De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Bij Decathlon moet je uitkijken voor niet volledige groepsets en/of oudere generaties groepset. Bij de Van Rysel fietsen is het geloof ik wel volledig R7000.

Die Cube had een afmontage van Shimano sora. Dusja een gevalleke “you get what you pay for” zeker? :)
Maar een fiets van 7k moet dat nu ook niet worden, met 2 a 3k zou ik hopen toe te komen voor een goeie fiets die geen 11kg weegt.

Die Cube had een afmontage van Shimano sora. Dusja een gevalleke “you get what you pay for” zeker? :)
Maar een fiets van 7k moet dat nu ook niet worden, met 2 a 3k zou ik hopen toe te komen voor een goeie fiets die geen 11kg weegt.
Heb er wel geen ervaring mee :p

Voor 2 à 3k kun je heel veel fiets kopen hoor. Carbon + 105 (of zelfs ultegra) + disc moet zeker tot de mogelijkheden behoren. Canyon (uiteraard), maar ook Rose, Giant,...

Het is nu niet dat ze de nieuwe kasseien er terug uit gaan halen natuurlijk :)
Voor mezelf vind ik het zo erg niet, dat was eigenlijk de enige helling in de buurt waar ik moeite had om met mijn 34/26 boven te geraken. Knots en bots van de ene kassei naar de andere.

Het is nu niet dat ze de nieuwe kasseien er terug uit gaan halen natuurlijk
Dat waarschijnlijk niet, maar ik zie (en hoop!) dat er nog met een zwaar voertuig er terug wat verzakking en kroning in gereden gaat worden. Zoals het er nu bij ligt is het absoluut een aanfluiting voor de wielrenners.

Cassette en schijven zie je wel vaker door non-groepset (of goedkopere versie) componenten, zou drukken fabrikanten de prijzen / verhogen ze hun winstmarges (of heden ten dage: da’s hetgene waar ze aan konden geraken).

Terug
Bovenaan