SomeDude
Banned
Op eeR.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Op eeR.
Bij ons op het werk kan je sinds mei vorig jaar leasen met als verplichting om 15% van de tijd met je fiets te komen. Het was mooi weer en massaal werd er ingetekend en grote praat afgegaan van 'en nu kom ik dagelijks met de fiets naar het werk,...' We hebben een online platform waar we maandelijks onze fietsdagen moeten ingeven en van de 15 man die een fiets geleased hebben zijn er momenteel maar 3 die meer dan 15% van de tijd met de fiets gekomen zijn. Ik weet zonder wat ze hier gaan mee doen.![]()
Op eeR.

Daar valt geen eenduidig antwoord op te geven, hangt af van de combinatie band en velg. Hoe breder de band, hoe breder de velg, hoe ondieper de velg, hoe vlotter het over het algemeen gaat.Heb ik echt een compressor of tire booster nodig om nieuwe banden op de velg te laten poppen? Of kan dit ook wel met een gewone voetpomp?
Het kan in principe met een voetpomp. Soms is het een fluitje van een cent. Soms wil hij er met de beste wil van de wereld niet op.Heb ik echt een compressor of tire booster nodig om nieuwe banden op de velg te laten poppen? Of kan dit ook wel met een gewone voetpomp?
Zaterdag moest ik in Heverlee zijn, dus maar ritje gepland in het Meerdaalwoud met de mtb. Ik dacht: reliëf! offroad! ideaal voor met de mtb! Op sommige stukken viel het toch serieus tegen qua modder. Dat haalde het tempo er wel uit.Eindelijk nog eens een toertje buiten gedaan (buiten woon-werk kwam dat er niet van), in t zonnetje. Man, wat is dat toch genieten. Wel verhard, want alles naast de baan ligt er gewoon compleet verzopen bij…
![]()
Vriezen en dan dooien zorgt er voor dat zelfs semi verharde gravelbaantjes er ineens pappig (en glad) bij liggen. Dat was hier in de scheldemeersen duidelijk te merken...Zaterdag moest ik in Heverlee zijn, dus maar ritje gepland in het Meerdaalwoud met de mtb. Ik dacht: reliëf! offroad! ideaal voor met de mtb! Op sommige stukken viel het toch serieus tegen qua modder. Dat haalde het tempo er wel uit.
Maar zalig om in de zon te kunnen rijden in de bossen! Het opkuiswerk gisteren duurde wel quasi een uur....
Ik merk serieus verschil t.o.v. de Endurace, maar echt serieus verschil. Met de endurace had ik zelf een terugval in prestaties na het plaatsen van andere Mavic wielen en de bikefit. Die fiets is al een tijdje weg, dus ik zal nooit weten aan wat het gelegen heeft.Ik haal ook wel regelmatig dat gemiddelde, maar het is vooral de manier waarop. Een niet prof rijdt geen 33 gemiddeld alsof je gewoon wat los aan het rijden bent wat hij hier toch wel laat uitschijnen. Ik citeer: 33 gemiddeld met een aeroad wat is dat nu?
modus, rug plat. Ik kan dit ook nog best lang volhouden en het voelt niet ongemakkelijk. Ik ga er dan voorlopig ook afblijven.Niet... nobody cares want werkgever wordt niet benadeeld dus gaat dat ook niet controleren. En den belastingsdienst heeft andere bezigheid denk ik.Ik vroeg mij ook al af hoe ze dat gaan controleren. Moet je dan een briefje tekenen waarbij je bevestigd dat je die dagen met de fiets naar het werk bent gekomen...
De wet zegt dat je "minstens een deel van" het traject met de fiets moet doen als ik het goed heb, dus ge kunt ook de laatste 500m met de fiets doen... of hem inderdadd gewoon in den auto laten. Ge zijt ook daar met de fiets inderdaad.Je moet met de fiets naar het werk komen maar er staat toch nergens vermeld dat je “op je fiets al rijdend moet toekomen”? Niemand zegt dat je je fiets niet in de auto mag leggen en zo naar het werk komen? Dan kom ik ook met de fiets naar het werk![]()

Vooral dat laatste dan. Hier ook een collega die iedere dag aangaf met de fiets te komen maar wel altijd met de auto kwam. Ook stante pede ontslagen.De wet zegt dat je "minstens een deel van" het traject met de fiets moet doen als ik het goed heb, dus ge kunt ook de laatste 500m met de fiets doen... of hem inderdadd gewoon in den auto laten. Ge zijt ook daar met de fiets inderdaad.
MAAR wees dan niet zo dom van fietsvergoeding aan te vragen voor heel het traject. Bij één van ons klanten hebben ze er zo recent een paar buiten gezet...![]()
Ik denk dat de wet ook niet echt een minimum aangeeft? Staat er in de regelgeving niet iets als "regelmatig"?Vooral dat laatste dan. Hier ook een collega die iedere dag aangaf met de fiets te komen maar wel altijd met de auto kwam. Ook stante pede ontslagen.
Volgens onze HR is het ok om 2 à 3 keer met de fiets te komen per jaar voor de (eventuele) controle.

Streek die fietsvergoeding op?Vooral dat laatste dan. Hier ook een collega die iedere dag aangaf met de fiets te komen maar wel altijd met de auto kwam. Ook stante pede ontslagen.
Volgens onze HR is het ok om 2 à 3 keer met de fiets te komen per jaar voor de (eventuele) controle.

Ik heb de b&w bike box gehad, hard case, veel ruimte, alles ging hierin zodat ik voor de rest enkel nog handbagage had.Iemand hier in het bezit van een fiets travel bag?
Indien ja, de welke dan?
Onlangs op trainingskamp gegaan en de cruciale fout gemaakt om een huurfiets te nemen. Dat lappen ze mij de volgende keer dus niet meer!