De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Bij de RVV mekkert de UCI toch ook niet over de Paterberg, Molenberg, Koppenberg of een van de elfendertig andere kasseihellingen die er nog begaaider bij liggen?

Of bij Parijs-Roubaix? Zou wel wat zijn, Carrefour de L’Arbre herwerkt naar dit

Het kan erger he, paar jaar geledenl met de eikenberg dacht ik, gewoon hele stroken asfalt gegoten. Das ook gewoon een aanfluiting voor zo een helling

Bij de RVV mekkert de UCI toch ook niet over de Paterberg, Molenberg, Koppenberg of een van de elfendertig andere kasseihellingen die er nog begaaider bij liggen?

Of bij Parijs-Roubaix? Zou wel wat zijn, Carrefour de L’Arbre herwerkt naar dit
Mja een WK is iets anders he dat is de UCI hun paradepaardje

Gisteren met hartslagmeter gereden, aan 25 km/h gemiddeld is de hartslag gemiddeld 138 bpm. Ik heb 70% van de rit in D3 gereden (mijn max is 186, gemeten op de rollen),, 10% D2 en 20% D4. Mijjn conditie is dus niet echt goed... Voel na 45km fietsen wel niets van het fietsen, niet moe en niet ingespannen. Eens kijken of het over tijd naar beneden gaat.

Probleem met de wahoo en turn-by-turn nav is ook opgelost.
Ik bewaarde de GPX file en importeerde die in Wahoo, geeft geen route info.
Zag dat het vroeger ritjes rechtstreeks van Komoot zelf waren en heb daarop een disconnect en connect in de companion app gedaan en daarop syncte alle komoot routes automatisch. Deze hebben wel route info.

Zit nu wel met 4 routes die nergens terug te vinden zijn behalve in de wahoo roam. Maar daar valt mee te leven :D.
Krijg ze met geen mogelijkheid weg, zelfs niet na factory reset. Die zitten dus nog ergens vast online.

Gisteren met hartslagmeter gereden, aan 25 km/h gemiddeld is de hartslag gemiddeld 138 bpm. Ik heb 70% van de rit in D3 gereden (mijn max is 186, gemeten op de rollen),, 10% D2 en 20% D4. Mijjn conditie is dus niet echt goed... Voel na 45km fietsen wel niets van het fietsen, niet moe en niet ingespannen. Eens kijken of het over tijd naar beneden gaat.

Probleem met de wahoo en turn-by-turn nav is ook opgelost.
Ik bewaarde de GPX file en importeerde die in Wahoo, geeft geen route info.
Zag dat het vroeger ritjes rechtstreeks van Komoot zelf waren en heb daarop een disconnect en connect in de companion app gedaan en daarop syncte alle komoot routes automatisch. Deze hebben wel route info.

Zit nu wel met 4 routes die nergens terug te vinden zijn behalve in de wahoo roam. Maar daar valt mee te leven :D.
Krijg ze met geen mogelijkheid weg, zelfs niet na factory reset. Die zitten dus nog ergens vast online.
Nochtans om 30 te rijden moet je geen moeite doen volgens sommigen hier!

Dat van wahoo heb ik ook, geen idee hoe die weg te krijgen

altijd knap die beginners: ja we hebben 30 gemiddeld gehaald!!! we zijn echt goed bezig (wat uiteraard ook zo is he), maar dan vraag je door. Ja een half uurtje/uurtje gereden op de dijk en nadien compleet choco en niets meer waard.
Dan komt er altijd toch wel een glimlach op m'n gezicht.
Zeker nadat zo'n verhaal komt nadat je verteld hebt over een tocht door de vlaamse ardennen van 150km aan 28 gemiddeld. Dan komt direct die opmerking, ja wij zaten aan 30 gemiddeld (en dan met dat verhaal hierboven).

M'n schoonbroer is ook zo ene. Veel praat over 30-32 gemiddeld, heb ik er eens een tochtje mee gereden waar het iets meer draaien en keren is (maar nog wel vlak) en ik heb hem de helft van de tocht niet meer gezien, want hij zat choco in m'n wiel. Was nochtans maar 70km en vlak :D en 'maar' 28 gemiddeld

Sowieso goede zaak dat ze allemaal fietsen, daar niet van.

altijd knap die beginners: ja we hebben 30 gemiddeld gehaald!!! we zijn echt goed bezig (wat uiteraard ook zo is he), maar dan vraag je door. Ja een half uurtje/uurtje gereden op de dijk en nadien compleet choco en niets meer waard.
Dan komt er altijd toch wel een glimlach op m'n gezicht.
Zeker nadat zo'n verhaal komt nadat je verteld hebt over een tocht door de vlaamse ardennen van 150km aan 28 gemiddeld. Dan komt direct die opmerking, ja wij zaten aan 30 gemiddeld (en dan met dat verhaal hierboven).

M'n schoonbroer is ook zo ene. Veel praat over 30-32 gemiddeld, heb ik er eens een tochtje mee gereden waar het iets meer draaien en keren is (maar nog wel vlak) en ik heb hem de helft van de tocht niet meer gezien, want hij zat choco in m'n wiel. Was nochtans maar 70km en vlak :D en 'maar' 28 gemiddeld

Sowieso goede zaak dat ze allemaal fietsen, daar niet van.

Die 25 gemiddeld kan ik in elk geval wel lang volhouden, weet niet hoelang.
Heb zondag 55km gedaan en gisteren 45km aan dat tempo gemiddeld, met veel draaien/keren, stoppen aan een straat/stoplicht. Maar 30km/h is wel nog een hele grote sprong natuurlijk. Ik fiets voornamelijk voor mijn conditie wat op peil te brengen en mijn gewicht (74kg op 1m75) wat naar beneden te halen.

Enkel beetje last van zadelpijn (na het fietsen vooral, niet tijdens), maar dat zal wel weer gewenning zijn. Heb van vorig jaar Juni nietmeer op een deftige fiets gezeten. Had een fyzik R1 zadel en nu aelous comp (bontrager) en van vorm schelen die niet veel (op de cut-out na). Wacht ook nog altijd op iets deftigere broeken, maar wou reeds beginnen met fietsen wat niet verkeerd is natuurlijk.

Komende van een BMC agonist fully MTB is het mss ook kwestie van veel minder demping te hebben dan vroeger, moet het nog uitzoeken.

Gisteren 3u15 gaan rijden op mtb-lussen hier in de buurt, op mijn hardtail. Veel boerenpaadjes.
Bewust mij ingehouden om een lange inspanning te doen, en weg te blijven van een maximale inspanning.
Gemiddeld op die tijdsduur een hartslag van 80% van mijn maximum. Dus nog een eindje verwijderd van de ideale hartslagzone. Nog wat werk voor de boeg:/

Gisteren 3u15 gaan rijden op mtb-lussen hier in de buurt, op mijn hardtail. Veel boerenpaadjes.
Bewust mij ingehouden om een lange inspanning te doen, en weg te blijven van een maximale inspanning.
Gemiddeld op die tijdsduur een hartslag van 80% van mijn maximum. Dus nog een eindje verwijderd van de ideale hartslagzone. Nog wat werk voor de boeg:/

Er toch ook rekening mee houden dat het voor 't eerst dit jaar echt warm was, en dat scheelt toch wel een pak extra BPM.

Die 25 gemiddeld kan ik in elk geval wel lang volhouden, weet niet hoelang.
Heb zondag 55km gedaan en gisteren 45km aan dat tempo gemiddeld, met veel draaien/keren, stoppen aan een straat/stoplicht. Maar 30km/h is wel nog een hele grote sprong natuurlijk. Ik fiets voornamelijk voor mijn conditie wat op peil te brengen en mijn gewicht (74kg op 1m75) wat naar beneden te halen.

Enkel beetje last van zadelpijn (na het fietsen vooral, niet tijdens), maar dat zal wel weer gewenning zijn. Heb van vorig jaar Juni nietmeer op een deftige fiets gezeten. Had een fyzik R1 zadel en nu aelous comp (bontrager) en van vorm schelen die niet veel (op de cut-out na). Wacht ook nog altijd op iets deftigere broeken, maar wou reeds beginnen met fietsen wat niet verkeerd is natuurlijk.

Komende van een BMC agonist fully MTB is het mss ook kwestie van veel minder demping te hebben dan vroeger, moet het nog uitzoeken.
Je moet vooral doen waar je zin in hebt. 30 gemiddeld rijden en DNA 2 dagen koppijn hebben dan moet je ook maar afvragen waar je mee bezig bent. Het moet nog plezant blijven ook he!

Je moet vooral doen waar je zin in hebt. 30 gemiddeld rijden en DNA 2 dagen koppijn hebben dan moet je ook maar afvragen waar je mee bezig bent. Het moet nog plezant blijven ook he!

Exact dit!

Een gemiddelde zegt trouwens ook niet alles hé. 30 gemiddeld met 6 man langs een kanaal of 25 gemiddeld solo over een heuvelachtig parcours: wereld van verschil.

Gisteren de zon toch serieus onderschat, paar keer stopje moeten maken om bij te tanken.

Er toch ook rekening mee houden dat het voor 't eerst dit jaar echt warm was, en dat scheelt toch wel een pak extra BPM.
Ja klopt. Ik was eigenlijk ook al slecht de hele voormiddag, maar omdat ik namiddag recup had genomen toch vertrokken.
Met helm op was het bakken. De armen wel ingesmeerd maar niet mijn hoofd en dat heb ik gemerkt achteraf.
Maar 1,5 liter water bij en nergens bijgevuld (had op voorhand gelukkig veel gedronken). Mijn chocoladekoek na 2,5u fietsen gans gesmolten lol.

Maar vooral enorm genoten van de rust, de natuur, het peddelen van de beentjes, en de inspanning.

Klopt. Ik fiets ook omdat ik dat plezant vind. En of dat nu 20-25-30 km/h gemiddeld is maakt me niet zoveel. Deze morgend ook gewoon fris opgestaan, dus alles goed hier. Ga morgen wss weer een lusje doen en dan zondag een wat langere rit.
Volgende week is dat moeilijker met de vakantie.

Mtb enkel lage HS is lastig, zat zondag ook aan 140 (collega aan 126) gemiddeld maar had na 4u zeker niet het gevoel dat het op was ofzo :p
Vaak laat ik mijn gezelschap in begin wegrijden en kijk ik op wattage/HS. Ben een echte sprinter op dat vlak haha

Gisteren wel 30 gemiddeld gehaald, puur door intervallen van 300+ watt (en vlak)

Klopt. Ik fiets ook omdat ik dat plezant vind. En of dat nu 20-25-30 km/h gemiddeld is maakt me niet zoveel. Deze morgend ook gewoon fris opgestaan, dus alles goed hier. Ga morgen wss weer een lusje doen en dan zondag een wat langere rit.
Volgende week is dat moeilijker met de vakantie.
Het is toch al vakantie?
Ze geven regen vanaf maandag dus profiteren nu het nog kan :D

Gisteren 29,8 gemiddeld gereden en dat is toch 3/4de van de rit gas geven hoor. (was wel met veel draaien en keren en slechte stukken weg). Met dezelfde inspanning op een vlak parcour zonder draaien en keren haal ik dan een 32-33 maar dan is het met het snot uit de neus erbij

Ik gisteren solo 2 * 30 min interval langs het water (heen & terug). Eerst 10 min warm-up, 30minzone 4, 10 min rust, 30 min zone 4, 10 min cooldown.

32,6km/u - 155hr gemiddeld. Tijdens de intervals zat ik wel rond 165hr

Een 10 miles loop ik aan 175 gemiddeld, dus er zit wel nog wat rek op.

Genieten is dat zeker niet, maar het helpt wel. Het zorgt er ook voor dat ik meer karakter kweek en tijdens de leuke ritjes langer en meer kan genieten.

Vandaag normaal wat genieten op de MTB, eventueel wat techniek en dan vrijdag 4 * 5min intervals. Weekend is dan voor de ene lange rit.

Mtb enkel lage HS is lastig, zat zondag ook aan 140 (collega aan 126) gemiddeld maar had na 4u zeker niet het gevoel dat het op was ofzo :p

Gisteren wel 30 gemiddeld gehaald, puur door intervallen van 300+ watt
In mijn geval: 600 hoogtemeters, +100kg gewicht, en een lage hartslag in deze warmte is misschien ook wat moeilijk te rijmen. Het wordt tijd dat ik dat terugbreng naar 95kg of minder. Ik heb geen buikje ofzo, maar strak is het ook niet meer.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan