De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Doet weinig aan ingegroeide haren natuurlijk.
Hangt van veel factoren af maar vooral van pech.

Je mag nog zo een perfect zadel hebben, volledig zitvlak discomfort en blessures ga je nooit kunnen vermijden.
En hoe meer je op het zadel zit hoe groter de kans. En ook niet alles is te wijten aan het zadel, maar het kan ook de broek en/of de persoonlijke hygiëne zijn.

Klopt. Ik kan duizend km rijden zonder problemen en dan plots 1 rit hebben dat ik toch plots een schuurplek heb.
 
Doet weinig aan ingegroeide haren natuurlijk.
Hangt van veel factoren af maar vooral van pech.

Je mag nog zo een perfect zadel hebben, volledig zitvlak discomfort en blessures ga je nooit kunnen vermijden.
En hoe meer je op het zadel zit hoe groter de kans. En ook niet alles is te wijten aan het zadel, maar het kan ook de broek en/of de persoonlijke hygiëne zijn.
Ik zeg zeker niet dat dat alles oplost, maar een correct zadel dat juist is afgesteld is toch de eerste en belangrijkste stap om dergelijke ongemakken te vermijden.
 
Ik zou graag mijn SRAM Rival cassette vervangen door de SRAM Red versie. Nu twijfel ik tussen 10-28 en 10-33. Mij lijkt 10-28 voldoende voor hier bij ons in BE. Wat denken jullie?


De 10-33 is €70 duurder, daarmee.
Bij Rose heb je de 10-33 voor €223.
Of 10-28 voldoende is hangt af van jezelf en hoeveel je moet klimmen.
 
Ik zou graag mijn SRAM Rival cassette vervangen door de SRAM Red versie. Nu twijfel ik tussen 10-28 en 10-33. Mij lijkt 10-28 voldoende voor hier bij ons in BE. Wat denken jullie?


De 10-33 is €70 duurder, daarmee.
Wat is voor jou 'bij ons in BE'? Een wekelijks ritje langs waterwegen of ook ritten in de (Vlaamse) Ardennen?

Rij je nu met een 43/30 crankset? 30-28 is een tikkeltje zwaarder dan een 34/34 bij Shimano, op zich zou ik dus zeggen dat dat voor de meesten moet volstaan.

Een specifieke reden waarom je naar Red wilt buiten gewicht?
  • Rival 10-30 cassette: 282g
  • Force 10-28: 231g
  • Red 10-28: 181g
 
Ik zou graag mijn SRAM Rival cassette vervangen door de SRAM Red versie. Nu twijfel ik tussen 10-28 en 10-33. Mij lijkt 10-28 voldoende voor hier bij ons in BE. Wat denken jullie?


De 10-33 is €70 duurder, daarmee.
Enige verschil tussen de beide is dat de 10-33 geen 16 krans heeft, maar in de plaats een 33.

Ik zou zeggen de 33 is nuttiger dan de 16.
Onderschat niet dat de stap van 28 naar 33 ineens merkbaar is. Bij een klim kan dat het verschil zijn tussen de benen die blokkeren of naar boven kunnen fietsen.
Maar goed als je die 33 nooit gaat gebruiken dan kan je het overwegen om voor de 10-28 te gaan.

Een betere vraag is waarom je voor een red zou gaan als je nu een rival hebt. Veel mensen doen net het omgekeerde. Fiets standaard met red die een force of rival kopen omdat deze goedkoper zijn en het gewicht amper meer is.
 
Vandaag kwam de Wahoo toe met hartslagmeter. Nu zie ik dat het klepje gebroken is van de batterij van de hartslagsensor. Blijkbaar is dit een vaak voorkomend probleem. Dit direct laten weten aan Futurum. Ze gingen dit bekijken met de fabrikant... iemand ervaring met dit euvel?
 
Wat is voor jou 'bij ons in BE'? Een wekelijks ritje langs waterwegen of ook ritten in de (Vlaamse) Ardennen?

Rij je nu met een 43/30 crankset? 30-28 is een tikkeltje zwaarder dan een 34/34 bij Shimano, op zich zou ik dus zeggen dat dat voor de meesten moet volstaan.

Een specifieke reden waarom je naar Red wilt buiten gewicht?
  • Rival 10-30 cassette: 282g
  • Force 10-28: 231g
  • Red 10-28: 181g

Voornamelijk op aanraden van een vriend: Red cassette en chain zou zorgen voor een smoother shifting experience in combinatie met minder lawaai. De kostprijs is voor beide +- 250 (als ik mijn huidige setup niet verkoop), dus voor mij wel de moeite waard denk ik dan.
 
Voornamelijk op aanraden van een vriend: Red cassette en chain zou zorgen voor een smoother shifting experience in combinatie met minder lawaai. De kostprijs is voor beide +- 250 (als ik mijn huidige setup niet verkoop), dus voor mij wel de moeite waard denk ik dan.
Minder lawaai tijdens het rijden dan?
En smoother schakelen, tgoh misschien iets zal dat doen.

Maar als ik op mijn vriendin haar fiets met rival rij dan kan ik echt niet zeggen dat die niet smooth schakelt. Quasi geen verschil met mijn ultegra.
En de aandrijving is ook allesbehalve luid. Het zou mij sterk betwijfelen of het verschil echt zo merkbaar zou zijn.
Vooral op de weegschaal en in je portemonnee ga je het verschil voelen vermoed ik.
 
Alu of staal frame, met nokjes voor spatborden + bagagedrager. 1 wielset met naafdynamo voor te pendelen in de winter en eentje om effectief te 'gravelen' (wat dat ook voor jou moge betekenen).
Ik zou dan direct aan Kona denken, maar er zijn zoveel merken die toffe dingen maken....

Het is uiteindelijk geworden: Niner RLT 9 aluminium in het grijs met Apex 1
 
iemand ervaring met trainingsapps? Zou wat meer structuur in training willen maar coach is nog wat te duur voor gewoon een hobby te zijn.
Ervaringen met trainingpeaks? Join.cc?
 
iemand ervaring met trainingsapps? Zou wat meer structuur in training willen maar coach is nog wat te duur voor gewoon een hobby te zijn.
Ervaringen met trainingpeaks? Join.cc?
Trainingpeaks gaat je geen structuur bieden. Dit is louter een plannings en analyse app. Wel kan je daar gemaakte trainingsschema's aankopen.
Join die gaat je naar gelang je beschikbaarheid trainingen inplannen.
Dus als je een coach wilt "vervangen" ga je best voor join (in combinatie met een gratis Trainingpeaks account).
 
Iemand ervaring hiermee? Ik verwacht voor deze prijs toch wel goede kwaliteit, zijn ze dat ook?
 
De winter komt er weer aan en ik heb besloten om toch buiten te blijven fietsen ipv een indoor trainer te kopen.
Ik zou wel willen investeren in een betere winterbroek (eentje tegen de vriestemperaturen), maar ik twijfel tussen de
Bioracer Tempest Full Protect (kan ik kopen rond de 130€) en de Futurum Joris II Deep Winter (kan ik kopen aan 119€).
Iemand ervaring met een van deze broeken?

Ik heb de gewone Tempest broeken van Bioracer, daar ben ik semi-tevreden over (broeken durven soms al eens wat afzakken tov de bovenbenen, en ja... het is de juiste maat ;))

In de Futurum 4 SEASONS actie toch gezwicht voor hun Pro Jacket.
Ik moet zeggen, ik was aangenaam verrast :)
 
Terug
Bovenaan