De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Inderdaad. Nu moet ik die topics van die andere inferieure sporten ook aanschouwen.
Dat hoeft toch niet. Ik kijk enkel naar mijn watched topics.
Zeer zelden zal ik eens via een subforum gaan om te zien of er nieuwe interessante topics geopend zijn.

Iemand ervaring met de zipp 303s wielen, lijkt me een mooie upgrade voor mijn endurace, ze zijn 45mm hoog...
Hangt er van af hoe graag je weer in één stuk thuis komt?

file.php

file.php

IMG_3139.jpg

Hangt er van af hoe graag je weer in één stuk thuis komt?

file.php

file.php

IMG_3139.jpg

Moet je een zakdoekje hebben voor je traantjes? Geen reden om de mensen bang te maken. Als je de aanbevelingen van banden en min/max drukken respecteert, heb je zelden tot nooit problemen. Die 303S's zijn een prima wielset.

Deze voormiddag een toertje gaan doen, ik lange mouwen en lange broek. Veel volk korte mouwen / korte broek.
Had het met momenten nog te koud soms.
Precies herfst..

Moet je een zakdoekje hebben voor je traantjes? Geen reden om de mensen bang te maken. Als je de aanbevelingen van banden en min/max drukken respecteert, heb je zelden tot nooit problemen. Die 303S's zijn een prima wielset.
Maar zoals ik al tegen @Chauffagist zei gaat hij beter niet voor hookless velgen.

Ik meen het oprecht wanneer ik zeg dat ik denk dat hij dat mentaal niet aankan.

303S's zijn goed voor gravel, maar voor de weg is de maximaal toegelaten druk (5.5 bar) toch wat aan de lage kant, zeker als je geen pluimgewicht bent.

303S's zijn goed voor gravel, maar voor de weg is de maximaal toegelaten druk (5.5 bar) toch wat aan de lage kant, zeker als je geen pluimgewicht bent.

Is toch geen argument?
Een 454NSW is ook maximaal 5 bar en is een setje dat ik zonder blozen op mijn racefiets zet.

Daarbij 5 bar voor een tubeless racefiets band is ook al goed aan de druk hoor.

Zipp is wel weer afgestapt van hookless hoorde ik tijdens Unbound interviews.

5bar vind ik trouwens ook al veel hoor, bijna niemand die wat research heeft gedaan rijdt met meer dan dat in Vlaanderen. Tenzij je natuurlijk +100kilo weegt…

Hier is ooit eens een site gepost waar je de ideale druk kon berekenen. Ik rij nu al een tijdje op 3,5bar met mn 82kg en 32mm banden, voor Chauffagist zal dat nog een stuk lager liggen...

edit: ik zie dat de er op de Canyon Endurace 30mm ligt, dat scheelt precies nog wel wat qua druk t.o.v. 32mm.

Laatst bewerkt:
Ik rij op 3-3.5 bar met schwalbe pro one tubeless. 1x een knaller gehad in 2 jaar tijd van in een put te rijden met glas in. Eigenlijk dus amper stilgevallen nog.
Vervang de banden uiteraard wel na slijtage.

Holy fucking christ.

Zonet mijn buitenbanden vervangen, daar lagen daar specialized mondo tubeless ready banden op en deze vervangen door continental gravel banden.

Ik heb nog nooit zo afgezien, die specialized banden zaten werkelijk vastgeplakt op het wiel, hoe kan dat en waarom ? Uiteindelijk is het me gelukt maar zat dichtbij een bezoek ad fietsenmaker.

Sealant? Bij mij is dat ook altijd alsof er luim tussenzit hoor, doet wat pijn aan de handen, maar lucht verliezen doe je niet ;)

Terug
Bovenaan