Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Een tip die ik geef, iets harder dan 5Nm aantrekken
Je gaat mij dankbaar zijn.
Ik heb er thuis zo 2
Het gaat dus om die tool die ze gebruiken in de video. Deze zat er niet bij, enkel die met het naaldje en oranje schaalverdeling.

De bbb tool is onderweg, net zoals de rest van de accessoires.Ik heb er thuis zo 2
Ik zeg het, het is geen gemis hoor.
Ga het aan FM overlaten, dat ze dat maar met leasebudget doenKabel vervangen is bij de meeste droppers niet zo moeilijk. De internal routing bij de scalpel is wel dik klote. Veel plezier ermee!

De bbb tool is onderweg, net zoals de rest van de accessoires.
Gezien je een kenner bent, hoe verwijder ik best het factory vet van de ketting. Ik sta te trappelen voor een eerste rit, zal wel geen kwaad kunnen om 60 km op factory vet te trappen en dan de ketting te ontvetten en squirten? De ketting voelt vrij vet aan. Link openen en ketting afhalen? Of met ontvetter inspuiten en afwassen zonder los te maken en snel droog blazen.
Morgen wordt er ook een nieuwe lading squirt geleverd.
Er is een missing link hoorTen eerste moet je kijken of je ketting een missing link heeft. Ik vermoed van niet dus ga je deze moeten breken en er een missing link insteken.
Ketting gewoon van de fiets halen en door de gekende mix van ontvetter, wasbenzine, white spirit, … halen in een pot om zo echt grondig te ontvetten.
Ik weet niet wat canyon er in de fabriek op doet maar het is echt kleverige boel dat misschien wel goed smeert maar alvast geen goede basis is voor een wax op te zetten.
.Idd, en eigenlijk is dat best nog een goed vet, zeker in droge omstandigheden. Ik heb ca. 150km geleden een nieuwe ketting gelegd, nog niet naar moeten omkijkenGe kunt met dat vet ook gewoon fietsen.
Dat doe ik altijd tot het vet 'op' is.
Dan schoonmaken en squirten.
Link?Nochtans raad iedere kettingfabrikant aan om het vet te verwijderen en zelf te smeren. Het vet dat ze gebruiken dient eigenlijk om de ketting te beschermen tijdens de stockage en is voor dagelijks gebruik iets te dik en plakkerig.
Nu gaat het zoals het nu buiten is ook wel geen kwaad kunnen om ermee te rijden, zo snel gaat een ketting niet kapot.
de website van KMC, wel een Engelstalig :Link?
Shimano raadt aan om het er op te laten afaik en lijkt ook zo als ik 2 minuten google. .
Is zo een mythe denk ik.
A new chain usually feels sticky at first. These are residues of the high-performance grease used during assembly. Remove this grease with a thin-bodied oil or cleaner (no aggressive grease solvents!), lightly oil the rollers and remove excess oil with a cloth.
Kan je inderdaad doen. Al vond ik het vooral goed kleven.Dat smeert als geen ander dat vet. Geen idee waarom je dat zou willen verwijderen.
Ik laat dat alleszins een paar ritten zitten tot het tijd is om over te schakelen op inferieure smeermiddelen.
Vooral op een PinarelloGe kunt met dat vet ook gewoon fietsen.
Die gebruiken nigrider vet van Nippon.

In die link van u staat ook dat:Die factory grease is de grootste bagger die je op je ketting kan leggen volgens de kenners:
Linkje
Volgens mij komt dat overeen met wat gmbn zegt.de website van KMC, wel een Engelstalig :