Als dat de eerste 6 maanden zijn, dus als je nog maar net begonnen bent, is dat niet abnormaal. Niet ieder lichaam is superman.
Bij mij heeft het ook een tijdje geduurd totdat ik een bepaald niveau haalde.
Was altijd confronterend vroeger als ik met vrienden ging fietsen waarvoor mtb de zoveelste hobby was, die ze niet zoveel deden.
En dan moest ik, waar het mijn voornaamste hobby was, alle zeilen bijzetten om te kunnen volgen.
Hetzelfde in de club waar ik zit, in vergelijking met de trainingsarbeid (en rekening houdend met leeftijd) ben ik waarschijnlijk het slechts presterende lid.
Wat niet wilt zeggen dat ik bij een meerdaagse wedstrijd bij de top van de club zit, maar dat is dus omdat ik daarvoor gericht train (opbouw naar de wedstrijd, naar de Ardennen gaan voor de nodige hm, techniek onderhouden/trainen). Terwijl anderen bij wijze van spreken 2 keer per week een rondje doen rond de kerktoren

En mogelijk ook omdat ik een recovery shake na een etappe neem, en zij vooral bier en 's avonds wijn
Ik heb me er al lang bij neergelegd dat dat mijn lichaam is, ondertussen weet ik welke inspanning/soort rit ik relatief goed in ben en waar niet.
Dus ik zoek chrono's en meerdaagsen die mij liggen, waar ik nog een beetje een deftige uitslag kan rijden, maar vooral het gevoel heb dat ik alles eruit gehaald heb wat ik kan en die ik ook gewoon tof vind.