Str8_6
Well-known member
Het ding is dat ik da alu versie heb. En dat 30 mm waarschijnlijk echt knetterhard gaat zijn met dat frame. Met 40 mm op 3 bar voor asfalt vind ik het soms al geen pretje om een kasseistrook te nemen.wel wat duur
![]()
Torque Wrench 1/4" 2-24 Nm + 9-Piece Bit-Selection
Radon equips your bike workshop Torque wrenches are precision tools that allow bolted connections to be tightened with exactly the force recommended or specified by the manufacturer. Especially for frames and add-on parts made of...www.bike-discount.de
Qua prestaties gewoon goed. Ik heb hem al op de testbank gezet op het werk en wijkt toch zeer weinig af.
Qua geometrie zou ik alvast niet speciaal een ultimate kopen. Desnoods steek je een langere stuurpen als je echt wilt.
Je kan ook gewoon een 30mm GP5000 op de grizl leggen.
Het enige wat ik dan als argument zie is gewicht van het frame en dat het een beetje er lullig uitziet om veel ruimte te hebben en dan maar met 30mm te rijden.
Persoonlijk zie ik ook voordelen aan de grizl als winterfiets. Iets meer comfort en uitgerust om spatborden op te monteren.
Ook het verzet zie ik niet als een probleem, 46x11 is al een serieus verzet.
De grail 2 is ook een optie, al denk ik niet dat er veel verschil zal zijn met de grizl.
Grootste probleem is een beetje de groepsritjes in de winter waar ik met de grizl toch serieus mag harken om het gat toe te rijden na een bocht. Maar anderzijds voel ik me met die banden wel een pak zekerder als het nat is.
Het is vooral jammer dat we hier geen deftige gravel hebben. Je mag geen enkel bos in, gravel heb je bijna niet. Buiten eens een strook van 500 meter om dan weer 5km asfalt te doen naar de volgende.
Dusja er gaan nog een paar slapeloze nachtjes over gaan.

. Om te trainen GP 5000 28/32mm met continental cross binnenbanden. Belabberde rolweerstand, maar niet lek! Geen man overboord, bandje gewoon old school weer plakken!