een beetje serieus wil doen gaat gewoon naar Tenerife en rijdt twee weken lang de Teide op.

Die 35+ is enkel op ritten rond de 60-100km.
Ik doe ook lange ritten van 150km aan een meer gezapige 32,5 en rond de 200-210 Watt.
32,5 met 200 watt? Gisteren hier een ritje gereden 90 km aan 31 gemidddeld maar dan zit ik aan 245 Normalized power.
Weet natuurlijk niet hoe zwaar je bent maar 200 watt aan 32,5 gem lijk me echt weinig.

Iedereen kan er wel met lachen maar hij heeft al screenshots getoond, dus trap weldegelijk die cijfers (buiten eventuele photoshop) enkel de manier van communiceren kan ´anders´.

32,5 met 200 watt? Gisteren hier een ritje gereden 90 km aan 31 gemidddeld maar dan zit ik aan 245 Normalized power.
Weet natuurlijk niet hoe zwaar je bent maar 200 watt aan 32,5 gem lijk me echt weinig.
Woont hij ook niet aan de kust? dus hoogtemeters ook weinig waarschijnlijk, en als je wat geluk hebt met banen waar je lang rechtdoor kan zonder te moeten stoppen.
Zoals Castil zegt, an sich kan het wel allemaal, maar de communicatie erbij is soms een beetje tja .. vreemd.

Moest hij aan de kust wonen dan kan het wel zijn idd, maar in een heuvelachtig gebied met die waardes aan die snelheid🤔
Als je natuurlijk 65 kilo weegt dan heb ik niks gezegd😁

Terug
Bovenaan