De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Voorderailleur & shifter al in rekening gebracht?
Ik besef dat ik nog een voorderrailleur ga moeten aan kopen ja :) Shifter is Force AXS dus hoef ik niet aan te passen.

Ik ben aan het uitkijken naar een Vitus Venon EVO. Die voldoet aan mijn verwachtingen voor een fiets en krijgt heel goede reviews online.
De gravel versie (SRAM FORCE AXS 1x) is leverbaar voor €4469.
De road versie (sram force axs 2x) is leverbaar voor €5800.

Voor dat prijsverschil kan ik al es kijken om een andere crank en cassette te steken :-)
Waarover ik wel nog es moet nadenken is of ik ga voor een crank met powermeter, of een crank zonder powermeter maar met Favero's...

Mijn Aftershokz is uit garantie en nu werkt de knop om hem luider te zetten niet meer, aangezien je deze knop moet indrukken om hem aan te zetten kan ik ze dus niet meer gebruiken..
Iemand een idee waar ik die kan laten repareren?

Mijn Aftershokz is uit garantie en nu werkt de knop om hem luider te zetten niet meer, aangezien je deze knop moet indrukken om hem aan te zetten kan ik ze dus niet meer gebruiken..
Iemand een idee waar ik die kan laten repareren?

Ik heb hier ook een kapotte liggen, volgens mij zijn deze niet te repareren... Ik heb gewoon een nieuwe gekocht(zo duur zijn ze niet, en je hebt terug garantie).

Ik heb hier ook een kapotte liggen, volgens mij zijn deze niet te repareren... Ik heb gewoon een nieuwe gekocht(zo duur zijn ze niet, en je hebt terug garantie).
Ja dat dacht ik ook al, was ook al aan het overwegen om een nieuwe te kopen maar er moest iemand hier maar eens een goedkope oplossing hebben ;).

Net telefoon gehad van een ex-wereldkampioen, wiel is door hun vervangen want fabrikant vond het geen garantie
De naaf hebben ze wss weggegooid met het wiel, wel jammer want die was nog prima te herbruiken (of ze hebben dat gedaan ter compensatie)

Niet het beste wiel maar bon rij toch geen wedstrijden :p
Nog een nieuw voorwiel kopen voor als er veel wind staat en dan kan ik andere set in vriendin haar fiets steken
Is er veel verschil tussen een 1800 en 1600 voorwiel bij dt-swiss?

Had nu de laagste variant (23) maar zie dat de 32 variant op futurum heel scherp geprijsd staat: https://www.futurumshop.nl/dt-swiss-pr1600-spline-32-disc-race-voorwiel-zwart.phtml
had jij geen duurder carbon setje van Forza?
Lijkt me wel een downgrade als je naar een setje 1800 of 1600 moet gaan dan :O

Allez goed dat je toch geholpen bent natuurlijk!

Ja dat dacht ik ook al, was ook al aan het overwegen om een nieuwe te kopen maar er moest iemand hier maar eens een goedkope oplossing hebben ;).
Je kan altijd eens een mail sturen naar de verdeler van de benelux.
Dit is 2moso. Wie weet wat komt er uit de bus!

had jij geen duurder carbon setje van Forza?
Lijkt me wel een downgrade als je naar een setje 1800 of 1600 moet gaan dan :O

Allez goed dat je toch geholpen bent natuurlijk!
Origineel op de fiets: https://www.feedthehabit.com/gear-reviews/ridley-forza-r45-19c-disc-wheelset-review/

Na barst nieuwe velg -> Vardar (want originele hebben ze niet meer)
Nu -> Levanto

Denk Vardar staat boven de Levanto, tov originele vermoed ik dat Levanto ook minder is (mindere naaf, lager en qua gewicht zelfde).

ER 1600 (23 hoog) heb ik zelf gekocht 2j terug
Maar zit dus met hoger voorwiel nu, we zullen er maar een trend van maken :unsure:

Voor echt winderige dagen zoek ik nieuw voorwiel en dan steek ik die ER1600 op vriendin haar fiets (voor haar upgrade).
Of ik neem dat wiel dan als het veranderen endcaps niet lang duurt (haar fiets is QR met schijfremmen)

Laatst bewerkt:
Vreselijk dat zelfs iemand als Pogacar regel 29 gewoon aan zijn laars lapt...

c63efcf7-343d-11ee-91d7-02b7b76bf47f.jpg

Dus tot zover "hij is goedkoper geworden"...
Wel een goed setje wielen erop. Maar goed voor 9,1k koop je een aeroad met dura-ace en wielen die minstens zo goed zijn.

M324 is gebouwd als een tank, de EH500 zijn wat meer allround
Moeder gods.

Ik heb nieuwe gekocht van VanRysel voor de gravelcommuter.

IMG-2125.jpg

IMG-2127.jpg

Wat een waanzinnig comfortabele pedaal is dat. Zelfs met een slappe sneaker ging dat perfect. Gigantisch breed, groot en zwaar, maar echt wel de max

Allez. Niemand vroeg ernaar eh. Maar toch. Helpen. Weetwel? Ofzo

Nog iets van gehoord? Ben aan het kijken voor mijn madam.
Zal waarschijnlijk nog voor deze maand zijn, uiterlijk begin september. Veel fabrikanten doen nu een refresh van hun modellen (vaak gewoon nieuwe kleuren) maar aangezien Canyon zijn Endurace stock nu aan het dumpen is zit het er aan te komen.

Terug
Bovenaan