Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ach ja, veel risico op hersenschade lopen ze toch al niet.Gisteren tijdens het mtb'en in de Vlaamse Ardennen herhaaldelijk het pad gekruist van De Retro Ronde. Ettelijke coureurs in correcte outfit, op oude pareltjes van racers. Maar dus ook heel veel van hen zonder helm, met een (wollen) klakske... Lekker hellingen naar beneden knallen op een racer van 30 jaar oud die 2 keer per jaar buiten komt, en dan maar hopen dat het goed komt zeker?
Laten liggen en genieten van alle voordelen.Interessante discussie hier over tubeless.
Mijn nief veloke is er en ik heb er tubeless opliggen.
Ik heb daar totaal geen ervaring mee en zou mss willen wisselen naar binnenband.
Met dat geklooi van die sealant, ben zo al geen held in banden vervangen.
Is allemaal zo moeiljk niet. Ik had/heb zelf ook 0,0 ervaring met banden vervangen maar zo een geklooi is dat echt niet.Interessante discussie hier over tubeless.
Ik heb daar totaal geen ervaring mee en zou mss willen wisselen naar binnenband.
En als je wil leren wat en hoe je iets moet doen is er altijd youtubeInteressante discussie hier over tubeless.
Wel opletten hoe je zoektEn als je wil leren wat en hoe je iets moet doen is er altijd youtube
Sommige velg/band combinatie zijn wel behoorlijk moeilijk - een tubeless velg en band gaan, in mijn ervaring, helemaal niet goed samen met een binnenband. Logisch uiteraard, maar wel iets waar je best op let.Is allemaal zo moeiljk niet. Ik had/heb zelf ook 0,0 ervaring met banden vervangen maar zo een geklooi is dat echt niet.
Hoe bedoel je juist? Ik zou niet direct weten waarom ze hier samengaan op het eerste zicht.Sommige velg/band combinatie zijn wel behoorlijk moeilijk - een tubeless velg en band gaan, in mijn ervaring, helemaal niet goed samen met een binnenband. Logisch uiteraard, maar wel iets waar je best op let.

Ik heb geen antwoord op uw vraag, maar er zijn mij ook al soortgelijke dingen opgevallen met mijn edge530 en (Join) workouts.Misschien de vraag hier stellen, mogelijks heeft iemand er eveneens ervaring mee.
Ik heb nu voor de 2de keer iets vreemd gemerkt met mijn edge 530.
Normaal doe ik een workout gewoon zoals deze voorgeschreven staat, dus ik doe gewoon de tijden qua blokken zoals opgegeven.
Nu vandaag heb ik eens wat blokken even onderbroken omdat het parcours op dat moment zich niet leende om blokken te doen.
Ik had dus de huidige stap onderbroken, en op de klim terug de stap hervat.
Maar daarbij merkte ik dat de verstreken tijd van de rit ineens naar mijn gevoel vermeerderd was.
Als ik kijk op Garmin Connect is de rittijd 5u15, maar op Strava is deze maar 4u46.
Die 29 minuten die erbij komt is ongeveer de tijd dat de workoutstap onderbroken was + plus een korte pauze om water bij te vullen
Die 29 van die stop + onderbroken stap tijdens de rit is er dus op een bepaalde manier bijgeteld. Bewogen in Garmin is ook maar 4u46 overigens.
Dat is nu geen drama, maar is wel verwarrend want ik had pas door dat die 30 minuten erbij geteld waren na de rit. NP en gem vermogen klopte wel, gem snelheid uiteraard niet.
Vond het wel vreemd toen in blijkbaar ineens al 3u aan het rijden was en mijn gemiddelde snelheid zo laag was![]()
Misschien slecht uitgelegd.Hoe bedoel je juist? Ik zou niet direct weten waarom ze hier samengaan op het eerste zicht.
Heb het al zo vaak gedaan.
...
installeren is idd 2x niks, maar qua werking op de racer heb ik er geen al te schitterende ervaringen mee. En dan is het wel geklooi om daar een binnenband in te krijgen met die stugge banden.Laten liggen en genieten van alle voordelen.
Laat u niet beïnvloeden door mensen met 2 linkerhanden (en meer!) die zeggen dat het veel gedoe is.
Die zaten standaard op mijn nieuwe Cube toen ik 'm kocht en zijn heel lang mee gegaan, totaal niet de ervaring mee gehad dat die makkelijk lek gingen. Nadien wel terug overgeschakeld op gewone binnenbandjes (wegens grote voorraad hier thuis) en eigenlijk geen verschil gemerkt.installeren is idd 2x niks, maar qua werking op de racer heb ik er geen al te schitterende ervaringen mee. En dan is het wel geklooi om daar een binnenband in te krijgen met die stugge banden.
Ik ben terug gegaan naar binnenbanden, maar ben aan het overwegen om TPU binnenbanden te proberen, iemand ervaring mee? De ervaringen zijn nogal gemengd, de ene is er tevreden over, de andere rijdt er constant lek mee...
Qua prijs op aliexpress zijn die goedkoper dan veel butyl binnenbanden.
Ik begrijp dat toch niet zo goed. Als iets scherp genoeg is om doorheen je buitenband te prikken, maakt de binnenband toch niet veel uit?Die zaten standaard op mijn nieuwe Cube toen ik 'm kocht en zijn heel lang mee gegaan, totaal niet de ervaring mee gehad dat die makkelijk lek gingen. Nadien wel terug overgeschakeld op gewone binnenbandjes (wegens grote voorraad hier thuis) en eigenlijk geen verschil gemerkt.
En net daarom haat ik schijven! En als die schijf dan ook nog eens continu tegen u remblokken ligt aan te slepen..Ik heb geen ervaring met schijfremmen en nu om te poetsen toch het achterwiel er eens uitgehaald.
Nu zit het er weer in maar zit er precies wat speling en een raar geluid als ik de fiets heen en weer beweeg en ernaast sta
Dat een schijfrem wat geluid maakt is niet zo abnormaal. Beetje vuil, nat of de blokjes die even wat aanlopen (al valt dat met steekassen ook zeer goed mee). Maar dat verdwijnt ook wel weer. Speling (op het achterwiel of de schijf zelf?) is echter niet normaal.Ik heb geen ervaring met schijfremmen en nu om te poetsen toch het achterwiel er eens uitgehaald.
Nu zit het er weer in maar zit er precies wat speling en een raar geluid als ik de fiets heen en weer beweeg en ernaast sta
Bwa ik heb toch al hier en daar eens een steentje eruit gehaald die er door zat en de binnenband niet lek geprikt had.Ik begrijp dat toch niet zo goed. Als iets scherp genoeg is om doorheen je buitenband te prikken, maakt de binnenband toch niet veel uit?
Zometeen gaat mijn maat er eens naar kijkenDat een schijfrem wat geluid maakt is niet zo abnormaal. Beetje vuil, nat of de blokjes die even wat aanlopen (al valt dat met steekassen ook zeer goed mee). Maar dat verdwijnt ook wel weer. Speling (op het achterwiel of de schijf zelf?) is echter niet normaal.