Monkytiger
Well-known member
Fietsen van 4-8k maar dan wel heel wat geld en uren investeren in een ketting iets langer te laten meegaan. Ik snap het ook niet altijd.Wat is uiteindelijk 50 euro voor een ketting voor de rijke BG crew.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Fietsen van 4-8k maar dan wel heel wat geld en uren investeren in een ketting iets langer te laten meegaan. Ik snap het ook niet altijd.Wat is uiteindelijk 50 euro voor een ketting voor de rijke BG crew.
Fietsen van 4-8k maar dan wel heel wat geld en uren investeren in een ketting iets langer te laten meegaan. Ik snap het ook niet altijd.

Zo droog mogelijke olie, hoe beter de olie tegen regen kan hoe meer ze plakt dus hoe sneller ze vuil zal zijn. Met wax is het wel volledig opgelost.Wat zouden jullie trouwens aanraden als smeermiddel dat zo proper mogelijk is voor een stadsfiets/Brompton? Ben de vlekken op mijn broeken wat beu.
Anderzijds ook geen zin om die ketting ook volledig te ontvetten voor squirt op aan te brengen.
Dat denk ik ook vaak over anderenidd je zou denken dat sommigen langer bezig zijn met onderhoud dan fietsen zelf...
Bwoa, dat de fiets vuil staat, vind ik niet zo erg. Ik besteed wel veel aandacht aan alles dat mij trager kan maken en dat is dan weerstand:idd je zou denken dat sommigen langer bezig zijn met onderhoud dan fietsen zelf...
Hoe weet je of die kapot zijn?Bwoa, dat de fiets vuil staat, vind ik niet zo erg. Ik besteed wel veel aandacht aan alles dat mij trager kan maken en dat is dan weerstand:
- Lagers (bracket, wielen, pedalen,...) Ge zou ervan versteld staan hoeveel er met kapotte lagers rondrijden.
- Banden
- Ketting en tandwielen
Dat zijn quick wins die veel belangrijker zijn dan een aero helm of sokskes om snel te kunnen gaan.
Simpele manier: de boel ronddraaien. Ketting af de plateaus halen en dan moeten de cranks vlot draaien, wielen eruit halen en in uw hand laten draaien, dan moogt ge geen weerstand voelen.Hoe weet je of die kapot zijn?
Stroever draaien, lawaai maken zijn de opvallendste kenmerken van een kappot lager.Hoe weet je of die kapot zijn?
Vooral die chinese brol waar ze dan geen dichting op steken doet meer kwaad dan goed. Half keramisch is ook slechter dan een gewoon lager, als uw race niet keramisch is maar uw kogels wel trekken die een spoor in het metaal en heb je ook meer wrijving dan een gewoon lager.Simpele manier: de boel ronddraaien. Ketting af de plateaus halen en dan moeten de cranks vlot draaien, wielen eruit halen en in uw hand laten draaien, dan moogt ge geen weerstand voelen.
Moeilijkere manier: cranks eraf halen en voelen aan de lagers, wielen demonteren tot ge de lagers kunt zien en effectief met uw vinger eraan draaien. Dan moogt ge geen enkel schurend gevoel hebben.
Lagers hebben een levensduur en ik snap bij véél merken niet dat ze zulke brol lagers erin durven te steken. Zeker die hele hype met die ceramische lagers is weggesmeten geld voor de amateur wielrenner.
Moet zelfs zo vaak niet alle 300km zou de sweet spot zijn.Het is gewoon absurd hoe mensen inderdaad duizenden euro's uitgeven voor betere wielen om 2-3 watts uit te sparen terwijl je met een 100% correcte immersive gewaxte ketting ook dat effect bereikt... Watts savings/ EUR toch wel de beste investering die je kan doen immo.
Het is gewoon ook minder werk als je je ketting immersive waxed dan niet. Ik kom thuis & klik gewoon mijn ketting uit en dompel deze voor minuutje of 10 in me waxpot. Dat is misschien 2 minuten werk inclusief hermontage.. Had daar ooit eens een berekening van gemaakt & kwam volgens mij klein stukje goedkoper uit dan olies, andere waxes & kuisproducten. Grote voordeel is dat je je ketting an sich niet hoeft schoon te maken. Meteen na de rit de waxpot in
Ja klopt, ik doe het ieder weekend na mijn lange lsd rit. Ik rij ongeveer 270-300km per week en komt dus ideaal uit.Moet zelfs zo vaak niet alle 300km zou de sweet spot zijn.
Blijf je gewoon de originele quick link gebruiken of hen je de herbruikbare van kmc (of iets vergelijkbaar) gekocht?Ja klopt, ik doe het ieder weekend na mijn lange lsd rit. Ik rij ongeveer 270-300km per week en komt dus ideaal uit.
Ik rij met sram dus gebruik die quick links. Ze adverteren dat het single-use is maar die gaan best wel langer mee. Ik steek iedere maand een nieuwtjeBlijf je gewoon de originele quick link gebruiken of hen je de herbruikbare van kmc (of iets vergelijkbaar) gekocht?
Ga je dan eerst je huidige smeermiddel oprijden en dan volledig ontvetten of niet?Smeerlappen, nu wil ik ook mijn ketting waxxen...
Die man met de zwarte ketting, is die lid van de JOIN cult?Als het niet over fietsbroeken gaat, dan wel over kettingen.
Het maakt niet uit of je 15 watt met je waxed ketting uitspaart ze gasten. En dat je de allerbeste zeem op deze planeet hebt. Van het kaske naar de muur gereden worde toch door iemand met een broek van vermarc en een pekzwarte ketting!