De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

En om wat extra olie op het vuur te gooien, wie stoot mij van de Beyondgaming troon? ;)
Note: neem dit allemaal niet te serieus natuurlijk, het is in de eerste plaats een leuk event om fietsers samen te krijgen en een gezellige namiddag te hebben! Dus ook zonder enige ambitie welkom :D

k1Yn6py.png
Gene powermeter? Ik kan ook na het joggen de auto in kruipen en mijn tracking laten lopen...

Edit; is wat ver, lijkt me anders wel een eenvoudige KoM om te pakken

Gene powermeter? Ik kan ook na het joggen de auto in kruipen en mijn tracking laten lopen...

Edit; is wat ver, lijkt me anders wel een eenvoudige KoM om te pakken
Grote klap ;) En achter het stuur rij ik meestal niet rond met een HR van 174 bpm. Voor de KOM ga je wel nog wat harder mogen trappen dan mij:
4PDkBqD.png

whut, ik zit in een BG groepje?

(ik wou dat ik kon, had het al doorgekregen via Velo is Velo)
Spijtig! Maar wel goed om te horen dat het toch wat rond gaat :)

Ik vind het straf dat ik daar nog nooit op gereden zou hebben. Toch al vaak in de regio gereden, maar kan mij niets voorstellen bij de Varent
Ik kan geen tijd vinden van mezelf. Ik heb wel ooit ingesteld dat mijn activiteiten enkel zichtbaar zijn voor volgers. Daardoor word ik ook niet in toptien klassementen opgenomen. Misschien daarom dat ik geen geregistreerde tijd heb.

Ik vind het straf dat ik daar nog nooit op gereden zou hebben. Toch al vaak in de regio gereden, maar kan mij niets voorstellen bij de Varent
Ik kan geen tijd vinden van mezelf. Ik heb wel ooit ingesteld dat mijn activiteiten enkel zichtbaar zijn voor volgers. Daardoor word ik ook niet in toptien klassementen opgenomen. Misschien daarom dat ik geen geregistreerde tijd heb.
Klopt als een bus.

Wel interessant dat Join.cc
Ik doe al een heel lange tijd competitie en heb dat altijd met een menselijke (!) trainer gedaan. Dat kost mij 1100 euro/jaar. Daarvoor krijg ik dagelijks schema's aangepast aan mijn doelen en is mijn trainer bijna 24/7 bereikbaar. Is het dat waard? Voor mij zeker en vast. Ik heb wel eens een periode gedaan zonder trainer, maar dan haalde ik bijlange het niveau niet dat ik nu haal als ik met hem samenwerk.

Verder merk ik bij mij vrienden die recreatief (in verschillende gradaties) trainen dat je twee soorten hebt:
- zij die te weinig trainen. Training is vooral consistentie. Beter 4x/week iets dan 2x volle gas. Die gasten verbeteren ook niet echt.
- zij die véél te veel trainen. Dat zie ik vooral bij jongens die willen koersen rijden, maar eruit gereden worden. Meestal trainen die veel te hard omdat ze ergens met het idee zitten dat koersen afzien en hard werken is. Dat zijn de mannen die 35km/h op training halen en op den duur met bloedarmoede zitten. Koersen is vooral ervoor zorgen dat ge fris aan de start komt. Pas op, om een koers uit te rijden tegenwoordig moet ge al een stevige conditie hebben en moeten andere puzzelstukjes zoals voeding en materiaal ook juist liggen.

Om 17u30 ch vertrokken voor 75. Klopke gehad na 50. Nu wel FF bekomen..

Geen zin om ervoor te eten buiten boterham of 2.
Maar moet het duidelijk anders aanpakken.

En om wat extra olie op het vuur te gooien, wie stoot mij van de Beyondgaming troon? ;)
Note: neem dit allemaal niet te serieus natuurlijk, het is in de eerste plaats een leuk event om fietsers samen te krijgen en een gezellige namiddag te hebben! Dus ook zonder enige ambitie welkom :D

k1Yn6py.png
Wat krijg ik als mijn tijd reeds scherper is meneer Escobar? :p
- zij die véél te veel trainen. Dat zie ik vooral bij jongens die willen koersen rijden, maar eruit gereden worden. Meestal trainen die veel te hard omdat ze ergens met het idee zitten dat koersen afzien en hard werken is. Dat zijn de mannen die 35km/h op training halen en op den duur met bloedarmoede zitten. Koersen is vooral ervoor zorgen dat ge fris aan de start komt. Pas op, om een koers uit te rijden tegenwoordig moet ge al een stevige conditie hebben en moeten andere puzzelstukjes zoals voeding en materiaal ook juist liggen.

Ik weet niet welk niveau je rijdt maar veel hangt ook daar van af natuurlijk.
En het is ook gewoon zo dat iedereen een bepaalde limiet heeft. Als jij veel aanleg hebt zal je met 10u trainen misschien heel ver komen. Maar als je amper tot geen aanleg hebt zal je met 10u misschien een hekkensluiter zijn.
Ik ben mij vrij bewust dat ik nooit een niveau van 5w/kg zal halen. Dan mag ik nog trainen en leven zoals een prof, dan zal dat nog niet lukken.

Ook dat kermiskoersen is zo een sport waar het loont om wat zwaarder te staan. Als ik onlangs kijk bij de koers in ons dorp zijn het gasten van 75-80kg en meer die meedoen.
Hier haal je op 75km met moeite 10hm, dus die gasten die raketten.
Persoonlijk zegt mij dat nu eens echt niks.

Om 17u30 ch vertrokken voor 75. Klopke gehad na 50. Nu wel FF bekomen..

Geen zin om ervoor te eten buiten boterham of 2.
Maar moet het duidelijk anders aanpakken.
Je had toch voeding/ koolhydraten bij voor tijdens de rit?

Drie nougatbollen en een schouderklopje! Als je mij er zaterdag komt afrijden trakteer ik je graag een drankje naar keuze achteraf ;)
In all seriousness, mijn bedoeling was hier niet te pretenderen de beste puncheur te zijn of te stoefen met mijn tijd, maar het competitie-aspect komt hier toch snel naar boven bij de meesten :devilish:

Voor wie zaterdag nog niks te doen heeft, kan tussen 14h & 17h proberen mij er op te leggen op de Varent!
Met de club organiseren we een klimtijdrit met verschillende klassementen, €5 inschrijving en hele mooie prijzen te winnen.
Brouwerij Roman heeft zijn deuren voor ons geopend dus achteraf pintjes en sfeer. Wie zich nog inschrijft voor donderdag kent op voorhand al zijn startuur, daginschrijvingen kunnen ook.
Meer info & inschrijving via: https://varent.vitesse9000.be/
Voor wie in Gent woont is er ook een groepsrit heen & terug :)
Ik wou vanuit Vélo=Vélo meerijden met mijn bakfiets, maar helaas, ik ben dan op weekend met vrienden

Ik weet niet welk niveau je rijdt maar veel hangt ook daar van af natuurlijk.
En het is ook gewoon zo dat iedereen een bepaalde limiet heeft. Als jij veel aanleg hebt zal je met 10u trainen misschien heel ver komen. Maar als je amper tot geen aanleg hebt zal je met 10u misschien een hekkensluiter zijn.
Ik ben mij vrij bewust dat ik nooit een niveau van 5w/kg zal halen. Dan mag ik nog trainen en leven zoals een prof, dan zal dat nog niet lukken.

Ook dat kermiskoersen is zo een sport waar het loont om wat zwaarder te staan. Als ik onlangs kijk bij de koers in ons dorp zijn het gasten van 75-80kg en meer die meedoen.
Hier haal je op 75km met moeite 10hm, dus die gasten die raketten.
Persoonlijk zegt mij dat nu eens echt niks.

Je had toch voeding/ koolhydraten bij voor tijdens de rit?
Ja, tuurlijk. Ik ben als klimmer ferm in het nadeel op die vlakke koersen. Maar te zwaar zou ik veel van die mannen die mee doen voor de overwinning niet noemen. Dat zijn gewoon beren die vooral een machtige sprint hebben. Daar schiet ik altijd in tekort.

Ik train zelf, koersen inclusief, rond de 10 à 12u/week. Da's genoeg om voor de overwinning mee te doen in de kermiskoersen en mee te doen voor de top 20 bij de EzC. In de winter zit ik rond de 15u/week. Meer tijd heb ik niet met werk en het gezin dus daarom moeten die trainingen zo gestructureerd mogelijk zijn en doe ik veel op de rollen omdat de kwaliteit door consistenter is.

Laatst bewerkt:
Doet er zondag iemand mee aan de Grand Raid Godefroy?
Mtb marathon in Bouillon. Ik ben ingeschreven voor de 90km (~2500 hm)

Voor de echte bikkels is er ook 120 km. Er is ook een tocht van 70 km

Terug
Bovenaan