De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

je zou toch denken dat een 5 tal perfect is. Kan 5 dagen op een rij mee fietsen, en de overige 2 gebruiken om alles op te wassen.

Biehler vind ik trouwens maar niks.
Geen ervaring met Biehler, Rapha, Pas Normal, etc.
Deze lijken me op het eerste zicht zwaar overpriced.

Ik heb al verschillende merken getest, waaronder Castelli, Craft, Sportful, Peloton De Paris, Vermarc, Assos en Bioracer.
Broek van Peloton is een gravelbroek, die zakken opzij zijn wel handig, maar broek is over het algemeen vrij duur.

Beste broek, voor mezelf, is die van Bioracer.
Is een simpele broek (Spitfire), die zeer goed zit qua pasvorm én een zeer goed zeem heeft.
De prijs is overigens bijna de helft van wat ik normaal aan een broek gaf.
Deze broek combineer ik met de Light Jacket en bij koudere temperaturen doe ik de Body Protect Windvest er nog boven.
Voor mezelf een supercombo en was gesteld voor 300€.

Ik twijfel om naar de winter toe een lange, thermische broek te kopen van Bioracer of een korte, thermische fietsbroek met beenwarmers :)

Laatst bewerkt:
Ben dringend toe aan een nieuwe fietsbril. Heeft iemand tips? Ik rijd zowel overdag als buiten het seizoen avondritten, dus liefst een met fotochromatische lenzen.

In verband met die vraag voor een trainingsmat. Ik heb vroeger redelijk wat miserie gehad met resonantie van fietsrollen. Je kan dempende matten kopen voor wasmachines. Zo twee tegen elkaar vond ik perfect :)
Oakley jawbreaker. Niets overtreft hun lenzen en het grappige is dat ze dan nog de goedkoopste zijn ook.

Ik heb ook nog een 100% ook niet slecht maar kunnen bijlange niet tippen aan oakley.

Qua broeken vind ik idd bioracer met het oranje zeem ook de beste die ik heb.

Northwave van onze club is ook wel een hele goeie broek.

Assos moet ik echt nooit meer hebben. Wat een ramp van een broek met dat zwevend zeem en die slechte grippers.

Ik heb er ook nog 1 van ale van movistar. Is een beetje in de aard van bioracer. Castelli is ook niet echt beter dan bioracer maar een pak duurder.

Oei, ik dacht nochtans eens een assos mille gt te kopen omdat je daar precies toch veel goeds over hoort.
Vroeger wel ja. Maar sinds ze hun grippers veranderd hebben kruipen ze altijd omhoog en begint het te schuren in de lies.

Als je echt eens een hele goeie broek wil kopen is de castelli endurance de beste optie.

Voor de klimgeiten onder ons: er is nu een website (en iOS app (Android komt nog)) voor de Cotacol lijst. Kun je zien welke je al gedaan hebt, welke je nog moet doen, je tijden, welke dat er in de buurt liggen,... via een strava-integratie. Best knap gedaan!

cotacol.eu

Oei, ik dacht nochtans eens een assos mille gt te kopen omdat je daar precies toch veel goeds over hoort.
Is naar het schijnt ook een zeer goede broek.
Bij mij is het nog altijd passen en voelen wat goed zit. Zelf rij ik vaak met castelli, Sportful en Gobik. Alledrie niks over te klagen.
Heb ook nog vermarc, basic en goedkoop maar voor korte ritten zeker oké. Ook een assos, dunno welk type koste wel 140€ indertijd, goeie broek maar niet beter dan mijn castelli of Gobik.

Ik heb ook nog een 100% ook niet slecht maar kunnen bijlange niet tippen aan oakley.

Qua broeken vind ik idd bioracer met het oranje zeem ook de beste die ik heb.

Northwave van onze club is ook wel een hele goeie broek.

Assos moet ik echt nooit meer hebben. Wat een ramp van een broek met dat zwevend zeem en die slechte grippers.

Ik heb er ook nog 1 van ale van movistar. Is een beetje in de aard van bioracer. Castelli is ook niet echt beter dan bioracer maar een pak duurder.
Iemand had me gezegd dat ale en Vermarc zelfde was. Maar heb vroeger al gehoord dat dan weer craft zelfde Italiaanse fabriek als Vermarc was.
Anyway heb van doltcini een broek van 50 euro en daarmee kan ik ook lange ritten zonder problemen doen. Mss als je elke dag +3u doet dat het anders is

Ik was het minst tevreden over mijn Assos en deze was overigens mijn duurste broek ooit...
Craft en Castelli waren mijn meest gebruikte broeken, maar ik merk op dat ik nu steeds mijn Bioracer neem :)

Afgelopen jaar vooral gefocused op lopen, ik kan 1 uur lang lopen aan 12km/u, dus conditie is wel ok.

Na 50-60km mis ik het vermogen om tussensprintjes of klimmetjes op een deftige snelheid te doen.

Mijn recuperatievermogen is wel heel sterk maar de pure kracht mis ik, en ik heb geen idee hoe ik dit bij kan kweken. Iemand tips?

Van brillen neem je gewoon één die je mooi vindt en die goed past.
Youtube staat vol met vergelijkingen tussen Fauxleys en Oakleys en je ziet het verschil niet en je merkt het verschil niet tussen de lenzen.
Ook de lenzen van de fakes beschermen gewoon even goed tegen UV-licht.

Ik bedoel hiermee niet dat je een namaakbril moet kopen, maar wel dat goedkope brillen gewoon even goed zijn als van die dure merken.

Vanmorgen voor't eerst 100km op zwift gereden aan lage hartslag. Perfecte weer ervoor.

Afgelopen jaar vooral gefocused op lopen, ik kan 1 uur lang lopen aan 12km/u, dus conditie is wel ok.

Na 50-60km mis ik het vermogen om tussensprintjes of klimmetjes op een deftige snelheid te doen.

Mijn recuperatievermogen is wel heel sterk maar de pure kracht mis ik, en ik heb geen idee hoe ik dit bij kan kweken. Iemand tips?
Intervaltrainingen doen. Goed klimmetje zoeken waar je eens voluit kan gaan en die een aantal keer na elkaar doen. Eventueel aanvullen met wat krachttraining, maar denk da je bij het eerste meer baat gaat hebben.

En/of trager tussenin rijden

Enige idee aan welke HS je dan rijdt?
Nee geen idee ivm HS.
Intervaltrainingen doen. Goed klimmetje zoeken waar je eens voluit kan gaan en die een aantal keer na elkaar doen. Eventueel aanvullen met wat krachttraining, maar denk da je bij het eerste meer baat gaat hebben.
Aha intervaltraining deed ik vroeger in het lopen ook maar nu al 6 maand niet meer.

Doel is uiteindelijk voor in de zomer naar de FR Alpen te gaan en daar een weekje rond te crossen. Ik maak me geen illussies en besef dat dit heel moeilijk wordt, maar heb er wel nog wat hoop op. Zoals gezegd is mijn basisconditie al een jaar goed (qua lopen toch). GEwicht is 67kg op 1.85m dus dat is ook geen probleem.

Youtube staat vol met vergelijkingen tussen Fauxleys en Oakleys en je ziet het verschil niet en je merkt het verschil niet tussen de lenzen.

Ik bedoel hiermee niet dat je een namaakbril moet kopen, maar wel dat goedkope brillen gewoon even goed zijn als van die dure merken.

Vanmorgen voor't eerst 100km op zwift gereden aan lage hartslag. Perfecte weer ervoor.
Eerst moet je eens beide gehad hebben om het verschil te weten. Vooral die prizm lenzen zijn echt zalig van contrast.

Filteren bepaalde kleuren meer weg en laten andere meer op de voorgrond komen waardoor je zelfs op donkere dagen perfect ieder steentje ziet liggen.

Nee geen idee ivm HS.

Aha intervaltraining deed ik vroeger in het lopen ook maar nu al 6 maand niet meer.

Doel is uiteindelijk voor in de zomer naar de FR Alpen te gaan en daar een weekje rond te crossen. Ik maak me geen illussies en besef dat dit heel moeilijk wordt, maar heb er wel nog wat hoop op. Zoals gezegd is mijn basisconditie al een jaar goed (qua lopen toch). GEwicht is 67kg op 1.85m dus dat is ook geen probleem.
Mja in de alpen heb je weinig aan 5min sneller rijden natuurlijk :D

En jij bent vel over been? :unsure:

Eerst moet je eens beide gehad hebben om het verschil te weten. Vooral die prizm lenzen zijn echt zalig van contrast.

Filteren bepaalde kleuren meer weg en laten andere meer op de voorgrond komen waardoor je zelfs op donkere dagen perfect ieder steentje ziet liggen.

Dus hier zie je dat de lenzen gewoon 100% UV tegenhouden

Ik heb nu drie cheapo brillen gekocht. Eén ervan had een lens waarbij ik vond dat het beeld wat wazig was. Die heb ik weggegeven, kameraad had er geen last van. De andere twee zijn gewoon perfect, scherp beeld en een standaardlens waarbij ik in alle omstandigheden goed zie, terwijl ik over het algemeen best snel last ondervind van 'niets te zien' wanneer je van een open pad in een bospad rijdt (schaduw)

Zijn te Prizm lenzen beter? Misschien, al durf ik er gigantisch aan te twijfelen dat bij een blinde test je iets gaat merken.

Cheapo's zijn gewoon voor 99% van de mensen ruim voldoende.
Lenzen van polycarbonaat blokkeren 100% van het UV licht en zijn dus perfect veilig.

Dus hier zie je dat de lenzen gewoon 100% UV tegenhouden

Ik heb nu drie cheapo brillen gekocht. Eén ervan had een lens waarbij ik vond dat het beeld wat wazig was. Die heb ik weggegeven, kameraad had er geen last van. De andere twee zijn gewoon perfect, scherp beeld en een standaardlens waarbij ik in alle omstandigheden goed zie, terwijl ik over het algemeen best snel last ondervind van 'niets te zien' wanneer je van een open pad in een bospad rijdt (schaduw)

Zijn te Prizm lenzen beter? Misschien, al durf ik er gigantisch aan te twijfelen dat bij een blinde test je iets gaat merken.

Cheapo's zijn gewoon voor 99% van de mensen ruim voldoende.
Lenzen van polycarbonaat blokkeren 100% van het UV licht en zijn dus perfect veilig.
Over uv bescherming zeg ik niets.

Scherpte is er een klein verschil. Maar het verschil in contrast is enorm groot. Zelfs met mijn 100% is het verschil in contrast enorm.

Ik heb ook 3 jaar gereden met Ali brillen en was er ook altijd content van (buiten een betere pasvorm zijn 100% brillen qua lens gewoon hetzelfde) tot ik nu mijn oakley gekocht heb.

Die Chinese zijn inderdaad gewoon goed en even goed als veel bekende merken maar de lenstechnologie van oakley is toch nog op een ander niveau.

Ook logisch als je die documentaire bekijkt. Iedere lens die maar 1% afwijkt van wat ze willen qua kwaliteit gaat direct de container in.
Oakley is zeker zijn prijs waart. POC is gewoon schandalig voor die prijs. En 100% zou er ook 100€ vanaf mogen doen.

Voor de klimgeiten onder ons: er is nu een website (en iOS app (Android komt nog)) voor de Cotacol lijst. Kun je zien welke je al gedaan hebt, welke je nog moet doen, je tijden, welke dat er in de buurt liggen,... via een strava-integratie. Best knap gedaan!

cotacol.eu
Ook weer toevallig. Ik was daarnet een van de eerste afleveringen van Radio Stelvio aan het beluisteren en daar werd de Catacol vermeld maar ik had er geen idee van waarover ze het hadden. En kijk, MrFingers to the rescue.

Zeer mooie app ook, inderdaad. Juist jammer dat je een M1-processor nodig hebt op Mac ...

Terug
Bovenaan