De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Ik geef het meestal op na 3x haha, ook omdat ik geen support heb Enzo wat het ook moeilijker maakt maar de everesting challenge staat nog altijd op de Bucket list

Mijn haat voor binnenbanden is deze morgen weer eens vers aangevuld.

Wil smorgens op het werk vertrekken, platte band.

Band vervangen niks te zien of voelen aan buitenband

Km12/21 terug plat, weer niks te vinden, zelfs niet met de band binnenstebuiten gedraaid

Tegen ik thuis was voelde ik terug dat de band verdacht zacht begon te staan.

Vandaag in het licht kunnen kijken, miniscuul stukje gevonden dat niet voelbaar is als je er over wrijft.

Pirelli cinturato dan maar eens bestellen

Aanraders voor een nieuwe set gravel velgen met bijhorende semi-snelle band? Heb nu de standaard velgen die op de Cannondale Topstone 1 zitten en zou mss wel willen upgraden.

Niet voor een racefiets maar een stadsfiets, maar ik denk dat er hier wel het meest volk zit dat me kan helpen:

Hoe vind ik een binnenband om deze te vervangen? Ik geraak maar niet uit aan alle nummer systemen...

IMG_6962.jpg

Niet voor een racefiets maar een stadsfiets, maar ik denk dat er hier wel het meest volk zit dat me kan helpen:

Hoe vind ik een binnenband om deze te vervangen? Ik geraak maar niet uit aan alle nummer systemen...

Bekijk bijlage 32904
Alle binnenbanden in 28 inch, in een breedte die past bij 37mm buitenbanden.

Een binnenband voor 30mm bandjes zal ook wel gaan, eentje voor 50mm zou ik niet proberen. Maar dat steekt allemaal niet zo nauw.

Wat is de meerwaarde t.o.v. de goedkopere 1800? Waar zit het verschil? ☺️
De G1800 is een Gravel wiel en gebruikt denk ik een 3-prawl hub.
De GR1600 is een Gravel wiel en gebruikt een Ratchet hub (sneller aangrijpsingsmoment en eenvoudiger onderhoud IMO)
De GRC wielen doen er dan nog een schepje bij en zijn van Carbon.

Wat is de meerwaarde t.o.v. de goedkopere 1800? Waar zit het verschil? ☺️
Wou ik ook net zeggen.
Iets betere hub, iets lichter, maar nog altijd een vrij instap setje. Eerlijk gezegd ga je misschien zelfs amper tot geen verschil voelen, laat staan dat je visueel iets ziet.

500€ is gewoon te weinig om echt te kunnen spreken van een upgrade.

Gebruikt ook een ratchet. Gewoon een 370 hub.

Vroeger wel, nu hebben de 370’s ook een ratchet

De GR1600 is een Gravel wiel en gebruikt een Ratchet hub (sneller aangrijpsingsmoment en eenvoudiger onderhoud IMO)
Sneller aangrijpingsmoment afh van het aantal tandjes in het ratchet. Een 18poe is minder aangrijpingspunten dan een 3-pawl systeem.

Het is wel veeeeeel betrouwbaarder

Wou ik ook net zeggen.
Iets betere hub, iets lichter, maar nog altijd een vrij instap setje. Eerlijk gezegd ga je misschien zelfs amper tot geen verschil voelen, laat staan dat je visueel iets ziet.

500€ is gewoon te weinig om echt te kunnen spreken van een upgrade.

Gebruikt ook een ratchet. Gewoon een 370 hub.
Thx allen voor de input.
Ik heb momenteel nog de standaard wielen dus de 1600 zou sowieso wel een grote stap vooruit zijn?

Gisteren IM 70.3 Knokke meegedaan, ik stond al zeer vroeg te wachten aan de zwemstart toen ik iemand bezig hoorde dat hij een band het horen "ontploffen". Nuja, wat is de kans dat dit net uw fiets is tussen 2600 fietsen?

Groot genoeg, zo blijkt want toen ik uit het water kwam bleek mijn tubeless valve core losgeschoten te zijn. Gelukkig bestond 10% van het gewicht van mijn set-up aan spares en kon ik na 3 minuten vertraging terug vertrekken. Was de allereerste keer ooit dat ik iets voorhad aan mijn fiets, en dan direct op zo'n evenement. Letterlijk nog nooit een platte band gehad tot nu.

Thx allen voor de input.
Ik heb momenteel nog de standaard wielen dus de 1600 zou sowieso wel een grote stap vooruit zijn?
Qua gevoel zal dat niet veel verschillen, dus dan kan je je wel afvragen of het de upgrade waard is. Qua betrouwbaarheid zal zo'n setje DT Swiss wel beter presteren. Mijn kameraad mag elke 3 maand met zijn fiets naar de fietsenmaker om die WTB wielen te laten uitlijnen. Telkens onder garantie, maar het is maar de vraag hoe lang dat nog zal duren. Anderen hebben er dan weer 0 problemen mee;

Waar je wel zeer goed voor moet opletten is dat Cannondale soms met die fameuze 'Ai offset' op hun achterwielen zit. Je kan die dus soms niet zomaar omwisselen. Zeker eens bekijken vooraleer een ander setje te bestellen!

Volgens mij is het vorige model van de Trail niet UDH-compatibel, het model '23 wel.

Mooie upgrade wss, maar ik weet niet of ik er 400 euro voor over zou hebben. Ik heb nog nooit met AXS gereden, ik kan mij voorstellen dat het zoiets is dat eens je het getest hebt, je niet meer zonder wil (beetje zoals stuurverwarming in de auto).
Uitsluitsel gekregen van Canyon, inderdaad enkel het '23 model dat UDH-compatible is. De man uit Rotselaar (Canyon center) had me opgebeld en zei dat er een aantal personen toch die UDH getest hadden op een ouder frame en dat het wel werkt. Hij wilde dat uiteraard niet op email zetten omdat de warranty vervalt, wat wel logisch is.

Laatst bewerkt:
Voor een mtb voor de zoon ben ik wat 2dehands aan het volgen, maar mannekes wat een drama is dat daar. Advertenties zonder enige info, een foto waarop je in de verte een fiets kan ontwaren, allerlei vrije interpretaties van de schrijfwijze van het woord "mountainbike"...
En iedereen rekent ongeveer 25 euro per aanwezige versnelling. Fietsen van meer dan 10 jaar oud (triple, coilvering, 17kg droog aan de haak) daar vraagt men zonder verpinken nog 500 euro voor. En altijd zijn ze "in perfecte staat" en "nooit in het bos geweest"...

En als je dan iets interessants tegenkomt, geeft de verkoper geen teken van leven.

Terug
Bovenaan