Reverz
Well-known member
Eigenlijk heb ik in het verleden totaal geen last gehad van gericht trainen. 12 weken schema van Energy Lab was geen probleem. Maar daar kreeg je een schema... past maandag niet? Geen probleem=>sleep training naar dinsdag.Onderbouwde en terechte kritiek daar kunnen we mee leven hoor
Als ik uw uitleg hoor dan is het probleem vooral dat je niet de zin of motivatie hebt om gestructureerd te trainen. JOIN is een app die zegt wat je moet doen en probeert zich flexibel aan te passen aan de grillen van uw leven, maar daar zit ook een grens op.
Uiteindelijk moet jij nog altijd gemotiveerd zijn om die trainingen ook consequent en er met realistische verwachtingen naar te kijken.
Je kan onmogelijk verwachten dat je zeer grote stappen gaat zetten als je maar weinig fietst in de week en de keren dat je fiets gewoon maar doet wat je denkt wat werkt.
Ik ben trouwens niet akkoord dat het allemaal zo simpel is. De kunst van JOIN is het simpel te doen lijken, maar achter de schermen gebeurt er veel meer dan wat je denkt.
Ja je kan echt vaste schema’s vinden, maar die zijn vast en JOIN is niet vast. Een vast schema houdt geen rekening met een verandering in uw schema en houdt geen rekening met hoe goed jij uw trainingen uitvoert. Bij een vast schema waar je een training mist wat doe je dan? Je voert al de rest gewoon uit en vergeet die training die je skipte. Maar let die training nu net een doel hebben, een doel wat je die week dus niet hebt gehaald en dus niet specifiek een bepaald onderdeel hebt getraind.
Kan je een training niet voltooien? Wordt geen rekening mee gehouden, het schema houdt rekening met een correcte uitvoering.
Dat zijn zaken die JOIN wel doet. In het begin van de week stelt JOIN een schema op als er midden in de week iets verandert gaat de rest van de week ook veranderen. Dit om te trachten om toch nog alle vinkjes af te tikken die belangrijk zijn, trainingen die een effectief specifiek doel hebben.
Een training die niet goed lukte? Dat neemt JOIN mee en zal trachten u meer specifieke trainingen te geven of lichtere trainingen.
Zelf een schema maken dat betwijfel ik toch of dat zo stevig onderbouwd zal zijn.
Als het zo simpel was dan was het beroep van trainer toch niet nodig, nochtans is het zeer belangrijk voor elke atleet die top wil presteren
De voorbeelden die je aangeeft van die blokjes op hellingen en wat rondjes bevestigen dat de onderbouwing niet top zal zijn, dat is echt nattevingerwerk en doe maar op van de bovenste plank![]()
Doe je dat in JOIN en ineens gaat hij héél u week opnieuw arrangeren. Precies of het maakt uit dat je die training op de volgende dag legt als je volume voor die week behouden blijft... dat gaat je load iets verschuiven maar voor iemand die 5-6-7u trained op een week ga je echt niet plots in overload.
Ik zeg ook niet ik met een huis-tuin-keuken schema een trainer kan vervangen (tzou spijtig zijn) maar dat kan JOIN ook gewoon niet. De vraag is dus in hoeverre JOIN een meerwaarde biedt over een improv schema en daar stel ik me vragen bij.
Uiteindelijk lijkt JOIN zich net als alle andere software bij minstens een deel van hun workouts schuldig te maken aan soms zeer random combinaties van blokken in soms vreemde volgordes.
Moesten ze die carrot on a stick weghalen die hun trainingscore is en ik weet niet of de aantrekkingskracht nog zo groot zou zijn. Terwijl dat ook maar een getal is uit een algoritme waar FTP en gewicht best heel hard in door wegen.