De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Het zal de Procaliber worden, bedankt voor de input allemaal! Ik merk trouwens net dat er eigenlijk een ander specifiek topic voor aankoopadvies is. :smurf:

Vandaag tt gereden in Henegouwen, Basècles. Man, modderfest tot en met. Twee megabuien over onze kop en super vettig in de bossen. T was lang geleden dat ik nog zo vuil was, er zat zelfs modder in mijn oren. En toch was het plezant, tussen de boshyacinten en ontluikende groen.

Nog niet in de showroom want hij moet nog verstuurd worden via Buycycle.

Argon 18 E-118 (toen topmodel) met Ultegra di2 (excl. cassette en cranks - die ging ik toch wisselen naar ultrakorte 165mms).

Was van plan de Supersix te voorzien van wat accessoires maar dat gaat ook duur uitkomen (Die mount voor een ligstuur op de stuurpen was al €175 - en die heb ik nu natuurlijk ook al 🫣).

Oud velooke, goeie klimwielen waar ik niets mee ben (als de naven nog goed zijn spaak ik daar mss wat carbon 88mm velgen rond).

Moderne extensions en een STA van 78 graden. Moet lukken om daar iets sneller en comfortabeler mee te zijn over de (heel) korte afstand die ik dit jaar ga doen. Ik hoop dat het zadel voor mij een pak lager zal staan, want die drop is nog altijd 🤯.

73364583-9143-407f-acaa-8e32a14e392d.jpeg

Tof fietske, knap geinvesteerd in aerodynamica, maar volgens mij sla je hier toch door. Beter geinvesteerd in een crankset vooraan. Zal je veel snelheid opleveren, let maar op

welke overschoenen zijn het meest waterdicht? & robuust? Had er van casteli, maar wel kapot na 1 jaar intensief gebruik, is mss wel normaal.

Ik heb pokkelelijke fluo gele van shimano.

1. Koop ze te groot
2. Doe ze correct aan
2.a/b/c/d Eerst lange broek, dan kousen (stap a en b mogen ook omgekeerd maar ik zit sinds kort in het “over” kamp, dan overschoenen. Dan schoenen. Dan de neus van de schoen in de overschoen. Dan HARD over de hiel trekken en terwijl je de spanning van de rits haalt, toeritsen
3. Geniet nog tot 2035 van je lelijke overschoenen

Ik heb pokkelelijke fluo gele van shimano.

1. Koop ze te groot
2. Doe ze correct aan
2.a/b/c/d Eerst lange broek, dan kousen (stap a en b mogen ook omgekeerd maar ik zit sinds kort in het “over” kamp, dan overschoenen. Dan schoenen. Dan de neus van de schoen in de overschoen. Dan HARD over de hiel trekken en terwijl je de spanning van de rits haalt, toeritsen
3. Geniet nog tot 2035 van je lelijke overschoenen
Maar als je de kousen over de broek doet, dan loopt het water toch gewoon via je broek altijd los je schoenen in?

Je zou nadien ook weer uw broek over uw overschoenen trekken hé, ‘tis maar om ze deftig aan te krijgen dat ik bedoel. Ik zie enorm veel mensen sukkelen met overschoenen óver de schoenen trekken (en dan gaan ze ook snel kapot).

Maar die van mij sluiten mooi aan en ik heb eigenlijk nooit water in mijn schoenen om eerlijk te zijn.

Maar als je de kousen over de broek doet, dan loopt het water toch gewoon via je broek altijd los je schoenen in?
Ik heb ook die lelijke van Shimano. Loopt toch geen water in langs boven.

En inderdaad hoe poeperman het zegt.

Rij er al jaren mee.

Als je goeie overschoenen hebt dan sluiten die bovenaan mooi aan en loopt het water er niet in.
Broek over overschoenen geen fan van persoonlijk.

Overigens sokken altijd over de lange broek of beenstukken :cool:

Het is voornamelijk tegen de regen.

De enige goeie manier voor mij is te zorgen dat de overschoen op je huid aansluit dus kous eronder, en broek erover.

Anders absobeerd uw broek of kous gewoon dat water en word da zo nog in de schoen gezogen.

Ik had de Castelli Diluvio, was er vrij tevreden van, heb ze opnieuw gekocht, alleen mochten ze toch nog iets waterdichter zijn.
Maar mss bestaat en merfect afsluitende overschoen niet.
Die van sockleon zagen er ook goed uit maar wel prijzig
Mss kwam het langs de onderkant.

Nog niet in de showroom want hij moet nog verstuurd worden via Buycycle.

Argon 18 E-118 (toen topmodel) met Ultegra di2 (excl. cassette en cranks - die ging ik toch wisselen naar ultrakorte 165mms).

Was van plan de Supersix te voorzien van wat accessoires maar dat gaat ook duur uitkomen (Die mount voor een ligstuur op de stuurpen was al €175 - en die heb ik nu natuurlijk ook al 🫣).

Oud velooke, goeie klimwielen waar ik niets mee ben (als de naven nog goed zijn spaak ik daar mss wat carbon 88mm velgen rond).

Moderne extensions en een STA van 78 graden. Moet lukken om daar iets sneller en comfortabeler mee te zijn over de (heel) korte afstand die ik dit jaar ga doen. Ik hoop dat het zadel voor mij een pak lager zal staan, want die drop is nog altijd 🤯.
Voor welke uitdaging is dit gekocht?

Nu 1,5 jaar aan het roadbiken, laatste maanden wat aan het overstappen op langere ritten. 100, 120,150 en nu al 175 km. Ik rijd altijd solo, soms eens duo iemand op sleeptouw nemen.

Ik wil echter mijn vermogen omhoog krijgen. Gisteren de 150km rit gedaan, beetje kemmel, Catsberg en die dr tussen. Kleine 500 HM, dus niet te zot veel. Gemiddelde nog matig cava met 31,8. Natuurlijk wel 80 km tegen de wind mogen kloten. Vermogen 210W NP, 5 minuten uitvoer 451Watt. Gemiddelde hartslag 140 en Ik weeg 69 kg. Met mijn gewicht kan ik wel nog wat spelen en dat naar 65 cutten.

Wat is de beste manier om die uitvoer te vergroten? In de zin van 20 minuten 450 watt trappen.

Nu 1,5 jaar aan het roadbiken, laatste maanden wat aan het overstappen op langere ritten. 100, 120,150 en nu al 175 km. Ik rijd altijd solo, soms eens duo iemand op sleeptouw nemen.

Ik wil echter mijn vermogen omhoog krijgen. Gisteren de 150km rit gedaan, beetje kemmel, Catsberg en die dr tussen. Kleine 500 HM, dus niet te zot veel. Gemiddelde nog matig cava met 31,8. Natuurlijk wel 80 km tegen de wind mogen kloten. Vermogen 210W NP, 5 minuten uitvoer 451Watt. Gemiddelde hartslag 140 en Ik weeg 69 kg. Met mijn gewicht kan ik wel nog wat spelen en dat naar 65 cutten.

Wat is de beste manier om die uitvoer te vergroten? In de zin van 20 minuten 450 watt trappen.
20' 450watt op 65kg dan?
Wil je pro rijder worden?

5' @450watt op 69kg is toch al heel behoorlijk!!

Terug
Bovenaan