De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Wat zijn een beetje goede banden om buiten te rijden in de winter met een racefiets?

Ik heb nu de Corsa pro’s maar ik weet niet of die wat lekbestendig zijn voor in de winter mee rond te rijden

Wat zijn hier nu juist de ervaringen met de huismerken van de webshop 4endurance? Ik zit bijna door mijn huidige voorraad sportvoeding en die prijzen zijn echt ongelofelijk... Er moet een addertje zijn?

Komend verlengd weekend trekken we naar Landal Zutendaal.
Idee zou zijn om vanuit Lennik en Halle naar Zutendaal te rijden met de racefiets.
Iemand ergens mooie routes die ik kan gebruiken of waar ik stukken van kan gebruiken buiten de gewone strava routeplanner met een punt bij de start en een punt bij het einde.

Wat zijn hier nu juist de ervaringen met de huismerken van de webshop 4endurance? Ik zit bijna door mijn huidige voorraad sportvoeding en die prijzen zijn echt ongelofelijk... Er moet een addertje zijn?
Van de gellekes ook wel tevreden, alleen dat het stukje dat ge moet afscheuren niet vast hangt met een apart strookje, dat vind ik altijd wel praktisch. Maar voor die prijs kan ik mij daar wel overzetten :)

De sportdrank vind ik wat minder, die lost precies niet helemaal goed op. Mag schudden wat ik wil om te mengen maar eindig toch vaak met brokken onderaan in de drinkbus.

Op een andere noot: soms nog iemand een futurum code teveel? :shy:

Buiten dat de gels zoeter zijn dan zoet echt niks mis mee. En die salty bars zijn wel echt salty, maar cva nog in feite.
Algemeen zijn de smaken misschien niet het allerbeste van wat er op de markt is, maar zeker ook niet bij de slechtste.
Het adertje lijkt me vooral te zijn dat andere merken je afrippen :P

2 Weken geleden eens de vergelijking gemaakt en maar snel op 4Endurance besteld met dit prijsverschil.

GtmwBU3.jpeg

Nemen er leden hier deel aan de Schleck Gran Fondo?
De inschrijvingen zijn eergisteren opengegaan, maar de website lijkt offline te zijn?

Laat vooral weten hoe die Rick's bevallen, dat ziet er een interessante band uit. Wel spijtig dat ze de alliteratie achterwege hebben gelaten.
Bon, ondertussen een aantal ritten met de Rick gereden. Best tevreden over deze band. Ik rijd vooral de singletracks hier aan de kust, die liggen nu op sommige plaatsen zeer glad door bladeren en blote wortels, de band geeft echter veel vertrouwen, ook bij bruut bochtenwerk. De keren dat ik toch schoof was in los zand, maar dat zal je met elke band hebben. Ik heb ze ook getest op het cyclocrossparcours in Koksijde en dat ging zeer vlot.

Momenteel rijd ik ze nog redelijk hard, maar ze mogen best wat lager in druk. Al ben ik nog niet helemaal mee in het "less is more verhaal" als het op bandendruk en snelheid aankomt. Op het strand heb ik ze nog niet getest, maar globaal kan ik wel al zeggen dat ze beter rijden dan de vorige rocket rons.

Gered van de sloop (maat ging ‘m wegdoen)

Cannondale Flash F1
Top aluframe uit 2010, kwam origineel met lefty. Bont allegaartje van sram X0 (9 speed, gripshift) en XTR cranks (3 speed). XT pedalen, 2 verschillende wielen en er komen nu basic mt200 Shimanoremmen op. De Clarks (?) die erop zaten waren volledig verstorven.

Alle draden hertapt, kabels vernieuwd, alles ontvet, gekuist (ultrasoon) en opnieuw gemonteerd. Daarnet ook de lak 3-step gepolijst met Sholl (van de auto).

De headshok blijft op druk maar klinkt clunky. Eerst kijken of ik er gelukkig van ga worden voor ik daar geld in pomp. Mogelijk komt er dan een Lefty-upgrade, want die kan 27,5 in 2.2” herbergen. Dan heb ik dezelfde buitendiameter als mijn gravelbike met 45mm op 28”

Maar boiii, da’s een vet fietske… en zo heb ik 2 witte Cannondales 😇😇
IMG_3606.jpeg

Terug
Bovenaan