Knarf
Well-known member
Hoe nice is dat?Tip voor de foto's: https://www.watermarkremover.io/nl/upload![]()
En waarom heb ik er nooit zelf aan gedacht om te Googlen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoe nice is dat?Tip voor de foto's: https://www.watermarkremover.io/nl/upload![]()
Had je wat langzamer gereden, dan had je pas horrortaferelen gezien.
Wat kameraden van mij zaten lettelijk 'in' het onweer. Dus in die wolken.
Hebben ook een stuk van de afdaling te voet moeten doen.
Ook niet helemaal tot de top mogen rijden maar ergens door een tunnel ofzo moeten gaan?
Ook iemand die de bliksem gewoon 10 meter van zich vandaan zag inslaan op de weg.
De snel mannen waren wat voor het echte horrorweer.
Wauw dikke chapeau! wat is uw FTP en gewicht?
Tip voor de foto's: https://www.watermarkremover.io/nl/upload![]()
Kan het mij voorstellen, echt onverantwoord. De laatste km was idd door de tunnel ipv over de top, dat was de dag ervoor al aangekondigd. Was echt content dat ik er relatief snel door was, heel die klim in dat schijtweer had mij echt gebroken denk ik. Chapeau aan al die zotten ze, er reed daar wat karakter bijeen...
Net eens gewogen & nu 71kg. Ik rij zonder powermeter dus weet mijn exacte waarden niet, als ik moet schatten op basis van maten waarmee ik rij zal het ergens tussen de 320~350W liggen.

ongeschoren benen
Heel straffe tijd voor die omstandigheden. Maat van me die toch ook wel heel goed getraind is heeft er toch 2u langer over gedaan.Vorig weekend dé granfondo der grandfondo's gereden: La Marmotte!
Resultaat: 7h33 onderweg (incl neutralisatiezones) en officiële tijd 6h56, goed voor P191 algemeen & P53 in mijn leeftijdscategorie.
Heel content met hoe het ging, heel de dag goed mezelf kunnen pacen zonder op te blazen. Eten en drinken bleef ook vlot gaan.
Redelijk van voor begonnen in de aanloop naar de Glandon, maar aan de voet meteen voor eigen tempo gekozen waarvan ik weet dat ik het kan verteren met nog twee cols in het vooruitzicht. Het was verleidelijk om proberen aan te klampen bij de groep, maar als ik naar die gasten hun tijden kijk achteraf, was het verstandig dat niet te doen. Uiteindelijk de Glandon vlotjes omhoog gereden (iets sneller dan 17.1km/h). Boven en in de afdaling stond de tijd stil (groot voordeel voor mij, ik daal stukken slechter dan de meesten waarmee ik omhoog rij), dus daar mijn tijd genomen om te pissen, eten, bidon te vullen, vestje aan te doen en rustig af te dalen. Na de afdaling "grote fout" van de dag gemaakt: te snel langs de "start timing" mat gereden zonder te wachten op een groep. Resultaat: 15km solo gevallen in de vallei met echt geschifte tegenwind (windstoten tot 70km/h). Snel besloten om geen krachten te verspillen en gewoon rustig gereden tot ik eindelijk werd opgepikt door de achterliggende groep, waar helaas de samenwerking ver te zoeken was in de tegenwind... Ze lieten mij begod zelfs eerst nog kop rijden toen ze me opraapten
In die groep zat een maat van mij, dus was wel goed voor de moraal om eventjes bij te praten tot de voet van Télégraph/Galibier.
Op de Télégraph ook weer meteen voor eigen tempo gekozen, dit keer samen met nog een vijftal anderen uit de grote groep weggereden tot boven. Télégraph ging heel vlot, maar vanaf Valoire richting (en op) Galibier was het toch andere koek. Van de hoogte had ik geen merkbare last, maar de wind was echt mottig hard in het nadeel, wat de rechtere stroken bergop echt uitzichtloos deed lijken. Tot overmaat van ramp begon het een aantal km voor de top van de Galibier ook nog eens te regenen. Bergop was dit goed te verteren, maar ik moest boven stoppen om mijn bidons te vullen om daarna bibberend van de kou en schrik de afdaling in te zetten. Dat was echt een horrorstuk, heel de tijd tegen mezelf zitten praten om er zo snel mogelijk door te komen zonder op mijn gezicht te gaan, mijn vingers waren compleet verkleumd en heb nog nooit zo zitten klappertanden... Heb daar ook redelijk wat mensen zien lek staan, mocht er niet aan denken om daar te proberen een band te vervangen.
Vanaf de Lautaret begon het gelukkig eindelijk wat op te klaren en op te warmen, in La Grave stond de tijd ook even stil, dus heb daar snel mijn body uitgedaan en net op tijd kunnen aansluiten bij een mooi groepje voor de rest van de afdaling richting Alpe D'Huez. In het dal en richting de Alpe ging de temperatuur al vlot richting 30°C, maar daar was ik zielsgelukkig mee, ik verteer de warmte een stuk beter dan de koude. Goed kunnen eten & drinken tijdens de aanloop, geen meter kop gedaan, dus perfect voor op de Alpe nog eens "uit te halen". Uithalen is natuurlijk een groot woord, maar toch heel de groep er kunnen opleggen en nog veel anderen ingehaald op de Alpe. Uiteindelijk net iets meer dan een uur over gedaan (net onder de 12km/h, dus vandaar, uithalen is relatief). Wel 100ste tijd van de dag op Strava! Helemaal leeg boven aangekomen, maar echt met een dikke smile op mijn gezicht, wat een epische dag had ik achter de rug. Die regen en wind konden mij gestolen worden, maar dat laatste stuk maakte zo veel goed.
Na wat bekomen nog een stukje teruggereden op de Alpe om een maat tot boven aan te moedigen, om daarna compleet choco col D'Ornon deels op te kruipen richting ons huisje. De dagen erna nog een paar prachtige ritjes kunnen maken en de Tour kunnen meepikken. Enorm geamuseerd, nu eventjes decompressie en dan genieten van de supercompensatie
Foto's waren vrij mottig dus niet aangekocht, maar om toch wat sfeerbeeldjes mee te posten (zwarte schoenen & witte kousen, ongeschoren benen, fashion police come at me):
Zijn er geen brevetten meer?Heel straffe tijd voor die omstandigheden. Maat van me die toch ook wel heel goed getraind is heeft er toch 2u langer over gedaan.
Nu hij wou eerst voor goud gaan en ging het ook halen, maar doordat het niet meer bestaat heeft hij dikwijls eens gestopt om een foto te nemen enzo.
Collega van me die er wel voor ging en al een paar keer de marmotte gedaan heeft ook 8u erover gedaan. Terwijl hij hem andere jaren in 7u30 deed.
Vorig weekend dé granfondo der grandfondo's gereden: La Marmotte!
Resultaat: 7h33 onderweg (incl neutralisatiezones) en officiële tijd 6h56, goed voor P191 algemeen & P53 in mijn leeftijdscategorie.
Nee denk sinds vorig jaar al niet meer.Zijn er geen brevetten meer?
Hier ben ik tevreden van, ook nog aan vrij democratische prijs. Fitting gaat door in Gavere.Ik wil een bikefitting laten uitvoeren voor mijn racefiets.Weet iemand een aanrader?Het liefst omgeving Gent,en waar ze je fiets direct aanpassen aan de resultaten.
Afblijven. Heeft iedere fiets.Laatste dagen wat liggen sleutelen aan de bikes.
Mtb: cassette, ketting, derailleurwieltjes en blad vooraan vervangen, remblokken + olie, alsook de 350 hub uit elkaar gehaald, gekuist en opnieuw gevet.
Race: nieuwe wielset van mavic geplaatst (cosmic45). Moet zeggen dat dat allemaal goed gelukt is en dat er merkbaar verschil is
Als een echte autist stoor ik mij echter aan de kleinste afwijkingen. Als er iets is dat ik nog niet onder de knie heb of durf aankomen, dan zijn het de wielen en meerbepaald de uitlijning
Ik merk een miniscule afwijking in 1 van de mavic wielen, hoeveel , 0.5mm? Idem met het dt swiss voorwiel van de mtb. Al tal van video's bekeken over richten van wielen, maar om daar zonder richtstand aan te beginnen lijkt me redelijk riskant. Zijn er hier mensen die dat zelf doen of laten jullie dat toch aan de vakman over?
Haha neeAfblijven. Heeft iedere fiets.

Ik heb het nog nooit gemeten, maar als je aan je wiel draait heb je toch altijd wel lichtjes dat je het ziet links en rechts bewegen. Heb ik al met iedere wielset en fiets gezien. En hoe dikker de banden hoe meer het opvalt.Haha nee
niet dat het kwaad kan, maar 0,5mm is huge. Bij mijn wielen kan er geen flinterdun papier tussen de richter en het wiel. Zo hoort het ook.
Zonder richter zou ik er echter ook niet aan beginnen, maar mét is dat EZPZ
Als je het echt makkelijk kan zien met het blote oog dan is de afwijking echt wel te groot hoor. Nogmaals, functioneel is dat niet zo erg, maar élk wiel komt kaarsrecht uit de fabriek. Als het dan op termijn verandert dan is er een oorzaak: impact, onbalans,… die je best in de gaten houdt.Ik heb het nog nooit gemeten, maar als je aan je wiel draait heb je toch altijd wel lichtjes dat je het ziet links en rechts bewegen. Heb ik al met iedere wielset en fiets gezien. En hoe dikker de banden hoe meer het opvalt.
De vraag is wel of het het wiel is ofdat het door de band komt ook natuurlijk. Want ik kijk dan wel naar de band op dat moment.Als je het echt makkelijk kan zien met het blote oog dan is de afwijking echt wel te groot hoor. Nogmaals, functioneel is dat niet zo erg, maar élk wiel komt kaarsrecht uit de fabriek. Als het dan op termijn verandert dan is er een oorzaak: impact, onbalans,… die je best in de gaten houdt.
Ik houd altijd mijn vinger/nagel dicht tegen de velg en draai dan wiel rond. Op de band zie je idd snel speling…De vraag is wel of het het wiel is ofdat het door de band komt ook natuurlijk. Want ik kijk dan wel naar de band op dat moment.
Klopt, maar gaan bijdraaien op basis van 2 spanbandjes zou ik nu ook niet doen. Heb jij zo een wielrichter om het wiel in vast te zetten?Aha, maar dat begrijp ik. Bij banden is dat idd veel couranter, zelfs al zit die perfect.
Niks aan veranderen dan!
(Om te controleren is een spanbandje trouwens heel handig)
![]()