De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Zoek een vaste zadelpen voor mijn endurace, moeilijk om hier een keuze te maken, maar wil af van die flex zadelpen.

Had eens een vaste besteld van canyon, maar die had een 15-35 setback, waardoor het er ridicuul uitzag op die fiets.

Iemand ervaring met de Roval alpinist zadelpen? Is natuurlijk van specialized, maar deze heeft 12mm setback. Mijn fliphead staat nu op 13mm.

Zoek een vaste zadelpen voor mijn endurace, moeilijk om hier een keuze te maken, maar wil af van die flex zadelpen.

Had eens een vaste besteld van canyon, maar die had een 15-35 setback, waardoor het er ridicuul uitzag op die fiets.

Iemand ervaring met de Roval alpinist zadelpen? Is natuurlijk van specialized, maar deze heeft 12mm setback. Mijn fliphead staat nu op 13mm.
Steek een dropper? Gratis snelheid

Ja, waarom niet? :unsure:

Elke 27,2mm seatpost past op je endurace. Waarom wil je specifiek een alpinist? Toch niet om gewicht te besparen?
Omwille van de setback, vind lijk niks waar je kan regelen tussen 0-15mm, velen hebben direct 20/25 setback, of andere zero.

Dat weet ik natuurlijk ook wel, dinsdag is de bikefitting, wou al een andere pen hebben voordien. Zal krap worden.
Als je het zo goed weet, waarom zoek je dan een pen met die specifieke regeling tussen 0-15mm? Want dat kan je zo goed als altijd opvangen met het schuiven van het zadel zonder dat het er ridicuul uitziet. Of je fiets is een verkeerde maat.

Maandag in de Alpen nog eens een dag rondgebold met de zoon op twee brakke e-mtb's van de camping (Sunn Flash S2, een hardtail van 23kg en zowaar 9 versnellingen!). De ondersteuning was wel fijn om de skipistes van Montgenèvre op te rijden. En dan zadel zakken (nee, niet met een dropper met de snelspanner) en onder het motto 'don't be gentle, it's a rental' de zwaartekracht zijn ding laten doen. De voorvork van mijn fiets zuchtte op den duur meer dan ikzelf, die was volgens mij alleen gewoon van ritjes naar de lokale boulangerie te maken :oi22: .

tXzKQ4tl.jpg

Ge had uw koersvelo toch bij?
Schone regio voor de racefiets hoor :D
Nee, een koersfiets heb ik niet (gravel wel, andere banden kunnen altijd) maar het is vakantie met het gezin, dan is het niet leuk dat ik er alleen op uit trek + we hebben eerst nog een aantal dagen in Lyon verbleven en dan zat ik daar met een fiets + fietsdrager...
Wel erg veel fietsers gezien, zowel op koers, gravel als mtb's en zowel met als zonder ondersteuning. Bij de mtb's waren de e's wel in de meerderheid en dat is zeer te begrijpen. Mocht ik daar wonen, dan koos ik ook voor een e-mtb om op ontdekking te gaan, en een dikke 'gewone' om met de lift omhoog te gaan en naar beneden te knallen.

In het bikepark van Montgenèvre reden verschillende kleine mannekes rond op elektrische fully's van Mondraker, met full face helmet en bescherming. Geweldig om bezig te zien.

... De voorvork van mijn fiets zuchtte op den duur meer dan ikzelf, die was volgens mij alleen gewoon van ritjes naar de lokale boulangerie te maken ...
Dat ken ik ja :-)
Vorige jaar 2 MTB's gehuurd en een TT meegedaan in Frankrijk.

Na de rit hingen de voorvorken helemaal onder de olie :eek:
Fietsen terug gebracht en laten zien. Zegt die gast: "Pas problème, laver un peu et c'est oké".

Met de Franse slag noemen ze dat denk ik...

Iemand ervaring met het zelf boren van een drainage gat in carbon velgen? Mijn 303S heeft dat blijkbaar niet terwijl nieuwere versies (en blijkbaar bijna alle andere velgen) het wel hebben.
Heb een film gevonden op YouTube maar wil toch even navragen of het ok is om dit zelf te doen.

Iemand ervaring met het zelf boren van een drainage gat in carbon velgen? Mijn 303S heeft dat blijkbaar niet terwijl nieuwere versies (en blijkbaar bijna alle andere velgen) het wel hebben.
Heb een film gevonden op YouTube maar wil toch even navragen of het ok is om dit zelf te doen.
Hoe meer gaten je boort, hoe lichter en dus duurder uw velgen worden. Zeker het proberen waard.

Hoe meer gaten je boort, hoe lichter en dus duurder uw velgen worden. Zeker het proberen waard.
Of gewoon nooit nat maken

Zeggen ze erbij met wat voor boortje je dat juist moet doen?
Zelf geen ervaring mee maar lijkt mij wel geen probleem te zijn als je het juist doet.

Ik heb nu al twee dagen op rij dat ik waanzinnig te maken krijg van een bonk.
6 dagen niet gereden, zaterdag gaan fietsen en echt na 2u15 zware bonk, moest nog 2x10min tempo rijden en ik kon met moeite nog duur rijden. Heb wel tot 3u kunnen rijden maar echt de laatste 20minuten was harken.
Vandaag juist van hetzelfde 2u20 diep in de rit en weer met moeite duur kunnen rijden. Afgekort naar 2u50min en blij dat ik thuis was.
Nochtans mooi 500ml/u gedronken en ongeveer 65g CHO per uur.

Terug
Bovenaan