De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

klopt, maar ze leveren ze wel met die smallere banden, terwijl we tegenwoordig toch eerder naar 28-30 gaan en 32 voor Roubaix-omstandigheden.

Dat is omdat de fiets daarmee het snelste is.
Het heeft geen zin om aero claims te maken als je hem levert op banden die het volledig teniet doen.

Tubeless of niet? Als je tubeless rijdt zou ik er mij niet zoveel van aantrekken, dan lost de sealant toch de meeste problemen op.
Als je met binnenband rijdt heb je wel banden met veel antilek zoals een schwalbe durano. Dat is niet de beste band qua gevoel en rolweerstand maar dus wel veel minder kans op lek rijden.

Breder kan je door het extra volume van de band soms redden als je in een put rijdt die je niet gezien had, qua vuil op de weg maar 28 of 32 niet echt uit. Ik zou gewoon 32 pakken omdat je er meer grip en stabiliteit mee hebt.

Welja ik zou met binnenband rijden want tubeless is goed zolang het werkt en als het niet werkt is het wel dikke miserie. Mijn aeroad staat tubeless en toch al een paar keer problemen mee gehad. Een binnenbandje is rap gewisseld al is het niet plezant in de winter.

Vooral voor de grip was ik aan het twijfelen omdat ik dacht dat meer rubber mss minder grip zou geven doordat het oppervlak groter is waarmee je kan wegglijden?
Als je een lekbestendige band wilt die niet vierkant bolt is er momenteel geen concurrentie voor de Pirelli cinturato

De laatste tijd kom ik vaker fietsen tegen die niet thuishoren op standaard vlaamse toertocht.

Laatst waren er 2 boomers die zo zelf hun e-bikes in elkaar hadden geknutseld. Het frame had veel weg van het frame dat mijn crossbrommer vroeger had. De aandrijflijn overtrof elke speed-pedelec zowel motorisch als op vlak van batterijcapaciteit. De wielen waren van het kaliber van een crossmotor.

In diezelfde toertocht nog een bende met Canyon enduro e-bikes, compleet overkill voor de duinpadjes hier, Crosshelmen, rugzakken en skatebroeken en maar show geven met die dropper. Wat mis ik de toertochten van 20 jaar geleden, toen iedereen nog normaal deed.

Van die e-bike cross-brommers ben ik ook al tegengekomen. Idioot en illegaal. Voor de rest maakt het mij weinig uit met wat iemand rondrijdt.

Collega haar ouders waren dagje gaan fietsen
Komen terug aan de wagen en blijft de fietsendrager gestolen 😏
Ik twijfel vaak om hem in de koffer te steken maar mss toch maar doen vanaf nu (op plekken waar het rustig is)

Collega haar ouders waren dagje gaan fietsen
Komen terug aan de wagen en blijft de fietsendrager gestolen 😏
Ik twijfel vaak om hem in de koffer te steken maar mss toch maar doen vanaf nu (op plekken waar het rustig is)

Tip: hang een slot tussen je frame en het metalen anker (waaraan je zetels bevestigd zijn), geeft toch iets meer weerstand dan los in de koffer

Vandaag was de derde rit waarvan ik dacht dat het de laatste keet in korte broek en korte mouwen zou zijn.

Pas tegen de middag aangezet, toen het al lekker warm was.

Tip: hang een slot tussen je frame en het metalen anker (waaraan je zetels bevestigd zijn), geeft toch iets meer weerstand dan los in de koffer
Ik heb liever dat ze mijn rek van mijn trekhaak stelen dan dat ze in mijn koffer inbreken om h daaruit te halen.
Dat rek kost 500€. De braak in uw wagen gaat u een meervoud kosten.

Vandaag was de derde rit waarvan ik dacht dat het de laatste keet in korte broek en korte mouwen zou zijn.

Pas tegen de middag aangezet, toen het al lekker warm was.
Vandaag was ook weer fantastisch fietsweer. Beetje glibberen hier en daar, en de mtb erg vuil maar baggeren was er niet bij (tt gereden van de Mud Devils in Sint-Amands).

Wat mij de laatste tijd ook opvalt: wat is dat met al die alpaca's overal? Vergeet de verpaarding van Vlaanderen, de alpacisering is volop bezit. Iedere rit zie ik ze, onlangs zelfs een stuk of drie op het strand gespot. Wat is de appeal van een beest dat een kruising lijkt van een ezel en een koningspoedel en dat (bij mijn weten) niet gegeten / bereden of gemolken wordt? Mis ik iets?

Hoge kwaliteit hypo-allergene wol.

Alpaca vlees is ook gewoon eetbaar. In Peru is dat zo een beetje het hoofd gerecht. Maar denk niet dat het dat hier ergens kan eten.

Vrijdag ook een mooie rit gedaan maar het ligt er toch op veel plaatsen gevaarlijk bij.
Om te beginnen veel plat gereden modder van traktoren op de baan en de stukken baan die in de schaduw liggen, blijven eigenlijk de hele dag door nat/slibberig.

Hier ook tochtje gedaan ( route gevolgd van mijne garmin, maar zelf nooit langs deze wegen gereden ), op geen gegeven moment ergens in Moerbeke de kasseien op, de eerste stroken was nog cava. 2de stroken waren twijfelachtig maar was er al op, tot plots ' poef ' achterband leeg.
Niets mee van reserve dus ne km gewandeld tot madam taxi kon spelen...

Was nochtans een route die ik zelf opgenomen had, erg daar dat er dan plots nieuwe wegen inzitten.
Mijn explorer 2 kan ook mijn HR sensor niet meer terugvinden, iemand suggesties?

Terug
Bovenaan