De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

neen
wat je daar ziet zijn grotendeels(/uitsluitend) gravelpaadjes
Dit. En allemaal strookjes van pakweg 150 meter...

Ik kan van bij mij thuis gelukkig wel relatief fijne ritten maken richting Gavere, Zwalm, Oosterzele, Zottegem. Dan heb ik toch wat hoogtemeters, alleen zit daar 0% bos in, dat vind je hier gewoonweg niet.

Gent ligt toch in het Oosten? :p

Voor triatleten is het hier het Walhalla. Vaart en jaagpaden galore. Voor al de rest is het verschrikkelijk
Maar enfin, er valt toch zoveel uit de regio te halen? Zomergem, Lembeke, Kaprijke, Bassevelde en volledig Zeeuws-Vlaanderen in het noorden, in het westen heb je de parel van het Meetjesland (Knesselare) en de volledige omgeving rond Maldegem/Brugge. Als je hoogtemeters wilt kan je naar het zuiden richting Kruisem en Oudenaarde. Enkel het oosten is niet ideaal… In alle andere richtingen heb je echter zoveel autoluwe mogelijkheden…

Maar enfin, er valt toch zoveel uit de regio te halen? Zomergem, Lembeke, Kaprijke, Bassevelde en volledig Zeeuws-Vlaanderen in het noorden, in het westen heb je de parel van het Meetjesland (Knesselare) en de volledige omgeving rond Maldegem/Brugge. Als je hoogtemeters wilt kan je naar het zuiden richting Kruisem en Oudenaarde. Enkel het oosten is niet ideaal… In alle andere richtingen heb je echter zoveel autoluwe mogelijkheden…
Om te mountainbiken?

Behalve voor hoogte meters, tenzij je de viaducten over de E17 meerekend. :tongue:
Als je tegenwind in de polder 15km aan het beuken bent voelt het wel aan alsof je in de Alpen een col aan het beklimmen bent :P

Elke regio heeft zo wel iets denk ik.
Woon je in Wallonië dan is het dat je weinig mogelijkheden hebt om echt vlak en veilig te trainen. Vlaamse Ardennen om zonder kasseien en relatief veilig en vlak te trainen. West-Vlaanderen om niet op boerenbaantjes te rijden, enzoverder.

Een weg waar je veilig en goed door kan trappen is toch vaak langs een jaagpad/ langs het water. Nu goed veel opties heb je dan niet.

En als je ziet hoeveel tijd pakweg een parcoursbouwer steekt in het maken van routes…
Sorry maar daar heb ik echt geen zin in. In open gewoon Strava of Komoot en doe de populairste wegen verbinden. Natuurljk als iedereen dat doet dan versterkt dat elkaar. Maar als ik een half uur erin moet steken dan is het al te veel. Zo op street maps heel de route virtueel voorrijden, no thanks.

En als je ziet hoeveel tijd pakweg een parcoursbouwer steekt in het maken van routes…
Sorry maar daar heb ik echt geen zin in. In open gewoon Strava of Komoot en doe de populairste wegen verbinden. Natuurljk als iedereen dat doet dan versterkt dat elkaar. Maar als ik een half uur erin moet steken dan is het al te veel. Zo op street maps heel de route virtueel voorrijden, no thanks.
b-router.web kan opdat vlak wel wat helpen, geeft aan of er een apart fietspad is ed (dingen die ik meestal vermijd als ik ga fietsen)

Ik woon hier toch wel goed. Wil ik een rit met geen hms dan rij ik richting de zee, Diksmuide. Wil ik 1000 hm doen dan sta ik met de fiets binnen een half uur in Heuvelland.

Binnen het half uur ook de grens over naar Frankrijk waar je toch ook direct vakantiegevoel hebt. Wil ik daar richting Franse zee en platter dan ga ik rechts, wil ik de Mont de Cats, cassel,... doen dan ga ik links.

Ik zou nog eens verhuizen als ik uwe hele uitleg lees :laugh:
Ik ben niet verhuisd voor de fietsfaciliteiten.
Ik heb wel de belofte gekregen dat ik dan eens ne keer meer mocht gaan fietsen maar dat had ik precies beter laten vastleggen op papier :unsure:
Behalve voor hoogte meters, tenzij je de viaducten over de E17 meerekend. :tongue:
En de muur van Tielrode dan :confused:

De parel van de Cuesta van het Waasland!

Binnen het half uur ook de grens over naar Frankrijk waar je toch ook direct vakantiegevoel hebt. Wil ik daar richting Franse zee en platter dan ga ik rechts, wil ik de Mont de Cats, cassel,... doen dan ga ik links. Wil ik mijne fiets laten pikken, naar Calais.
:unsure:

Laatst bewerkt:
Elke regio heeft zijn goede en slechte wegen. Strava heatmap is hier ook veelzeggend bij mij. Eeklo bvb vermijd ik als de pest en kan je duidelijk zien, terwijl alle wegen naar de zee goed oplichten.

Ik woon hier toch wel goed. Wil ik een rit met geen hms dan rij ik richting de zee, Diksmuide. Wil ik 1000 hm doen dan sta ik met de fiets binnen een half uur in Heuvelland.

Binnen het half uur ook de grens over naar Frankrijk waar je toch ook direct vakantiegevoel hebt. Wil ik daar richting Franse zee en platter dan ga ik rechts, wil ik de Mont de Cats, cassel,... doen dan ga ik links.
Is heuvelland eigenlijk de moeite met de mtb? Ook veel asfalt en veel paden die zijn afgezet met van die paaltjes om fietsen te weren. Vroeger reed ik met mijn Trek de rodeberg af door dat bos achter de kosmos(hellegatbos), nu zou ik dat toch niet meer doen in wandelzones rijden...

Is heuvelland eigenlijk de moeite met de mtb? Ook veel asfalt en veel paden die zijn afgezet met van die paaltjes om fietsen te weren. Vroeger reed ik met mijn Trek de rodeberg af door dat bos achter de kosmos(hellegatbos), nu zou ik dat toch niet meer doen in wandelzones rijden...

Meeste kun je gewoon met een gravelbike, maar er zijn wel hele toffe ritten te vinden. Flanders gravel is dit jaar ook in Heuvelland.

Nu zondag is er in Lokeren een mtb toertocht: 65 km met 1100 hm
45 km met 800 hm
30 km met 470 hm

Plugplug Heuvelland is naar het schijnt ook een prachtige rit.

Terug
Bovenaan