De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Zelfs na kalibratie van mijn (nieuwe) Elite Direto XR-T en 4iii powermeter heb ik nog steeds grote verschillen tussen beide toestellen.
De 4iii heb ik al meer dan een jaar, maar ik heb gedurende de winter niet gefietst dus die heeft lange tijd stil gestaan. De Direto is nieuw van begin juni.

Wanneer ik een rit doe op Zwift en mijn power output vergelijk, geeft de 4iii ongeveer 10% meer. Wanneer ik volgens de Direto 200W trap, zit de 4iii rond de 220-225W.

Nu, hoe kan ik uiteindelijk nagaan welke correct is? Gezien ik lange tijd niet heb gefietst heb ik geen echt ijkpunt. Iemand suggesties? :)
Uw 4iii meet voor uw verliezen van uw drivetrain. Dus uw direto moet iets lager meten dan 4iiii maar 25w lijkt me veel.

ik heb sinds vorige maand een 4iiii en die wattages vallen constant weg, nieuw batterij helpt ook niet, zonde van de 350€

Zelfs na kalibratie van mijn (nieuwe) Elite Direto XR-T en 4iii powermeter heb ik nog steeds grote verschillen tussen beide toestellen.
De 4iii heb ik al meer dan een jaar, maar ik heb gedurende de winter niet gefietst dus die heeft lange tijd stil gestaan. De Direto is nieuw van begin juni.

Wanneer ik een rit doe op Zwift en mijn power output vergelijk, geeft de 4iii ongeveer 10% meer. Wanneer ik volgens de Direto 200W trap, zit de 4iii rond de 220-225W.

Nu, hoe kan ik uiteindelijk nagaan welke correct is? Gezien ik lange tijd niet heb gefietst heb ik geen echt ijkpunt. Iemand suggesties? :)

Welke 4iii heb je? De precision 3? Nieuwste firmware geïnstalleerd?
Heb je hem goed gekalibreerd?
Is de diretto gekalibreerd?

Normaal is we diretto royaal met de wattages (watt generator ook wel eens genoemd door sommige :P). Dus als hij minder aanduid dan is er wel iets wat in de vergelijking misloopt.
100% overeenkomende wattages ga je nooit hebben. Maar zo een groot verschil is niet normaal.

SRAM is op de proppen gekomen met een direct mount draadloze drivetrain voor de mountainbike.
Waar blijft Shimano toch met hun wireless shifting?
Ik ben toch content dat mijn Tiagra met draad is. Hoe gaat anders diene vis blijven hangen?

Ik ben toch content dat mijn Tiagra met draad is. Hoe gaat anders diene vis blijven hangen?

Alles draadloos!
Ze maken al heel lang molentjes voor vishengels, uiteindelijk zijn er toch wel wat overlappingen met fiets-aandrijvingen. En als je de productie-tools nu eenmaal hebt...

Welke 4iii heb je? De precision 3? Nieuwste firmware geïnstalleerd?
Heb je hem goed gekalibreerd?
Is de diretto gekalibreerd?

Normaal is we diretto royaal met de wattages (watt generator ook wel eens genoemd door sommige :p). Dus als hij minder aanduid dan is er wel iets wat in de vergelijking misloopt.
100% overeenkomende wattages ga je nooit hebben. Maar zo een groot verschil is niet normaal.

Beide gekalibreerd ja. Direto zowel met MyTraining app als via Zwift. 4iii gekalibreerd via Garmin en 4iii app.
4iii is een Precision 2. Firmware up to date.

Maar ja, heel bizar allemaal. Geen idee of er iets mis is met de fiets, of er eventueel een toestel kapot is...

Vroeger zaten die inderdaad vooral in trial. Ook geen idee of dat nu nog zo is want ik volg het trialwereldje helemaal niet. In elk geval was Gasgas een Spaans merk, maar het is enkele jaren geleden overgenomen door KTM. Dus in feite wanneer je tegenwoordig een Gasgas crossmotor ziet is het in feite een rode KTM, net zoals een husqvarna een witte KTM is.

Dat klinkt alleszins logischer dan de "vier-ieeeee" die ik altijd in mijn hoofd heb.

SRAM is op de proppen gekomen met een direct mount draadloze drivetrain voor de mountainbike.
Waar blijft Shimano toch met hun wireless shifting?
Vooral als je leest dat de “uitvinding” van de UDH eigenlijk allemaal bedoeld was om ervoor te zorgen dat framefabrikanten allemaal hetzelfde design gingen toepassen om ze zo anno 2023 compliant te maken voor deze nieuwe drivetrain. Mooi gezien daar bij de R&D van SRAM.

Heeft er iemand hier ervaring met de kledij van le coffee ride?
Ik zie geregeld wel mensen hier mee rondrijden en het komt ook soms voorbij op mijn socials. Het café is ook al te gast geweest bij meerdere influencers hun content. Dus ze zetten wel in op exposure en influencing.

Maar goed als hun kledij de prijs waard is dan is dan maakt het opzich niet zoveel uit.

Even hier hulp zoeken, nieuwe wielen kopen voor 150gr is gek hé?
Denk nu al een week ga mijn wielen upgraden maar het enige verschil is inner width +2mm en 150gr lichter beiden 60 hoog.
Looks zijn full black geen merk.

Nog iemand soms dit probleem? :laugh:

Terug
Bovenaan