De nieuwe Endurace reeks van Canyon is ondertussen gereleased. Nieuwe fietsen voor de CFR en SLX reeks. De instapprijs van de SLX reeks zeer sterk verlaagd tot het niveau van de top end van de CF SL reeks die uitgefaseerd is. Eigenlijk is de SLX reeks verdwenen en is de oude SL reeks nu SLX geworden.
De
goedkoopste uitvoering voor €3.7k wat, zeker in vergelijking met andere merken, toch best wat fiets is voor dat geld denk ik. Wel geen standaard power meter op het instapmodel maar wel de verstelbare CP0018 Aerocockpit die ze van de Ultimate hebben gehaald denk ik?
Het
top end model dat de oude CF SL 8 Aero vervangt is wel weer €400 duurder geworden...
De cockpit die 40mm kan versteld worden in de breedte is wel pluspunt ten opzichte van de vorige Endurace. Alleen vind ik het net als bij de Ultimate heel erg teleurstellend dat men niet overal standaard die 390mm variant plaatst en dat men toch koppig blijft vasthouden aan sturen die voor het grootste deel van de mensen gewoon objectief te breed zijn. Alles vanaf M komt nog steeds met de 410mm variant... 80-85% van alle mensen heeft 400mm nodig (390-430mm zou dus ideaal zijn), terwijl misschien 2% van de bevolking een 450mm stuur nodig heeft.
Op zich geen wereldschokkende dingen, ik weet niet of ik fan ben van dat systeem met de prularia in de bovenbuis maar goed... op zich nog steeds mooie fietsen maar aub Canyon met die flutkleuren altijd... baby blauw, wijnrood of zwart: rot op!
De CFR lak vind ik wel geslaagd maar ik ga echt geen 10k aan een fiets hangen.