_Pe_
Well-known member
Ik zou nog eens verhuizen als ik uwe hele uitleg leesIk woon niet meer in het Waasland intussen maar Gent voorbij. .![]()

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik zou nog eens verhuizen als ik uwe hele uitleg leesIk woon niet meer in het Waasland intussen maar Gent voorbij. .![]()

neenIs dat niet een klein beetje overdreven? Er zijn toch zeker wel MTB-padjes te vinden in de buurt van gent. Ook zijn er hele routes te vinden.
Misschien niet zo zot of uitdagend, dat is een andere zaak.
Dit. En allemaal strookjes van pakweg 150 meter...neen
wat je daar ziet zijn grotendeels(/uitsluitend) gravelpaadjes
Maar enfin, er valt toch zoveel uit de regio te halen? Zomergem, Lembeke, Kaprijke, Bassevelde en volledig Zeeuws-Vlaanderen in het noorden, in het westen heb je de parel van het Meetjesland (Knesselare) en de volledige omgeving rond Maldegem/Brugge. Als je hoogtemeters wilt kan je naar het zuiden richting Kruisem en Oudenaarde. Enkel het oosten is niet ideaal… In alle andere richtingen heb je echter zoveel autoluwe mogelijkheden…Gent ligt toch in het Oosten?
Voor triatleten is het hier het Walhalla. Vaart en jaagpaden galore. Voor al de rest is het verschrikkelijk
Van het Waasland kan je toch wel veel kanten uit?

Om te mountainbiken?Maar enfin, er valt toch zoveel uit de regio te halen? Zomergem, Lembeke, Kaprijke, Bassevelde en volledig Zeeuws-Vlaanderen in het noorden, in het westen heb je de parel van het Meetjesland (Knesselare) en de volledige omgeving rond Maldegem/Brugge. Als je hoogtemeters wilt kan je naar het zuiden richting Kruisem en Oudenaarde. Enkel het oosten is niet ideaal… In alle andere richtingen heb je echter zoveel autoluwe mogelijkheden…
Nee, koersfiets en gravel wel.Om te mountainbiken?
Als je tegenwind in de polder 15km aan het beuken bent voelt het wel aan alsof je in de Alpen een col aan het beklimmen bentBehalve voor hoogte meters, tenzij je de viaducten over de E17 meerekend.![]()
b-router.web kan opdat vlak wel wat helpen, geeft aan of er een apart fietspad is ed (dingen die ik meestal vermijd als ik ga fietsen)En als je ziet hoeveel tijd pakweg een parcoursbouwer steekt in het maken van routes…
Sorry maar daar heb ik echt geen zin in. In open gewoon Strava of Komoot en doe de populairste wegen verbinden. Natuurljk als iedereen dat doet dan versterkt dat elkaar. Maar als ik een half uur erin moet steken dan is het al te veel. Zo op street maps heel de route virtueel voorrijden, no thanks.
Ik ben niet verhuisd voor de fietsfaciliteiten.Ik zou nog eens verhuizen als ik uwe hele uitleg lees![]()

En de muur van Tielrode danBehalve voor hoogte meters, tenzij je de viaducten over de E17 meerekend.![]()

Binnen het half uur ook de grens over naar Frankrijk waar je toch ook direct vakantiegevoel hebt. Wil ik daar richting Franse zee en platter dan ga ik rechts, wil ik de Mont de Cats, cassel,... doen dan ga ik links. Wil ik mijne fiets laten pikken, naar Calais.

Is heuvelland eigenlijk de moeite met de mtb? Ook veel asfalt en veel paden die zijn afgezet met van die paaltjes om fietsen te weren. Vroeger reed ik met mijn Trek de rodeberg af door dat bos achter de kosmos(hellegatbos), nu zou ik dat toch niet meer doen in wandelzones rijden...Ik woon hier toch wel goed. Wil ik een rit met geen hms dan rij ik richting de zee, Diksmuide. Wil ik 1000 hm doen dan sta ik met de fiets binnen een half uur in Heuvelland.
Binnen het half uur ook de grens over naar Frankrijk waar je toch ook direct vakantiegevoel hebt. Wil ik daar richting Franse zee en platter dan ga ik rechts, wil ik de Mont de Cats, cassel,... doen dan ga ik links.
Is heuvelland eigenlijk de moeite met de mtb? Ook veel asfalt en veel paden die zijn afgezet met van die paaltjes om fietsen te weren. Vroeger reed ik met mijn Trek de rodeberg af door dat bos achter de kosmos(hellegatbos), nu zou ik dat toch niet meer doen in wandelzones rijden...
Nu zondag is er in Lokeren een mtb toertocht: 65 km met 1100 hm

1100 hm’s op 65k in Lokeren?![]()

Ook mijn eerste reactie xD1100 hm’s op 65k in Lokeren?![]()
En de muur van Steendorp! En Kattebrug Temse!