De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Onnodig complex? Mogelijks!
Maar het ziet er toch allemaal iets properder uit.

Nog altijd verliefd op mijn Oiz (2020), maar de wirwar aan kabels springt mij wel vaak in het oog.
Ik zie toch veel liever iets waar makkelijker aan te werken is - ik ben heel content dat mijn mtb gewoon externe bekabeling heeft.

Ik zie toch veel liever iets waar makkelijker aan te werken is - ik ben heel content dat mijn mtb gewoon externe bekabeling heeft.
Bij die van mij loopt enkel de derailleurkabel door het frame, alle remleidingen en droppelkabel lopen extern.
Maar die trend van kabels door de headset breidt zich alleen maar verder uit. Magura heeft wel een nieuw systeem waarbij je de remleiding gewoon kan losklikken (zonder een nieuwe olive te moeten persen: https://magura.com/en/EUR/magura-easy-link-easy-tube-technologies).
Dat lijkt me wel een mooie ontwikkeling (en levensvatbaarder dan hun vorige vondst, de MCi waarbij het hydraulische deel van de remmen in het stuur waren ingewerkt).

amai, absoluut. Maar bizar toch dat dat nog niet bestond hé
Ik weet niet wanneer ze er exact mee op de proppen gekomen zijn, maar Formula heeft met hun Speed Lock al meerdere jaren zo'n systeem. Er is ook minstens een Taiwanese producent die zoiets maakt, ik ben dus eigenlijk al geruime tijd aan het wachten tot het couranter wordt.

Wel mooi dat het bij Magura ook op oudere systemen kan worden gebruikt.

Ik vlieg voor het eerst met mijn fiets, maar zo nerveus dat ze hem gaan verkloten ondanks dat hij in een hard case zit. 😅 volgend jaar neem ik wel weer de auto. Er zitten nog fietsen op dezelfde vlucht, dus hopelijk doen ze een beetje normaal.

Ik vlieg voor het eerst met mijn fiets, maar zo nerveus dat ze hem gaan verkloten ondanks dat hij in een hard case zit. 😅 volgend jaar neem ik wel weer de auto. Er zitten nog fietsen op dezelfde vlucht, dus hopelijk doen ze een beetje normaal.
Welke case heb je juist?
Het is altijd een gok natuurlijk. Af en toe kom ik wel eens horrorverhalen tegen van kapotte fietsen. Maar goed de 999 andere fietsen die zonder schade op hun bestemming geraken die zijn niet zo breed uitgesmeerd op forums natuurlijk.

Al vaak genoeg gevlogen met de fiets, altijd met kartonnen doos, twee keer licht verbogen derailleur of pad, altijd kunnen fixen. Met een hard case zou ik mij niet te veel zorgen maken.

Straks is ‘t zo ver. Met het laagste FTP in jaren (ergens 250-260 gok ik) op het hoogste gewicht (80kg) en gekneusde ribben (waarvan 1 gebroken) ga ik mijn eerste mini-criterium rijden.

Dat.wordt.lachen.

Bijlagen

• IMG_2872.jpeg
    IMG_2872.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 12
Straks is ‘t zo ver. Met het laagste FTP in jaren (ergens 250-260 gok ik) op het hoogste gewicht (80kg) en gekneusde ribben (waarvan 1 gebroken) ga ik mijn eerste mini-criterium rijden.

Dat.wordt.lachen.
Tof initiatief net eens alles bekeken. Eerst quali en dan in je categorie 30min vol gas op een klein parcours. Het heeft iets van zwift vibes.
Conditie of geen conditie kapot ga je sowieso gaan. 😅
Succes

Laatste rij gestart (dom dom dom) maar toch in de quali 27ste van 65 in mijn reeks.

Eerste 22 van elke reeks A
Dan tot 32 (in mijn reeks) naar de B’s
Rest naar C

Ik dacht dat het plat was, maar 40hm op 4,2km is dat niet natuurlijk :p

Avg 37,4 met 320NP.
Op Zwift haal je dat makkelijk, op zo’n sprintje, maar in ‘t echt is dat toch anders 😂. Serieus geschrokken van het gebrek aan daal- en draaiskills bij de andere.

Dan naar de race. 15 laps ipv 3.

Na 6 laps gewoon gestopt, tvoelde niet meer echt ok om zo diep te gaan met die ribben maar was ook echt choco. Ging dat geen 9 laps meer gekund hebben.

Avg 36.3 met 299NP

Eigenlijk een mega vertrouwensboost. Slechtste vorm ever (JOIN score van 15,X) dus er zit heel veel rek op met minimale effort.

TOPEVENT IMG_6700.jpegIMG_2925.jpegIMG_2930.jpeg

Wel geëindigd in mineur bij het bevestigen van de fiets op het dak. Iemand ging met mijn voorwiel aan de haal.

Dus mocht er iemand in het Brusselse een Hollowgram rs50 voorwiel tegenkomen - holla 😫

Laatst bewerkt:
Enkele jaren geleden was er zo ook iemand op het mtb forum. Hij had zijn mountainbike tegen de zijkant van zijn auto gezet, doet zijn koffer open en zet zich neer om zijn schoenen uit te doen. Hij hoort wat geritsel (parking in grind), ziet nog net iemand op zijn mtb springen en weg was ie.

Amai das wel echt zuur van dat wiel..., klote!

Ik zit momenteel twee weekjes voor het werk in Bolzano, net een weekendje goed geprofiteerd van het prachtige weer en wat zitten rondspelen op de fiets.
Ik was origineel van plan om de Stelvio vanuit Bolzano mee te pikken, maar de locals op het werk vonden die "overrated" zeker door het vele verkeer in het weekend. Zodoende heb ik er dan voor gekozen om wat routes op hun aanraden te rijden en heb er geen spijt van, echt van genoten.
Gisteren 121 km met 3000+HM en vandaag iets "rustiger": 84km met 2000+ HM. Het aantal keren dat de percentages vlotjes boven de 15% gingen kan ik niet meer opnoemen #harken.
Conclusie: het is hier een paradijs op aarde en de Triban GRVL 120 heeft mij mogen verbazen! €113 betaald voor twee weken mee rond te tsjollen, mocht wat beter onderhouden zijn, maar na zelf eens de remmen & versnellingen wat te finetunen heb ik er nog geen merde mee gehad.

Fotootjes in spoiler:

2024-09-21-13-26-11-150.jpg

2024-09-22-10-40-16-056.jpg

2024-09-22-11-45-17-968.jpg

2024-09-22-12-11-55-767.jpg

2024-09-22-13-01-26-931.jpg

2024-09-21-14-01-06-712.jpg

Wel geëindigd in mineur bij het bevestigen van de fiets op het dak. Iemand ging met mijn voorwiel aan de haal.

Dus mocht er iemand in het Brusselse een Hollowgram rs50 voorwiel tegenkomen - holla 😫

Dus iemand heeft gewoon uw wiel gepakt terwijl je er letterlijk naast stond?
Je moet het lef maar hebben…

Zie dat je wel 200€ geeft aan de eerlijke vinder op 2dehands.

Dus iemand heeft gewoon uw wiel gepakt terwijl je er letterlijk naast stond?
Je moet het lef maar hebben…

Zie dat je wel 200€ geeft aan de eerlijke vinder op 2dehands.
Wel. Ik weet het eigenlijk niet goed.

Ik ben met de fiets naar mijn auto gestapt, samen met een vriend die mijn bak met gerief droeg. Wiel uitgehaald, tegen een boom gezet naast de auto waar die bak ook stodn (voetpad ertussen, dom dom dom). Fiets op het dak, nog wat nagepraat met die maat.

5 min later: waar the hell is mijn wiel? Samen nog gezocht maar niets gevonden. Uit die bak lijkt er niks weg.

Dus ik heb het niet zien gebeuren.

Heb idd een zoekertje gezet op 2dehands, maar dat is mss niet zo slim: dat gaat de dader wellicht tegenhouden om zélf een advertentie te plaatsen mocht hij/zij dat al van plan geweest zijn.

Terug
Bovenaan