Dat ben jij waarschijnlijk lid van een kleine groep mensen die dat doen. 52km enkel is al niet meer iets wat veel mensen zijn zitten, laat staan een normaal gebruik van iemand die met de SP naar het werk gaat.Onzin. Dat hangt er gewoon af van hoe je die speed-pedelec gebruikt. Ik doe 52 km enkel met de speed-pedelec,
Trouwens in de zomer kan je dat traject op maximale ondersteuning met een klever X-speed/ pinion gewoon doen als uw batterij nog vrij nieuw is.
Wederom de uitzondering.Ik trap zelf gemiddeld 175 Watt (typische hartslag 130 bpm) tijdens mijn ritten, maar op hellingen ga ik vlot naar 150-155 bpm.
Voor velen op de speed pedelec zal 175watt al serieus hoog in hun vermogenzone zijn. Voor een niet geoefende fietser van 80kg is dat 2,1w/kg. Dat is veelal hun FTP of het scheelt niet veel.
Zo rond uw FTP rijden, dat is nu niet iets wat gezellig is.
Het feit dat je zonder te douchen al kan gaan werken is wel het perfecte bewijs dat je niet heel hard hebt getrapt.Ik heb de indruk dat iets meer dan de helft van de collega's die met de speedpedelec naar 't werk komen gewoon rechtstreeks van hun fiets stappen, en zonder douchen of omkleden starten met werken. Maar dan nog hebben ze meer inspanning geleverd dan iemand die uit zijn auto stapt.
Dat het alsnog een inspanning is dat klopt. Beter dan met de auto dat is zeker.
Dat is wat de meeste mensen ook denken. Zo snel mogelijk met zo weinig mogelijk inspanning van A naar B geraken.Maar rustig rijden lukt me niet en dat was ook gewoon tijdsverlies.
Een SP kan je leasen en je krijgt er nog vergoeding voor. Dus fiscaal vriendelijk en met winst naar je werk rijden en tegelijk toch nog een klein beetje beweging, alle redenen opgesomd waarom je zoveel SP’s ziet rijden.
Als ik achter een collega rij met zijn X-pinion en ik zelf 45 rij en hij nog van mij wegrijdt dan rij je volgens mij meer dan 25km/hEr dan wel bij vertellen dat de meeste mensen zo dom zijn om hun display te geloven. Mijn Stromer geeft aan dat ik 48.8 km/h rij, maar mijn GPS-snelheid is dan 44.5 km/h. Let wel, dat is een gevolg van mijn bandenkeuze, met de standaard banden zou dat 45km/h zijn.

Als een collega mij uit de wind wilt zetten met zijn X-speed en aan 25km/h met minimale ondersteuning nog elke serieuze trap hij geeft ineens 2m neemt dan kan je toch wel stellen dat zelfs op een lage ondersteuning je nog veel geholpen wordt.