De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Iemand tips om makkelijk een startpunt aan te passen op gpx file?
Had een mooie route gevonden die in een lus voorbij men huis gaat. Zou graag daar starten en eindigen. Maar het echte start en eindpunt is op een serieuze afstand.

Kan het inladen in garmin connect. Maar als ik daar het startpunt wijzig maakt hij er een quasi compleet andere route van.
Javawa doet dit ook perfect. Is meestal in een paar seconden gefixed.

Wat is jullie ervaring met hotwax voor de ketting en welke raden jullie aan?
Ik vermoed dat zo een slow cooker van op Amazon wel moet volstaan, ipv die dure van Cyclowax enzo?

Het was in het begin wat gepruts om alles goed ontvet te krijgen, maar ik zou nu niets anders meer willen. Geen vuiligheid meer en het proces om je ketting te herwaxen valt ook veel beter mee dan ik had gedacht.

Ik gebruik die van Cyclowax (ook hun cooker, maar dat is idd geen vereiste).

Mooie bolide maar mist wel een set spatborden. Is echt onmisbaar voor WW. Of kan je douchen op je werk? Of werk je enkel als het zonnig is? Zoveel vragen.

Het was in het begin wat gepruts om alles goed ontvet te krijgen, maar ik zou nu niets anders meer willen. Geen vuiligheid meer en het proces om je ketting te herwaxen valt ook veel beter mee dan ik had gedacht.

Ik gebruik die van Cyclowax (ook hun cooker, maar dat is idd geen vereiste).
Ik blijf toch wel zwarte smeurrie aan cassette hebben, maar dat is misschien normaal?

Voor de rest wel fijn rijden en idd zeker simpel qua onderhoud.

Mooie bolide maar mist wel een set spatborden. Is echt onmisbaar voor WW. Of kan je douchen op je werk? Of werk je enkel als het zonnig is? Zoveel vragen.
Ik kan douchen, en we hebben zelfs een grote kast om onze kleren in te drogen. Maar voor WW in nattere omstandigheden heb ik een ultimate zonder spatborden.

Ja is idd stock met rotor. Kan zijn door tekorten ofzo, maar ik vind die rotors wel mooi en blijkbaar kun je makkelijk de cranks wisselen enzo.
Grootste nadeel van rotor cranks is dat door de 30mm as in een press fit bottom bracket de lagers een stuk gevoeliger zijn aan slijtage.

Heb deze hier eens zien voorbij komen dacht ik. Voor 40 euro kan je denk ik geen miskoop doen? De reviews op de site zijn ook zeer positief.
Ik onlangs 2 jerseys besteld van GripGrab. Ik dacht ah dat gaat wel een aangename stof zijn maar was ik even mis. Net een voetbal truitje, echt zeer onaangenaam!
Nog steeds op zoek naar wat extra zwarte jerseys met korte mouwen. Helaas heeft Le Coffee Ride (en Peloton de Paris) nu enkel lelijke kleuren. Die van hun zitten nl. als gegoten.

Wat is jullie ervaring met hotwax voor de ketting en welke raden jullie aan?
Ik vermoed dat zo een slow cooker van op Amazon wel moet volstaan, ipv die dure van Cyclowax enzo?
Die pot is gewoon een crockpot, of een nagellakdingetje (wat doen ze daarmee?) van op Aliexpress. Het is volgens mij ook identiek aan die chinezen, en Silca. Ik heb een Cyclowax versie, maar als die kapot gaat koop ik iets op ali.

De tabletten zijn daarentegen wél de moeite. Ik heb zelf geëxperimenteerd met wax, moybdeen, paraffine, grafiet (ofziets) maar dat kwam er altijd veel korreliger uit dan bij de OG. En zoveel kosten ze niet. Gewoon uw ketting wat proper in de pot doen (na het afnemen een minuut in heet water does the trick)
En het verschil tussen de cfr en de sl is toch echt wel te voelen. Ook al zeggen we vaak enkel profs voelen dat, maar het verschil in stijfheid voel je toch wel echt bij het aanzetten en weggevoel.
Vette velo, maar dat verschil in stijfheid voelen… dat zal toch eerder in de afmontage zitten hoor :). Disclaimer: profs voelen dat ook niet.

Die pot is gewoon een crockpot, of een nagellakdingetje (wat doen ze daarmee?) van op Aliexpress. Het is volgens mij ook identiek aan die chinezen, en Silca. Ik heb een Cyclowax versie, maar als die kapot gaat koop ik iets op ali.

De tabletten zijn daarentegen wél de moeite. Ik heb zelf geëxperimenteerd met wax, moybdeen, paraffine, grafiet (ofziets) maar dat kwam er altijd veel korreliger uit dan bij de OG. En zoveel kosten ze niet. Gewoon uw ketting wat proper in de pot doen (na het afnemen een minuut in heet water does the trick)

Vette velo, maar dat verschil in stijfheid voelen… dat zal toch eerder in de afmontage zitten hoor :). Disclaimer: profs voelen dat ook niet.
Ik ben van de laagste reeks Carbon propel met mechanische Ultegra naar topreeks met Di2 Ultegra gewisseld en het verschil is toch duidelijk voelbaar. Zeker als je aan lage Kadans veel kracht zet.

Terug
Bovenaan