De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

23/07 & 24/07 rijd ik de Stoneman Arduenna.
Beslissing is pas begin Mei genomen en sindsdien heb ik me zo goed mogelijk proberen voorbereiden om 2 dagen comfortabel te kunnen rijden zonder af te zien en dat is volgens mij ook gelukt.
Ik plan deze zondag 14/07 nog eenmaal een +4u rit te doen.
Iemand tips over welke intensiteit ik de laatste week nog zou doen? Zelf weet ik het niet goed en twijfel ik een beetje. Veel rusten of toch nog een paar keer losrijden? Of iets anders?
Ik heb geen schema gevolgd en alles wat op gevoel gedaan.

23/07 & 24/07 rijd ik de Stoneman Arduenna.
Beslissing is pas begin Mei genomen en sindsdien heb ik me zo goed mogelijk proberen voorbereiden om 2 dagen comfortabel te kunnen rijden zonder af te zien en dat is volgens mij ook gelukt.
Ik plan deze zondag 14/07 nog eenmaal een +4u rit te doen.
Iemand tips over welke intensiteit ik de laatste week nog zou doen? Zelf weet ik het niet goed en twijfel ik een beetje. Veel rusten of toch nog een paar keer losrijden? Of iets anders?
Ik heb geen schema gevolgd en alles wat op gevoel gedaan.
Disclaimer: ik ben geen trainer, heb geen officiële opleiding gehad en doe soms ook maar wat ;)

Tot en met 16/07 gewoon blijven fietsen zoals je tot nu toe deed, vanaf 17/07 toch proberen een gelijkaardige frequentie te houden als je voordien had maar de ritten korter te maken, zeker de laatste 2 dagen max 45min-1u en daar wel wat intensievere blokjes in te steken. Blokjes is doelbewust zo geschreven, geen zotte blokken.

Het idee is om de conditie niet al teveel te laten zakken maar je lichaam wel de kans te geven om te rusten.

Disclaimer: ik ben geen trainer, heb geen officiële opleiding gehad en doe soms ook maar wat ;)

Tot en met 16/07 gewoon blijven fietsen zoals je tot nu toe deed, vanaf 17/07 toch proberen een gelijkaardige frequentie te houden als je voordien had maar de ritten korter te maken, zeker de laatste 2 dagen max 45min-1u en daar wel wat intensievere blokjes in te steken. Blokjes is doelbewust zo geschreven, geen zotte blokken.

Het idee is om de conditie niet al teveel te laten zakken maar je lichaam wel de kans te geven om te rusten.
Ben tegenwoordig pas goed en wel opgewarmd na een dik uur. Dus 45min fietsen zie ik het nut niet van in. Ik probeer dan altijd 1-1,5u te fietsen aan hartslag rond de 120. Beentjes losrijden.

U de laatste 2 a 3 dagen kalm houden moet volstaan om fris aan de start te komen. Zelf zou ik tem vrijdag eigenlijk niks speciaal doen. Zaterdag rust, zondag nog eens 2u bollen en maandag rust, zoiets.
Misschien zijn het de jaren die beginnen tellen maar ik moet de motor wel in gang houden. 3 dagen met daar in enkel maar rust of losrijden, daar krijg ik een tam gevoel van.

Verdorie hé, miserie met mijn fiets.
Pedalen blijven nu meedraaien als ik er gewoon naast stap :wallbash: .
Vorige maand binnen gedaan bij Steershop en body zou al vervangen moeten worden, hadden ze toen niet op stock helaas. Zal daar wel mee te maken hebben vermoed ik?

Vind ik wel bizar voor een nieuwe fiets, maja stond mss met een reden aan 500 euro korting :p

Heb ik vorig jaar ook voorgehad, was inderdaad opgelost door de body te (laten) vervangen. Ik zou verwachten dat dat toch onder garantie valt als het een nieuwe fiets is? :)

Verdorie hé, miserie met mijn fiets.
Pedalen blijven nu meedraaien als ik er gewoon naast stap :wallbash: .
Vorige maand binnen gedaan bij Steershop en body zou al vervangen moeten worden, hadden ze toen niet op stock helaas. Zal daar wel mee te maken hebben vermoed ik?

Vind ik wel bizar voor een nieuwe fiets, maja stond mss met een reden aan 500 euro korting :p
Hoe oud is de fiets? Bij veel fietsen zijn de naven effectief wel behoorlijke rommel, je kan er geluk mee hebben, je kan er pech mee hebben. Soms is het in de long-term goedkoper om een nieuw wielsetje aan te schaffen (of enkel een achterwiel) - een standaard setje DT Swiss, kan je nooit mis mee doen voor ca. €300

Normaal kan die olie er niet vanzelf uit. Waarschijnlijk heb je gewoon ergens lucht in de lijn nu. Gewoon even pompen met de klauw onderaan en de hendel bovenaan en dan zou het goed moeten komen (met het wiel er in uiteraard).

Werkt helaas niet, de remkracht blijft weg. Ik vrees dus toch ontluchten?

Hoe kan je eigenlijk op de site van canyon je fiets configureren?

Ik heb het dan vooral over de lengte van de cockpit.

Hoe kan je eigenlijk op de site van canyon je fiets configureren?

Ik heb het dan vooral over de lengte van de cockpit.
Niet.
Ik wou zeggen, you see is what you get, maar dat is ook niet altijd waar. Heb al Canyon fietsen gehad die ineens met andere banden of cranks geleverd werden.

Hoe oud is de fiets? Bij veel fietsen zijn de naven effectief wel behoorlijke rommel, je kan er geluk mee hebben, je kan er pech mee hebben. Soms is het in de long-term goedkoper om een nieuw wielsetje aan te schaffen (of enkel een achterwiel) - een standaard setje DT Swiss, kan je nooit mis mee doen voor ca. €300
Zal nu ong. 3 maand in mijn bezit zijn.
Ben idd aan het denken om toch een standaard set te kopen.

Heb ik nu sinds dit weekend ook voor. Pedalen blijven draaien bij het stappen met de fiets. Iemand idee van de kostprijs er van?
Zal waarschijnlijk wel niet onder garantie vallen op een 2j oude koersfiets?
Heb giant slr 2 disc wielset

Heb ik nu sinds dit weekend ook voor. Pedalen blijven draaien bij het stappen met de fiets. Iemand idee van de kostprijs er van?
Zal waarschijnlijk wel niet onder garantie vallen op een 2j oude koersfiets?
Heb giant slr 2 disc wielset
Je kan altijd eens de hub eraf halen.
Kan easy te fixen zijn door eens op te kuisen en terug in te vetten. Indien niet dan zal het een nieuwe hub zijn, zal je rond de 60€ kosten.

Iemand ervaring met de sportvoeding van 4endurance of het merk NRGY?
Krijg er massa’s reclame van, en de prijs lijkt wel snor te zitten. Op het fiets forum ook wel positieve reacties, alleen niet heel veel.

Iemand ervaring met de sportvoeding van 4endurance of het merk NRGY?
ik heb daar besteld: gellekes van 45gr kh (€1) (serieus zoete paté, maar ik been sowieso geen fan van gellekes) en de normale, serieus afgeprijsde sportdrank: drinkt heel lekker weg.

Dus, zeker het proberen waard en is sowieso legit.

IMG-0162.jpg
Godver gisteren tijdens mijn ritje een afdekstuk verloren wat op mijn sram crank zit (driver side) dit:
Iemand die weet of je dit ergens apart kan verkrijgen? Tzit overal nog samen met andere zaken en minstens €30…

IMG-0162.jpg
Godver gisteren tijdens mijn ritje een afdekstuk verloren wat op mijn sram crank zit (driver side) dit:
Iemand die weet of je dit ergens apart kan verkrijgen? Tzit overal nog samen met andere zaken en minstens €30…
Ik zou gewoon een mailtje sturen naar SRAM, claimen dat het niet snug zat en vragen of ze een nieuw stukje opsturen. Het proberen waard!

Mtb-toerke van 50km deze ochtend gaan doen. En breekt mijn ketting toch niet zeker? :unsure:

Gelukkig op 400m van de finish.
Voor alles een eerste keer.

Terug
Bovenaan