De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Mijn mountainbike is gekomen met 2x Nobby Nic 2.35. Dat zijn wel nogal traktorbanden vind ik, ik denk dat ik vooral achteraan wel iets met minder profiel kan gebruiken in de zomer. Ik was aan het denken aan Racing Ralph? Pak ik die dan ook best in 2.35? Ik vermoed dat ik misschien sowieso wel zal moeten vermits ik een interne velgbreedte van 30mm heb.
2x Nobby Nic is gewoon belachelijk... Zelfs in de winter. Goed voor als ge graag wat extra wattages wilt trappen.

Ik rij het volledige seizoen achteraan al jaren met een Racing Ralph. Dat werkt op de weg, als het regent, als het sneeuwt. Dat ding heeft altijd grip genoeg, gewoon platter zetten op sneeuw. Als ge wedstijden mee doet, dan gaat ge zien dat ne Racing Ralph zowat het zwaarste profiel van het volledige veld is.

Vooraan vind ik een Nobby Nic ook redelijk van de pot gerukt. Ik rij nu met XR2 van bontrager zomer en winter (op sneeuw dus ook). Binnenkort wisselen naar Pirelli's. Racing Ray staat me ook wel aan.

Opmerking ivm Racing Ralph : op een half jaar tijd is die band versleten.

Hangt er écht vanaf voor wat je je fiets gaat gebruiken: waar rijden, welke ondergrond, welk weer. Nobby Nic lijkt me inderdaad wat overdreven.
Ik heb ouderschapsverlof genomen om elke week een volledige dag te kunnen gaan fietsen :unsure: Dus zowat overal in België. Ik zou wel liefst een all-round band hebben want elke week staan wisselen zie ik mijzelf echt niet doen.

Of Rocket Ron, ook een goeie band. En zo breed als kan :smile:.
Ik heb altijd met een Rocket Ron vooraan gereden en heb altijd problemen gehad met een voorwiel dat soms plots weg schoof. Een maandje geleden over gestapt naar een Pirelli M en plots heb ik dat probleem niet meer. Ik heb altijd heel hoog opgelopen met die Rocket Ron maar heb nu eerlijk gezegd wel mujn bedenkingen bij die band.

MrsFingers heeft de Maxxis Ikon achteraan, en de Ardent vooraan op haar hardtail. Rolt snel en voelt niet plomp aan, maar toch voldoende grip in zowat alle XC-omstandigheden.

Die Rocket Ron heb ik één keer als voorband gebruikt. Dikke ellende. Rij daar absoluut niet graag mee.

Voor racing ralph achteraan moet ge u geen zorgen maken. Dat werkt overal, zelfs op sneeuw. Gewoon platter zetten bij slijk, nog platter bij sneeuw. Superband.

FAcnfRY8MoVrv3zZWUVMiD.jpg

De beelden van de nieuwe Sram rival AXS. Ook 12-speed, en alleen voor hydraulische schijfremmen, niets voor velgremmen meer. 1230€ voor de 1x, 1460€ voor de 2x. 1450€ voor de 1x met powermeter, 1670€ voor de 2x met powermeter. Da's de prijs voor een volledige groupset (dus remschijven, cassette, ketting,... incluis).

Gewicht is echter niet van de poes. 3.2kg voor de 2x setup, 2.8kg voor de 1x setup. Dan is Ultegra DI2 lichter, met een gewicht van 2.6kg voor de R8070 groepset.

Laatst bewerkt:
lang met Bontrager XR2 gereden, zeer tevreden van en wou deze opnieuw steken alleen zijn ze zeer moeilijk te vinden.

Nu overgeschakeld op combo van Racing Ray en Racing Ralph

Ik heb altijd met een Rocket Ron vooraan gereden en heb altijd problemen gehad met een voorwiel dat soms plots weg schoof. Een maandje geleden over gestapt naar een Pirelli M en plots heb ik dat probleem niet meer. Ik heb altijd heel hoog opgelopen met die Rocket Ron maar heb nu eerlijk gezegd wel mujn bedenkingen bij die band.

Die Rocket Ron heb ik één keer als voorband gebruikt. Dikke ellende. Rij daar absoluut niet graag mee.

Voor racing ralph achteraan moet ge u geen zorgen maken. Dat werkt overal, zelfs op sneeuw. Gewoon platter zetten bij slijk, nog platter bij sneeuw. Superband.

Hij vroeg naar een achterband é.

Ik heb een hele tijd met 2x RoRo gereden, nooit problemen mee gehad eigenlijk. T zal aan de techniek liggen dus :p.

Nu Specialized Fast Trak.

FAcnfRY8MoVrv3zZWUVMiD.jpg

De beelden van de nieuwe Sram rival AXS. Ook 12-speed, en alleen voor hydraulische schijfremmen, niets voor velgremmen meer. 1230€ voor de 1x, 1460€ voor de 2x. 1450€ voor de 1x met powermeter, 1670€ voor de 2x met powermeter. Da's de prijs voor een volledige groupset (dus remschijven, cassette, ketting,... incluis).

Gewicht is echter niet van de poes. 3.2kg voor de 2x setup, 2.8kg voor de 1x setup. Dan is Ultegra DI2 lichter, met een gewicht van 2.6kg voor de R8070 groepset.
De adviesprijs van die di2 is dan ook 2200€ zonder remschijven. Das meer dan den helft duurder

Of gewoon normaal doen en enkel mtb wanneer dat moet: zomersport!

Hij vroeg naar een achterband é.

Ik heb een hele tijd met 2x RoRo gereden, nooit problemen mee gehad eigenlijk. T zal aan de techniek liggen dus :p.

Nu Specialized Fast Trak.
Als het aan de techniek lag zou ik nu met de Pirelli hetzelfde probleem hebben en dat is absoluut niet het geval.
ik dacht eerlijk gezegd dat het lag aan het feit dat ik een Addix voorband had en geen Evo. Maar vorig weekend heb ik toevallig met iemand samen gereden die RoRo's Evo had opliggen en het houdt niet op met 10 keer dat ik die zijn voorwiel heb zien wegglijden terwijl mijn Pirelli's spoorden als een trein.
Zoals ik al zei, ik heb ook altijd gedacht dat Rocket Rons het van het waren, totdat ik iets anders probeerde.

Laatst bewerkt:
Hier altijd wel fan geweest van de Continental-banden. In de zomer Raceking (2.2) achteraan en Crossking (2.2) vooraan. Na een val (en kapot gescheurde voorband) deze vervangen door een XR2 (Bontrager 2.2) en is ook redelijk goed. In de winter reed ik normaal met 2*Mountainking (2.4) maar deze lopen redelijk zwaar, heb dan de XR2 achteraan gelegd en een Mountainking vooraan.

Op de nieuwe MTB zal ik waarschijnlijk Racing Ralph en Ray eens proberen.

Ik bedoelde dus achterband racing ralph.
Aan mijne techniek zal het niet liggen, want ik rij met veel minder profiel dan een roro.

Ik weet niet wat er met die roro scheelt. Die 'zwalpt' nogal vind ik.

Terug
Bovenaan