Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
GRX is meer een familie. De GRX-600 groupset gebruikt ook de 800 derailleurs (en de 400 remklauwen).GRX600 ipv GRX810
Achteraf kan je enkel ja zeggen natuurlijkTeveel gefietst op korte tijd?
Mijn broer had ook veel last van zijn knie, maar na een goede afstelling van de schoenplaatjes was dit snel verholpen.
. Op de rollen rijden is sowieso belastender voor die knieën. Maar het is niet zo dat ik in maart plots zoveel meer gedaan heb dan in januari of februari.Oefeningen doen of foam rollen (of beter nog: beide).Achteraf kan je enkel ja zeggen natuurlijk. Op de rollen rijden is sowieso belastender voor die knieën. Maar het is niet zo dat ik in maart plots zoveel meer gedaan heb dan in januari of februari.
Het gekke is dat ik vorige zondag nog 3u20 op de rollen gereden heb en maar een beetje last had achteraf, dan uit voorzorg een weekje rust gepland om ervoor te zorgen dat ik er volledig van verlost was, en pas gedurende die week niks doen is de last overgegaan in pijn.

Dus binnenkort is ‘t weer zoals vroeger![]()
Update over de Moskesstraat... waarom wordt een kasseibaan altijd “bollend” aangelegd (midden hoger dan de zijkanten)? Omdat anders uw afwatering niet goed zit... en op een helling wil dat dus zeggen dat als je dat niet doet, ge uw langsvoegen eruit spoelt bij de minste precipitatie... rarara wat de aannemer niet gedaan heeft.

Echt he wat een kutweer dat er is en zit aan te komen. Zo koud.De rollen maar terug klaarzetten.![]()
Hehe, ik begin morgen ook aan mijn eerste Zwift Racing League! Tegenwoordig fiets ik al liever op de rollen dan buiten, aangezien ik op Zwift tenminste nog wat doelen heb (wedstrijden, badges, ...).Echt he wat een kutweer dat er is en zit aan te komen. Zo koud.
Morgen begin ik aan WTRL zwift racing league in eerste divisie van categorie B. Elke dinsdag koersen. Morgen Team Time Trial.
'k ga redelijk hard sterven denk ik. Ben de lichtste van den hoop, op kop moet ge beurten draaien van 360 watt (30 seconden).
Gelukkig maar 24 kilometer.

Het grote voordeel van 650b zit hem er idd in dat je bij een gegeven frame bredere banden en velgen kan monteren. Daarnaast zijn 650B wielen ook stijver door de kortere spaken. Bij dikke wortels en obstakels zal de toegenomen breedte (en de lagere luchtdruk) ervoor zorgen dat je veel meer een verend effect krijgt, en zal je dus veel comfortabeler rollen. De (kleine) afname in diameter die ervoor zorgt dat een 650B-wiel slechter rolt wordt hierdoor ruimschoots gecompenseerd. (vergeleken met een 700c road wiel met een kleinere binnendiameter - bij 29" (ook 700c) is dat natuurlijk niet van toepassing)Ik heb spijt dat ik (nog) geen rollen heb, momenteel nog volop aan het verbouwen.
Eind dit jaar zoek ik me er wel eentje aan te schaffen, voornamelijk omdat je voor badges/doelen kan fietsen
Dat kan buiten ook natuurlijk, maar bij regen en vriestemperaturen kom ik liever in zonder kleerscheuren thuis.
Zijn er mensen die ervaring hebben met 650b-wielen?
Deze steken standaard op mijn nieuwe fiets.
Voordeel is meer luchtvolume in de band (in dit geval een 47mm WTB Venture), maar hoe zit het op asfalt tov 700c?
Op termijn ben ik van plan om een nieuw handgespaakt setje bij te kopen (DT Swiss GR531 700c)
Hangt wel van frame tot frame af. Je hebt "sleutelgatvormige" vorken nodig om echt profijt te hebben van 650B wielen. Bij de Canyon Grail (met hun rechte vorken) is het 42mm maximum bandbreedte, of je nu 650B of 700C steekt.bij een gegeven frame bredere banden en velgen kan monteren.
Ik zal het binnenkort zelf even aan den lijve moeten ondervinden en vooral spelen met de bandendruk.Het grote voordeel van 650b zit hem er idd in dat je bij een gegeven frame bredere banden en velgen kan monteren. Daarnaast zijn 650B wielen ook stijver door de kortere spaken. Bij dikke wortels en obstakels zal de toegenomen breedte (en de lagere luchtdruk) ervoor zorgen dat je veel meer een verend effect krijgt, en zal je dus veel comfortabeler rollen. De (kleine) afname in diameter die ervoor zorgt dat een 650B-wiel slechter rolt wordt hierdoor ruimschoots gecompenseerd. (vergeleken met een 700c road wiel met een kleinere binnendiameter - bij 29" (ook 700c) is dat natuurlijk niet van toepassing)
Op de weg heb je echter geen of weinig obstakels, dus dat voordeel is er niet. 650B banden en wielen zijn vaak ook ontworpen om op lage(re) druk te rijden, dus daar verlies je in theorie ook rolsnelheid. Anderzijds is de totale diameter (velg + band) niet héél veel kleiner dan bij een 700C wiel met een smal bandje, dus als je banden vindt die je ook op +4 bar kan/mag rijden gaat het verschil volgens mij minimaal zijn. Brede banden rollen namelijk, bij gelijke luchtdruk, lichter dan smalle banden. De luchtweerstand neemt natuurlijk wél toe naarmate de band breder wordt.
Klopt hoor, maar die wordt dan ook officieel niet aangeboden met 650B, tenzij voor de kleine maatjes (en daar zijn ze dan officieel niet geschikt voor 700C)Hangt wel van frame tot frame af. Je hebt "sleutelgatvormige" vorken nodig om echt profijt te hebben van 650B wielen. Bij de Canyon Grail (met hun rechte vorken) is het 42mm maximum bandbreedte, of je nu 650B of 700C steekt.
Nope, da's tzelfde650b als in 27,5inch (MTB).
Of sla ik nu wat dingen door elkaar?

Nog wat verder gezien.
Ridley fenix sla disc 105: +-2000
Cannondale CAAD13, alu disc 105: 2300
Scott addict zit op het eerste zicht wel met carbon, 2000 tiagra en 2400 105 (is dus ook al wat boven budget)
Merida scultura 400 alu disc 105: +-1800
etc etc
Bwa dan kan deze zeker ook: https://www.canyon.com/nl-be/road-bikes/race-bikes/ultimate/ultimate-cf-sl-7-disc/2754.htmlVoor dat budget is de Canyon Endurance CF SL Disc 7.0 imo niet te overtreffen/een no brainer.
Enige obstakel is natuurlijk levertermijn, maar dat geldt voor meeste merken momenteel.