De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Los van de bejaarden die 60 rijden in 2de versnelling en cool kids met tunerwagens is er toch bitter weinig verschil tussen een elektrische en een benzine/diesel qua geluid aan 50-70km/u?

Dat is toch vooral het geluid van de banden?
Ik hoor de elektrische auto's toch minder goed of later rijden dan de meeste benzinewagens.

Vanaf 50km/h maakt een elektrische auto onmerkbaar minder geluid als een ICE voertuig.
Zijn onderzoeken genoeg naar gedaan.

Iemand nog een dropper nodig? Ik heb een reverb axs op de kop getikt, kabeltje minder en altijd een reserve-batterij voor de derailleur :fingerguns:.

Dat is wel een dure batterij-opslagplaats :tongue:
En een kabel minder é, dat ruimt toch wel proper op. Alles om die dwaze uitgaven te rationaliseren :oi22:.
Ik heb die niet nieuw gekocht hoor, dat is mij te gortig. De rockshox axs controller was moeilijk te vinden, SRAM wil iedereen naar de pods sturen maar dan zit je met een ongebruikte knop. Met een beetje speurwerk toch nog eentje gevonden voor een fijn prijsje.

Nu dus een reverb, 31,6mm en 175mm drop, op overschot.

Ik heb look keo max 2 carbon pedalen op mijn fiets, opzich wel tevreden van maarse piepen verschrikkelijk.
Dus eerder het plaatje met de pedaal niet de pedaal aan de crank

Nu ben ik van plan een 2de fiets te kopen,
Ik twijfel ofwel weer look keo pedalen aangezien dat het simpelste zou zijn. Of toch overschakelen naar shimano, wa wel een dure oplossing is.

Heb ook geen zin om heel de tijd plaatjes te verwisselen...

En een kabel minder é, dat ruimt toch wel proper op. Alles om die dwaze uitgaven te rationaliseren :oi22:.
Ik heb die niet nieuw gekocht hoor, dat is mij te gortig. De rockshox axs controller was moeilijk te vinden, SRAM wil iedereen naar de pods sturen maar dan zit je met een ongebruikte knop. Met een beetje speurwerk toch nog eentje gevonden voor een fijn prijsje.

Nu dus een reverb, 31,6mm en 175mm drop, op overschot.
Hoeveel heb je dan nog betaald voor dropper incl batterij + remote?

Voor de oude versie dan, neem ik aan?

Hoeveel heb je dan nog betaald voor dropper incl batterij + remote?

Voor de oude versie dan, neem ik aan?
Oude versie idd.

280 voor de dropper (met ongebruikte lader, en batterij, goed 1 jaar oud), en 100 voor de remote. Twee verschillende kopers, telkens incl verzending vanuit NL.

Niet slecht.
Ik zou ook een draadloze willen, maar ze zijn wel heel zwaar.
Dat scheelt echt niet veel, wss geen 200 gram tov de Reverb Stealth.

Het systeem om het zadel te bevestigen en te tilten is ook wel erg nice op de AXS (niet dat je daar vaak moet aan komen, maar toch).

Enkel wel opletten met de maatvoering, de AXS droppers zijn precies iets groter. Mijn bekabelde dropper had 175mm drop (zat wel op zijn diepst in het frame maar net goed), maar met een AXS zou dat niet passen dus voor een 150mm gegaan.

Ik heb look keo max 2 carbon pedalen op mijn fiets, opzich wel tevreden van maarse piepen verschrikkelijk.
Dus eerder het plaatje met de pedaal niet de pedaal aan de crank

Nu ben ik van plan een 2de fiets te kopen,
Ik twijfel ofwel weer look keo pedalen aangezien dat het simpelste zou zijn. Of toch overschakelen naar shimano, wa wel een dure oplossing is.

Heb ook geen zin om heel de tijd plaatjes te verwisselen...
Ik had daar bij mijn Looks ook 'problemen' mee, dat piepte inderdaad ook. Niet zo fel, maar wel storend. Ik deed gewoon een druppeltje olie op het vlakke gedeelte van het plaatje (pal in het midden) en daarmee was dat wel weg.

Ik heb ook een tijdje met Look gereden, is een gekend probleem. Soms stopte ik onderweg om in een plasje water te gaan staan. Met de droogte anno 2025 zou ik Shimano pedalen kopen want de Demer staat momenteel héél laag ze.

Vraag is ook met welke keo plaatjes je rijdt.
De gewone of de grips?

Shimano pedalen kunnen overigens ook piepen.
Voor te stappen vind ik Shimano beter. Maar voor te fietsen voel ik eerlijk gezegd geen verschil. Reed 8 jaar Shimano en nu al 4 jaar keo.

Iemand tips voor fiets kleding bovenstuk voor 12-15 graden. Wat voor fietsvestje. Merk aanraders?
Base layer + jersey + windbreaker en ge zit goed.

EDIT meer details:
  • Base layer met lange mouwen indien rustig fietsen, base layer korte mouwen indien een steviger tempo rit.
  • Jersey altijd kort.
  • Windbreak mouwloos (kan je altijd makkelijk opvouwen en in achterzak steken indien echt te warm. Meestal rits ik hem dan gewoon open.

Laatst bewerkt:
Mouwstukken en mouwloos windvestje hier. De paar vestjes met lange mouwen die ik heb, zijn snel te warm voor mij.

Iemand tips voor fiets kleding bovenstuk voor 12-15 graden. Wat voor fietsvestje. Merk aanraders?
ga je voor jezelf moeten uitmaken

12 graden is bij mij standaard korte broek + kortemouwentruitje + windbreaker* (+ verwarmde handschoenen :headshake:)
Zie de reacties hierboven voor compleet andere voorkeuren

*zonder mouwen dus

Castelli Perfetto met korte mouwen. En dan armstukken aan of uit naargelang de zon al dan niet begint te schijnen. Of als je wat meer doorfietst en je wil jezelf wat lucht geven. Armstukken ftw.

Terug
Bovenaan