De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Mijn korting bij Ridley is online 25% (op bepaalde modellen) via benefitsatwork, dus komt zo op € 4124 voor de 105 Di2 en € 5950 voor de Ultegra. Bij X-bikes in Zele inderdaad vaak idd nog goedkoper en toch ook een voorkeur voor een fysieke winkel, was eens van zin om daar langs te gaan.
Hopelijk komt de Aeroad opnieuw in promo want zelf refurbished is er bijna niks af nu, is inderdaad ook wel niet de lichtste fiets in het rijtje. Ik ging er eigenlijk nog vanuit dat die powermeter er nog op zat, maar die lijkt er inderdaad helaas af te zijn nu. Canyon is dan toch wel vrij stevig geprijsd.

Het is eigenlijk als zelfstandige dus eigenlijk kan ik alles kiezen op elk moment kiezen (moet zelf niet in lease vorm), om het administratief eenvoudig te houden misschien wel bij voorkeur binnen de EU blijven en op factuur :D.
Carbon vs alu wielen is waarschijnlijk wel belangrijk om op te letten?


Ook knappe fietsen! Stonden tot vorige week in promotie :D

edit: had dit precies beter in het aankoopadvies topic gezet :D

Die cube is bijna niet leverbaar. Op papier een zeer mooie fiets, maar aan 1 raken (toch zeker hier in West-Vlaanderen) is bijna onbegonnen werk.
Als die propel uw ding is, ik dacht dat bij fietsen Wim Devos die advanced 1 ipv 4799 aan 3399 stond, dan is dat een no-brainer in mijn ogen.
 
Beter ga je voor een fiets die goedkoper is maar met alu velgen, dan meer betalen voor zozo Carbon wielen.
Met hetgeen wat je uitspaart koop je dan echt goede carbon hoepels.

En die noah, sorry maar…
Voor dat geld koop je die andere fietsen die je linkt. Je moet die litening daar eens naastzetten. Dat is zelfs geen serieuze vergelijking meer…
True, maar het eeuwig probleem bij Cube: beschikbaarheid = de vraag is eerder hoelang je kan wachten als je een Cube wilt hebben :p

EDIT: Ik zie dat ik net hetzelfde zei als hierboven lol. Daarnaast bezit ik zelf de Propel Advanced 1 en zeer tevreden van. Drie foto's als ik hem net binnen had (ondertussen spacers verlaagd en volledig afgesteld + excuses voor mij niet te houden aan de fiets-foto-regels).
 
Laatst bewerkt:
True, maar het eeuwig probleem bij Cube: beschikbaarheid = de vraag is eerder hoelang je kan wachten als je een Cube wilt hebben :p

EDIT: Ik zie dat ik net hetzelfde zei als hierboven lol. Daarnaast bezit ik zelf de Propel Advanced 1 en zeer tevreden van. Drie foto's als ik hem net binnen had (ondertussen spacers verlaagd en volledig afgesteld + excuses voor mij niet te houden aan de fiets-foto-regels).
Zal ook wel afhangen welke fiets je juist zoekt.

Maar als je zou moeten wachten, lijkt mij dat het wel waard.
Maar zo een nieuwe propel is ook weinig mee.
 
Als iemand nog op zoek is naar een goeie fietsendrager voor op het dak, niet twijfelen :P

 
Ik heb die ook.

Tenen vriezen er nog altijd af 😅

Ik denk dat bij mij de maat het probleem is. Dat ik mijn schoenen eigenlijk te klein koop.
Soms is het gewoon je lijf....
Ik fiets in de winter constant met bevroren tenen en vingers. Ik mag de dikste sokken en handschoenen aandoen, maar na een half uurtje fietsen in vriestemperaturen heb ik het gegarandeerd vlaggen.
 
Ik heb die ook.

Tenen vriezen er nog altijd af 😅

Ik denk dat bij mij de maat het probleem is. Dat ik mijn schoenen eigenlijk te klein koop.
Ik kon niet alle maten passen wegens geen voorraad van dat model, maar wel andere.

Gewone schoen is 46 dus die van de winkel gaf me direct een 48. Maar daar kon ik nog 2 vingers achter mijn voet steken.
47 gepast van ander model en was ook nog zeker een vinger te groot, dus toch gewoon 46 gepakt.

In de breedte heb ik geen ruimte meer maar ik kan mijn tenen nog opkrullen en bewegen dus denk wel dat het OK is.

Reviews waren nochtans positief over het lang uitblijven van de kou, ben benieuwd :D
 
Hier ook nog een niet Join gebruiker die nog trainingen zelf moet maken 😀. Hoe doen jullie VO2 max intervallen? Lange of korte intervallen? ERG mode of niet?
 
Hier ook nog een niet Join gebruiker die nog trainingen zelf moet maken 😀. Hoe doen jullie VO2 max intervallen? Lange of korte intervallen? ERG mode of niet?
Elke VO2max interval is te lang…

Alles hangt af wat juist uw doel is van de training. Vo2max dan kan je verschillende zaken doen.
Sprints dat is hoog in de VO2max en is om uw explosiviteit te prikkelen en trainen. Burst is extra prikkels geven en vermoeidheid te creëeren die de benen afsnijdt, uit uw titel halen.
Dan heb je gewoon VO2max blokken startende van 1minuut tot 8 minuten. Van 2 herhalingen tot 10. Doel is simpel, u boven uw omslagpunt laten rijden aan een intensiteit die je zeker geen half uur kan volhouden.

Een simpel voorbeeld zijn 5x5minuten aan 110% FTP. Dat is zwaar.
40-20’s zijn aan 130%. 40s is kort, maar elke procent extra boven FTP voel je dubbel. En oké 20s rust is leuk, maar uiteindelijk rij je op 5minuten wel meer dan 3minuten aan 130% FTP.
 
Soms is het gewoon je lijf....
Ik fiets in de winter constant met bevroren tenen en vingers. Ik mag de dikste sokken en handschoenen aandoen, maar na een half uurtje fietsen in vriestemperaturen heb ik het gegarandeerd vlaggen.
Hier zijn het vooral de tippen die ik niet echt goed krijg. Handen heb ik nooit last van. Een geluk.

Mijn opstelling is nu:

Voeten: gewone kousen + wind- en waterdichte kousen + plasticzakje erover (niet doen als je zweetvoeten hebt) + koersschoenen + overtrekschoenen.
Benen: beenstukken uit de decathlon (heel goed materiaal) + gewone koersbroek
Bovenlijf: Craft Active Xtreme met col (dat is naast mijn Gabba het beste kledingstuk dat ik heb) + armstukken + gewoon koerstruitje + Castelli Gabba ROS
Handen: Defeet handschoentjes + Specialized handschoenen (ja, twee paar :))
Hoofd: Buff + dun mutsje van decathlon + Bontrager dichte helm

Dit is voor -5 tot 2 à 3°C. Boven 0°C moeten de ventilatieritsen aan mijn gabba wel open. Erboven doe ik de armstukken weg en de buff.

Ik heb zelden koud. Enkel mijn voeten blijven een heikel punt, maar ja, dat doet dan een beetje pijn.
 
Canyon aeroad met 105 di2 is uit voor 4500€. Toch wel een groot verschil van prijs met de ultegra die 2000€ duurder is. Enige verschil zijn de groep en de dt swiss 1400 vs de 1600.
 
Hier zijn het vooral de tippen die ik niet echt goed krijg. Handen heb ik nooit last van. Een geluk.

Mijn opstelling is nu:

Voeten: gewone kousen + wind- en waterdichte kousen + plasticzakje erover (niet doen als je zweetvoeten hebt) + koersschoenen + overtrekschoenen.
Benen: beenstukken uit de decathlon (heel goed materiaal) + gewone koersbroek
Bovenlijf: Craft Active Xtreme met col (dat is naast mijn Gabba het beste kledingstuk dat ik heb) + armstukken + gewoon koerstruitje + Castelli Gabba ROS
Handen: Defeet handschoentjes + Specialized handschoenen (ja, twee paar :))
Hoofd: Buff + dun mutsje van decathlon + Bontrager dichte helm

Dit is voor -5 tot 2 à 3°C. Boven 0°C moeten de ventilatieritsen aan mijn gabba wel open. Erboven doe ik de armstukken weg en de buff.

Ik heb zelden koud. Enkel mijn voeten blijven een heikel punt, maar ja, dat doet dan een beetje pijn.
Wat voor mijn voeten werkt zijn warmte pads, sinds ik deze gebruik geen koude voeten meer.
 
Terug
Bovenaan