Knarf van hier op het forum en ik hebben vorig weekend mee gereden aan de "Allez ronde van België". 3 etappes. 1 op vrijdagavond, 1 op zaterdagavond en 1 op zondagavond. Elke avond stonden we met een 60tal aan de start wat voor mij meer dan genoeg was..
De graphics zijn wel niet veel soeps bij RGT, zeker niet wanneer je op de magic roads rijdt. Maar wat wil je voor 0 euro....
Zaterdag was met 105 man. Zondag met 85.
Er zijn daar heel veel events met minder dan 10. Maar er zijn een paar populaire. Gewoon op de mobile app even kijken.
Het racen vind ik zeker beter dan Zwift. Zo moet je bijvoorbeeld stoppen met trappen voor scherpe bochten. Anders vlieg je heel buitenom. Wordt ook aangeduid. Als je wattage rood gekleurd is voor een bocht ga je te snel.
Ook het draften is veel beter en duidelijker. Maar wel aanpassen.
Over de graphics. Zwift is nogal cartoon achtig getekend. Zwift ging ook vanaf dag één op iPad. Zij hebben dus een grafische stijl gebruikt die er bij laag detail mooi uit ziet. Op pc heb je gewoon wat extra licht effecten enzo.
RGT gaat pas sinds kort op mobiele toestellen (en AppleTV). Zij gebruiken een realistische stijl. En hebben dat serieus moeten downgraden om te laten draaien op mobile. Dus daarop ziet dat er nogal belabberd uit. Maar de interface met uw gegevens is wel duidelijk. En alles werkt ook gewoon dadelijk zonder probleem.
Maar als je RGT op een game pc installeert.... Dan ziet dat er prachtig uit in full detail. Bomen die waaien in de wind en dergelijke.
Er zit wel niks van gameification in. Geen levelups, powerups, sparen voor nieuwe fietsen, ....
Momenteel amuseer ik mij er meer op dan op Zwift. Daar zit gewoon te veel volk op. Zo was die allez België leuk. De tweede dag kende ge al heel veel namen rond u "die heeft me er gisteren op helling x los geknalt...".
Deze YouTube doet u wel met wat verbazing naar Zwift kijken (over hoe slecht hun online code eigenlijk is) :
Edit: en idd zoals Pe zegt. Als je events rijdt is alles gratis. Free ride kan je maar 2 werelden kiezen, de rest is premium. Maar voor events mag je gratis op die premium werelden rijden ook... Vreemd genoeg.