De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

2de hands zijn er wel deals te vinden, fietsen zoals een giant trinity bvb al een "oud" model maar als je tussen de regels leest nog steeds 1 van de betere in het peloton.

Ben absoluut een schijfrem fan maar ze zijn minder aero dus op een tt fiets zijn velgremmen veel minder een "nadeel"
Waar lees je dat dan tussen de regels?

Ik ken niet veel van TT-fietsen. Maar als elk serieus merk die fietsen leveren waarop TT worden gewonnen met schijfremmen komen en dat de innovatie de laatste jaren echt serieus was, lijkt het mij sterk dat de trinity nog een serieuze contender zou zijn anno 2023.
Ja hij was lang competitief, maar hij begint echt wel zijn leeftijd te krijgen.

Laatst bewerkt:
Schijfremmen zijn aerodynamisch gezien wel degelijk trager. Merken kunnen moeilijk schijfremmen pushen op de wegfietsen en dan op hun TT-fietsen bij velgremmen blijven. Met schijfremmen heb je meer remkracht, wat je ook een voordeel kan opleveren.

Fietsen is meer dan aero. Triatleten hebben de switch naar schijfremmen al lang gemaakt voor merken schijfremmen als enige optie aanboden.

Schijfremmen zijn aerodynamisch gezien wel degelijk trager. Merken kunnen moeilijk schijfremmen pushen op de wegfietsen en dan op hun TT-fietsen bij velgremmen blijven. Met schijfremmen heb je meer remkracht, wat je ook een voordeel kan opleveren.

Dit dus, ik heb een TT/tri fiets met gewone velgremmen en kan je wel zeggen dat dat helemaal niet zo goed remt als een vergelijkbare racefiets met velgremmen. Hydraulische schijfremmen hebben als voordeel dat je de kabels veel meer kan wegwerken en dat ze nog altijd even goed blijven remmen waardoor je met je TT fiets met schijfremmen evenveel remkracht hebt als je gewone wegfiets.
Wat het verliest aan aero win je terug met betere remkracht en dus betere "handeling".
Moest ik het budget hebben ging ik voor een TT met schijfremmen.
Mijn fietsen zijn allemaal nog velgremmen btw (buiten de mountainbike). Maar dat heeft meer met budget te maken.

Ja dat kan perfect zo zijn.
Maar het punt is dat het laatste nieuwe op vlak van TT-fiets met schijfremmen sneller gaat zijn dan een trinity die al een hele poos op de markt is.
Los van of hij nu velgremmen of schijfremmen heeft.

Waar lees je dat dan tussen de regels?

Ik ken niet veel van TT-fietsen. Maar als elk serieus merk die fietsen leveren waarop TT worden gewonnen met schijfremmen komen en dat de innovatie de laatste jaren echt serieus was, lijkt het mij sterk dat de trinity nog een serieuze contender zou zijn anno 2023.
Ja hij was lang competitief, maar hij begint echt wel zijn leeftijd te krijgen.
Kan mijn bron niet terugvinden. Zou kunnen dat het Alex downset was, kwam er op neer dat ploegen met giant als sponsor heel vaak beter dan verwacht doen bij tijdritten mede doordat de Trinity ondanks zijn ouderdom nog bij de beteren hoort.

Dat de nieuwste specialized shiv en colnago, Pinarello beter zijn mag je geen mirakel noemen maar dat betekent niet dat de Trinity daardoor opeens een slechte fiets is.

Tom Dumoulin bvb was geen fan van de Jumbo omschakeling naar cervelo mede door de tijdritfiets. Terwijl hij sinds zijn wielerpensioen terug giant ambassadeur is.

Tom Dumoulin bvb was geen fan van de Jumbo omschakeling naar cervelo mede door de tijdritfiets. Terwijl hij sinds zijn wielerpensioen terug giant ambassadeur is.
Je kan je dan wel de vraag stellen of Bianchi zo'n topmerk is/was kwa TT bike... Pinarello heeft duidelijk geen interesse in nog een (WT) team en Specialized gaat niet nóg een team bijnemen.

Besteld! Die bundle voor 209 euro met de algemene kortingscode inclusief is toch zeer scherp.
Mijn V1 Bolt van 6 jaar oud heeft een batterij die nogal wispelturig is. Mijn heart rate monitor (zelfde leeftijd) doet er altijd 15 minuten over eer ik die geconnecteerd krijg en ik wilde al een tijdje een extra set kadans- en snelheidssensoren. Die sensoren + HRM alleen al zijn zeker 100 euro waard.
Dit is wel de VORIGE generatie van de Roam hé, niet de Roam v2.

Ik heb een Wahoo Roam Stealth en ben er zeer tevreden van. De connectiviteit tussen de app en de gps is schitterend en werkt steeds vanaf de eerste keer. Qua gebruiksgemak en logica veel beter dan mijn Garmin ook al besef ik wel dat ik toestellen en technologieën van verschillende generaties aan het vergelijken ben.
En dan nog een persoonlijke ergernis bij Garmin was dan routes daar 'koersen' heten. DAT.IS.NIET.LOGISCH.

Gewoon
Ik heb een Wahoo Roam Stealth en ben er zeer tevreden van. De connectiviteit tussen de app en de gps is schitterend en werkt steeds vanaf de eerste keer. Qua gebruiksgemak en logica veel beter dan mijn Garmin ook al besef ik wel dat ik toestellen en technologieën van verschillende generaties aan het vergelijken ben.
En dan nog een persoonlijke ergernis bij Garmin was dan routes daar 'koersen' heten. DAT.IS.NIET.LOGISCH.
Alle toestellen altijd gewoon in het Engels zetten.
Da's het makkelijkste om oplossingen te googelen als je problemen hebt.

Mijn Garmin Forerunner 935 had ook zo'n gekke vertaling. Bij het tracken van een rit kon je kiezen tussen een training of een 'gratis rit', aka free ride.
Gemaild naar Garmin en in een volgende update was het 'correcter' vertaald.

Vandaag toevallig een video tegengekomen die mijn mening over de giant trinity bevestigd.

Oude Trinity is voor hem beter dan een splinternieuwe trek speedconcept

Terug
Bovenaan