SomeDude
Banned
Ik koop al de onderdelen voor mijn stalen ros bij de hoefsmidVraag, probleem, dilemma en hulp gevraagd.
Dus 3 jaar geleden dus nieuwe fiets gekocht, maar volgens mij is deze 'op' aan het raken, ketting kraakt, 1 versnelling gaat heel soms wat minder en de olie die er oorspronkelijk op zat is ook wat zwart aan het worden.
Waar ik vroeger makkelijk 35 km/uur gemiddeld haalde moet ik nu al wat moeite doen om 34 gemiddeld te halen, tegenwoordig is dit aan een hartslag van +/- 140 en het bijkomende probleem is dat ik niet graag zweet.
En dit alles terwijl ik dit jaar meer dan ooit getraind heb op de fiets, tot nu toe een 1085 km, normaal doe ik dit op +/- 1 jaar tijd.
Dus fiets op en ik aan het kijken naar een nieuwe fiets, ben wel fan van Pinarello en mijn fietsenmaker (een goede vriend) wilt nog 1500 euro geven voor mijn oude Pinarello F.
Maar en nu komt het, nu zegt er ineens een vriend tegen mij dat ik ook onderdelen apart kan vervangen, dus de ketting, tandwielen,... apart kopen en enkel deze vervangen, mijn fietsenmaker hier nooit over horen spreken en heb daar toch al ettelijke fietsen gekocht/verkocht.
Klopt dat wel of is die mij iets aan het wijs maken? Zoja, waar koop je dit dan?
Zonee, iemand ene fietsvriend nodig, je krijgt hem gratis, maar het is een sukkeltje want haalt geen 34 km/uur gemiddeld.
Moest iemand raad hebben, ik vrees er voor want die vriend is nogal een blaaskaak, maar je weet nooit.
Maar heb daar nog nooit een carbonnen ros gezien
. Been there, done that, had a lot of cleaning to do.