De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Mensen die deze broek hebben? Met de korting & strava voucher kan ik er twee kopen voor 85/stuk...
Vergelijkbaar met Rapha (https://www.rapha.cc/eu/en/shop/mens-pro-team-bib-shorts-ii-regular/product/PSH04RGDNW) pro team? Is vandaag mijn go to.
Ik heb zowel die Lecol Pro Bibs als Rapha Pro Team Bibs. Lecol moet zéker niet onderdoen kwa kwaliteit t.o.v. Rapha kwa bib shorts imo.
Als de Pro Team line van Rapha goed is gade voor €85/st alleszins nooit gekloot zijn met die van Lecol.

Ik heb van Lecol de Sports, Pro & Hors categorie bibs. Die Sports zou ik van wegblijven, das rommel (zoals quasi alle instap level bibs bij alle fabrikanten). Pro & Hors Categorie zijn fine maar ik heb de indruk dat ze redelijk snel achteruit gaan. Then again, dat is exact hetzelfde gevoel dat ik bij die van Rapha ook heb. Rapha Pro Team zou ik zelf nooit meer kopen, voor het geld dat je daaraan uit geeft heb je ook een Assos RS S9 en die vind ik dan véél beter.
 
Vorige week een amateur klimkoers meegedaan in de Dolomieten:
Hier diegene met de zwart/gele trui en de rode BMC; uiteindelijk 8e geworden v/d +- 150. Met het bloed in de keel wel. :shutup:
 
Hier, dat zijn voor mij de beste broeken. Beter dan wat ik van mijn ploeg krijg. Ik koers met ploegbroeken, maar train met deze. Ge moogt ze, wat eigenlijk geldt voor alle koerskledij, alleen op niet te hoge toeren wassen.

Als het een echt Elastic Interface zeem is, en dus ook de Paris HP (kan je bij hen navragen trouwens) is dat inderdaad wel dik ok.

Dat zit ook in veel La Passione broeken. Het is geen Assos, maar wel goed genoeg :)
 
Hier, dat zijn voor mij de beste broeken. Beter dan wat ik van mijn ploeg krijg. Ik koers met ploegbroeken, maar train met deze. Ge moogt ze, wat eigenlijk geldt voor alle koerskledij, alleen op niet te hoge toeren wassen.


Hoe zijn die qua maatvoering, want met die tabel ben je niks?
 
Hoe zijn die qua maatvoering, want met die tabel ben je niks?
Nee, dat klopt :D.

Ik ben 183cm met lange benen en ik neem een M. Dan zit die iets hoger dan de moderne broeken (die ik sowieso te laag vind komen aan de knie).

L heb ik ook nog gehad, maar dan afgetraind als ik ben, slobbert die te veel aan mijn buik en mijn kruis.

Ik heb nu wel eens rap op Aliexpress gekeken. Die met die speciale zeemvellen, heb ik nog niet gebruikt. Ik heb die goedkopere met het S811 zeemvel. Nooit ergens last van.


Sowieso ben ik een Aliexpress man voor koerkledij.

Dit merk voor koerstruitjes vind ik ook zeer goed:

'k Had vorig jaar een kampioenentrui gewonnen en heb die gewoon laten maken in China met het kleurenschema dat ik hier gekregen had van de bond. Perfect gedaan en voor geen geld.
 
Nee, dat klopt :D.

Ik ben 183cm met lange benen en ik neem een M. Dan zit die iets hoger dan de moderne broeken (die ik sowieso te laag vind komen aan de knie).

L heb ik ook nog gehad, maar dan afgetraind als ik ben, slobbert die te veel aan mijn buik en mijn kruis.

Ik heb nu wel eens rap op Aliexpress gekeken. Die met die speciale zeemvellen, heb ik nog niet gebruikt. Ik heb die goedkopere met het S811 zeemvel. Nooit ergens last van.


Sowieso ben ik een Aliexpress man voor koerkledij.

Dit merk voor koerstruitjes vind ik ook zeer goed:

'k Had vorig jaar een kampioenentrui gewonnen en heb die gewoon laten maken in China met het kleurenschema dat ik hier gekregen had van de bond. Perfect gedaan en voor geen geld.
Toch eens 1tje besteld. 1,87, 74kg, maat L
Heb je bij andere merken soms wel last?
 
Toch eens 1tje besteld. 1,87, 74kg, maat L
Heb je bij andere merken soms wel last?
Nee, eigenlijk niet. Vroeger (>10j) wel vaker. Da's volledig weggegaan toen ik:

- Het juiste zadel had. Dat was vooral voor zadelpijn. Die Fysik Arrow zadels waren vroeger geweldig mooi, maar niemand die ik ken zat daar goed op.
- Ik Morgan Blue Soft broekzalf ben beginnen te gebruiken.
- Nooit langer een koersbroek aandeed dan nodig en die dan ook snel in de wasmachine stak. Zo hebt ge veel minder kans dat er bacteriën beginnen te leven die dan een eventueel wondje kunnen infecteren.

O ja, en nooit uw gat scheren ;).
 

Gewoon straight off rapha namaak…
Goed ja hoe hard kan je gekloot zijn voor 45€. Langs de andere kant in de sale scoor je echte rapha voor 70-80€. Dan zou ik niet twijfelen.

Zelfs nog maar op de foto heb ik echt al mijn twijfels bij de kwaliteit en pasvorm.

Full price zijn is kwalitatieve fietskledij van bepaalde merken echt overpriced.
Maar merken zoals Gobik en La Passione brengen toch echt wel kwaliteit voor een scherpe prijs.
Mijn favoriete broeken zijn alvast de assos R S9, de LP dreamer en de castelli free aero RC. Allemaal om ter best.
Qua shirts rapha, maap en LP.
Maar mijn schap met fietskledij bevat wel veel variatie in ouderdom, prijs en kwaliteit. Klein fortuin in totaal, dat wel.
 
Zalige rit gedaan en op 5km van thuis spaak breuk 😐 nog nooit meegemaakt. Pech? Heb de fiets 5j.
Was van plan vant weekend te fietsen, zalt maar niet doen en wiel binnen steken.
 
Gewoon straight off rapha namaak…
Goed ja hoe hard kan je gekloot zijn voor 45€. Langs de andere kant in de sale scoor je echte rapha voor 70-80€. Dan zou ik niet twijfelen.

Zelfs nog maar op de foto heb ik echt al mijn twijfels bij de kwaliteit en pasvorm.

Full price zijn is kwalitatieve fietskledij van bepaalde merken echt overpriced.
Maar merken zoals Gobik en La Passione brengen toch echt wel kwaliteit voor een scherpe prijs.
Mijn favoriete broeken zijn alvast de assos R S9, de LP dreamer en de castelli free aero RC. Allemaal om ter best.
Qua shirts rapha, maap en LP.
Maar mijn schap met fietskledij bevat wel veel variatie in ouderdom, prijs en kwaliteit. Klein fortuin in totaal, dat wel.
Kwaliteit en pasvorm is perfect.

Dit ben ik 2 jaar terug in Rion broek en YJKLJLDf (of zo) truitje. Toen comeback zonder ploeg en had geen zin om honderden euro's uit te geven. Lijkt mij dus allemaal goed te passen :).

h7s5UGs.png


Net als zoveel fiets dingen is kledij van de gerenomeerde merken belachelijk duur. Ik ken iemand die vroeger vertegenwoordiger was van een gerenomeerd merk en de absurde marges die daarop gehaald worden. Vertelde ook dat die duurste merken zoals Rapha hun overstock gewoon vernietigen om te voorkomen dat de hoge prijzen niet meer zouden betaald worden. Maar goed, da's nu eenmaal de (kleding)industrie.

Het gaat trouwens niet al te goed in de fietsbranche
 
Vooral de prijzen van helmen en schoenen zijn echt gestoord. Voor schoenen met dubbele boa betaal je tegenwoordig meer dan 300€. De tophelmen idem.
 
Kogel is door de kerk, heb de Merida Reacto 6000 Di2 besteld.

Ga mijn Trek Emonda SL6 van 2019 verkopen. Met ultegra, bontrager aeolus pro 3 wielen en velgremmen. Ik dacht daar nog zo’n €1.000 voor te krijgen, lijkt dit realistisch?

Met het geld van de verkoop ga ik dan de wielen op de Merida vervangen, ik dacht aan de Ultegra c50. Nog aanraders rond dit budget?
 
Terug
Bovenaan