De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Het wordt na de pre-bikefit wellicht de nieuwe Cannondale Supersix Evo 2.

Heerlijk concept: eerst opgemeten worden om dan een aantal bikes de revue te laten passeren om te zien of ze goed zouden passen. Voor €40. Die dan worden afgetrokken van de totaalprijs van €120 voor een bikefit. Bij de physical coach van Alpecin. Dank @thomasv voor de tip.

Helaas is het kleur dat ik zalig vind enkel met Ultegra di2 te krijgen en da’s nogal… een dure fiets.

Toch proberen in het leasebudget te knallen morgen… spannend!

images
Is dat dan de zogenaamde Supersix Evo 2? Ik vind ze een beetje verwarrend daar bij Cannondale tegenwoordig.... Ik kan natuurlijk niet ontkennen dat het een fantastische keuze is (ik heb zelf een Supersix - topfiets!)
 
Is dat dan de zogenaamde Supersix Evo 2? Ik vind ze een beetje verwarrend daar bij Cannondale tegenwoordig.... Ik kan natuurlijk niet ontkennen dat het een fantastische keuze is (ik heb zelf een Supersix - topfiets!)
Ja… tis echt een ander frame geworden ook. Tis dus de 4e supersix generatie, ze zijn ook afgestapt van hun eigen cranks en steekassen. En de 2 slaat op de afmontage. Qua geo is hij wel nog heel vergelijkbaar met de vorige.
 
Staat hier ook op het lijstje van potentieel de volgende fiets.
Als je daarop past dan is het toch niet zo een drama qua lenigheid en al die zaken me dunkt :P
 
Ik bedoelde letterlijk eerste keer met de fiets op vliegtuig. Zit op canarische eilanden dus redelijk wat bergop, maar bergaf is echt een hels lawaai.
Heb ze ondertussen ook gecentreerd en remmenreniger gaan halen maar is nog altijd slecht.
Ga misschien is bij een fietswinkel hier passeren want snap er niets van. Mss toch niet goed ingeremd, heb de blokjes een maand of 5 geleden vervangen en ik rijd niet in slecht weer..
Is het kabaal toevallig begonnen tijdens of na een langere afdaling? Dan zou de kans bestaan dat remplaatjes en/of schijf oververhit zijn geraakt. Een blauwachtige schijn op de remschijven en glazuurvorming op de remplaatjes staan garant voor teringherrie.
 
Is het kabaal toevallig begonnen tijdens of na een langere afdaling? Dan zou de kans bestaan dat remplaatjes en/of schijf oververhit zijn geraakt. Een blauwachtige schijn op de remschijven en glazuurvorming op de remplaatjes staan garant voor teringherrie.

Ja begint pas na een tijdje, in het begin alles ok.
Kan dat kwaad qua veiligheid? Als ik thuis ben ga ik de schijf en blokjes mss vervangen.
 
Het wordt na de pre-bikefit wellicht de nieuwe Cannondale Supersix Evo 2.

Heerlijk concept: eerst opgemeten worden om dan een aantal bikes de revue te laten passeren om te zien of ze goed zouden passen. Voor €40. Die dan worden afgetrokken van de totaalprijs van €120 voor een bikefit. Bij de physical coach van Alpecin. Dank @thomasv voor de tip.

Helaas is het kleur dat ik zalig vind enkel met Ultegra di2 te krijgen en da’s nogal… een dure fiets.

Toch proberen in het leasebudget te knallen morgen… spannend!

images

Ik had bijna m'n gravelplannen overboord gegooid toen Cannondale met die nieuwe Supersixen uitkwam, die Evo 3 in Viper Green is om van te kwijlen :drool:

C23_C11502U_SuperSix_EVO_Crb_3_VGN_PD.webp


Nuja, ik heb nog altijd een groene SuperSix maar dan in een olijfgroene gravel uitvoering :biglaugh:
 
Ik had bijna m'n gravelplannen overboord gegooid toen Cannondale met die nieuwe Supersixen uitkwam, die Evo 3 in Viper Green is om van te kwijlen :drool:

C23_C11502U_SuperSix_EVO_Crb_3_VGN_PD.webp


Nuja, ik heb nog altijd een groene SuperSix maar dan in een olijfgroene gravel uitvoering :biglaugh:
ik wou oprecht dat ik die ook lekker vond... want Ultegra vs 105, voor mij hoeft dat echt niet, al scheelde het maar €200.
 
Het wordt na de pre-bikefit wellicht de nieuwe Cannondale Supersix Evo 2.

Heerlijk concept: eerst opgemeten worden om dan een aantal bikes de revue te laten passeren om te zien of ze goed zouden passen. Voor €40. Die dan worden afgetrokken van de totaalprijs van €120 voor een bikefit. Bij de physical coach van Alpecin. Dank @thomasv voor de tip.

Helaas is het kleur dat ik zalig vind enkel met Ultegra di2 te krijgen en da’s nogal… een dure fiets.

Toch proberen in het leasebudget te knallen morgen… spannend!

images
Heeft Kristof een website voor bike-fits vast te leggen?

PS: Wat een droomfiets trouwens.
 
Tijd om eens een deftige momentsleutel aan te schaffen.
Doe ik iets verkeerd met dit setje? https://www.mantel.com/be/bbb-cycling-momentsleutel
Of zijn er prijs/kwaliteit betere alternatieven? Tasje/doosje om op te bergen vind ik sowieso wel een meerwaarde. Bits heb ik nu wel al voldoende liggen, dus dat is zeker geen must. 2nm - 14nm lijkt mij in ieder geval voldoende voor thuisgebruik.
Ik ben daar toch content van (wel nog niet zo lang in gebruik).
 
Ja begint pas na een tijdje, in het begin alles ok.
Kan dat kwaad qua veiligheid? Als ik thuis ben ga ik de schijf en blokjes mss vervangen.
In het verleden zelf redelijk uitvoerig getest op afdalingen tot 35km lang. Veel lawaai maar verder nooit problemen gehad - mechanische schijfrem weliswaar.

Let wel, met hydraulische schijfremmen is er wel een omslagpunt bij oververhitting van de remvloeistof waar er verlies van remkracht optreedt. De huidige staat van de plaatjes en schijf gaat daar echter relatief weinig invloed op hebben.
 
Tijd om eens een deftige momentsleutel aan te schaffen.
Doe ik iets verkeerd met dit setje? https://www.mantel.com/be/bbb-cycling-momentsleutel
Of zijn er prijs/kwaliteit betere alternatieven? Tasje/doosje om op te bergen vind ik sowieso wel een meerwaarde. Bits heb ik nu wel al voldoende liggen, dus dat is zeker geen must. 2nm - 14nm lijkt mij in ieder geval voldoende voor thuisgebruik.
Ik heb dat al 15 jaar en werkt nog altijd perfect!

Hier nog steeds niet genezen van mijn griep. Gisteren naar de dokter voor verlenging briefje, neemt ze mijn koorts en lap weer 37,7 :/.

En ik heb ook nog altijd een soft spot voor Cannondale. In 2017 een seizoen gekoerst met een zo licht mogelijke CAAD10. Die fiets was in maat 58 perfect voor mijn lichaam. Staat nog steeds op mijn rollen. Allèèn gek geworden van een krakende BB30 bracket met Sram Red press fit lagers.
 
In januari bikefitting laten doen voor mijn canyon aeroad, een korter stuur gekocht.

De canyon stond heel die tijd binnen op de hometrainer. (Toch +-1000km mee gefietst) zonder last.

Nu heb in een triathlon fiets gekocht, deze op de home trainer gezet.

Maar als ik nu buiten fiets met de canyon, krijg ik telkens rugpijn (eerder aan de linkerkant onderrug) na ongeveer 30min.

Heb mijn zadel al eens 3mm lager & 3mm hoger gezet, en stuur op het hoogste maar dit maakt niets uit.

Vandaag 2 ritjes van een uur, op het gemakje van en na het werk, met toch een zeurende rug.
Daarna intensief op de andere fiets indoor en nergens last van.

Voor de bike fitting had ik pas last na ritjes van 3 - 4h

Nu moest ik vorige week lang rechtstaan in de kou en kreeg ik wel dezelfde last aan men rug.
Wel jammer want dit neem de zin om te fietsen wel een beetje weg.
Aangezien ik al 2 jaar 3x in de week core oefeningen doe lijkt lij dat ook niet echt het probleem
 
Ben aan het twijfelen om mijn grizl weg te doen. Ik gebruik hem eigenlijk toch niet voor wat hij dient. Enige wat ik ermee doe is in de winter op asfalt rijden.
Ben nu aan het twijfelen tussen de grail 2 of de ultimate voor volgende winter.

Voorkeur gaat licht naar de ultimate omdat ik die dan ook eens kan gebruiken voor de voorjaarsklassiekers, een groepsrit in de winter of de klimritjes met de club. En daar kan ik eventueel ook nog 32 bandjes op leggen ook. (zelfs tot 35 achteraan)
 
Ben aan het twijfelen om mijn grizl weg te doen. Ik gebruik hem eigenlijk toch niet voor wat hij dient. Enige wat ik ermee doe is in de winter op asfalt rijden.
Ben nu aan het twijfelen tussen de grail 2 of de ultimate voor volgende winter.

Voorkeur gaat licht naar de ultimate omdat ik die dan ook eens kan gebruiken voor de voorjaarsklassiekers, een groepsrit in de winter of de klimritjes met de club. En daar kan ik eventueel ook nog 32 bandjes op leggen ook. (zelfs tot 35 achteraan)
Welke maat?
Nooit offroad gaan rijden?
 
Tijd om eens een deftige momentsleutel aan te schaffen.
Doe ik iets verkeerd met dit setje? https://www.mantel.com/be/bbb-cycling-momentsleutel
Of zijn er prijs/kwaliteit betere alternatieven? Tasje/doosje om op te bergen vind ik sowieso wel een meerwaarde. Bits heb ik nu wel al voldoende liggen, dus dat is zeker geen must. 2nm - 14nm lijkt mij in ieder geval voldoende voor thuisgebruik.
wel wat duur :P

Qua prestaties gewoon goed. Ik heb hem al op de testbank gezet op het werk en wijkt toch zeer weinig af.
Ben aan het twijfelen om mijn grizl weg te doen. Ik gebruik hem eigenlijk toch niet voor wat hij dient. Enige wat ik ermee doe is in de winter op asfalt rijden.
Ben nu aan het twijfelen tussen de grail 2 of de ultimate voor volgende winter.

Voorkeur gaat licht naar de ultimate omdat ik die dan ook eens kan gebruiken voor de voorjaarsklassiekers, een groepsrit in de winter of de klimritjes met de club. En daar kan ik eventueel ook nog 32 bandjes op leggen ook. (zelfs tot 35 achteraan)
Qua geometrie zou ik alvast niet speciaal een ultimate kopen. Desnoods steek je een langere stuurpen als je echt wilt.
Je kan ook gewoon een 30mm GP5000 op de grizl leggen.
Het enige wat ik dan als argument zie is gewicht van het frame en dat het een beetje er lullig uitziet om veel ruimte te hebben en dan maar met 30mm te rijden.

Persoonlijk zie ik ook voordelen aan de grizl als winterfiets. Iets meer comfort en uitgerust om spatborden op te monteren.
Ook het verzet zie ik niet als een probleem, 46x11 is al een serieus verzet.
 
Terug
Bovenaan