Iconz
Active member
Squirt Dry Lube.
Het is eigenlijk de vraag niet waard, there is only one![]()
Is dat geen dry lube op basis van wax?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Squirt Dry Lube.
Het is eigenlijk de vraag niet waard, there is only one![]()
Yes, dat is op basis van waxIs dat geen dry lube op basis van wax?
Er is dan ook geen enkele reden om niet met wax te rijden als je een dry lube zoektI know. Da's een beetje moeilijk doen hé. Moet vertrouwd aanvoelen, niet?Maar hij vraagt zonder wax
Ik heb muc-off dry lube, al heb ik die squirt nu eens op MTB geprobeerd
en is alles daar voldoende duidelijk in of zit ge dan alsnog te youtuben?Hebt thuis een boek van alle herstellingen die mogeljk zijn op race en MTB, weet de naam even niet meer dan moet ik straks checken
Waarom, olie kan ook prima voldoenI know. Da's een beetje moeilijk doen hé. Moet vertrouwd aanvoelen, niet?
Als iemand zegt: "ik zoek een nieuwe buitenband, liefst met een hoge rolweerstand" Dan gaan we toch ook gewoon banden met láge rolweerstand aanraden, aangezien een hoge rolweerstand an sich geen enkel voordeel heeft.
Muc-off is olie toch?Is iedere dry-lube niet op basis van een wax. Maar sommigen zijn watergedragen (zoals Squirt), anderen zijn echt een pure wax die je op je ketting moet smeren.

Als ge een keer squirt gebruikt moogt ge die nooit meer ontvetten nee.Waarom, olie kan ook prima voldoen
Muc-off is olie toch?
En volgens collega mag je geen ontvetter gebruiken want er zit kaarsvet in uw schakels en dan doe je dat er uit en niets is zo goed als dat
Die doet alles qua onderhoud zelf aan zijn fiets en zijn ketting is altijd spic&span
Maar ik gebruik ook ontvetter ze![]()
Vraagje over die Squirt Lube. Om die goed aan te brengen moet je dus heel uw ketting in ontvetter leggen (15-30min), zien dat alles weg is, vervolgens even afspoelen in een sopje, droog maken, en dan die lube in overvloed aanbrengen?
Ik ga er me dit weekend eens aanzetten.
Ik merk toch op dat er flinke uitersten zijn in het onderhoud dat mensen geven aan hun koersfiets/MTB.
Dat gaat van helemaal niks doen (en die fiets bolt nog altijd na 3 jaar) tot elke week quasi de hele boel demonteren en poetsen met een tandenborsel.
Dat toertje rond de koer is compleet overbodig hooronmiddellijk effe rondje op de koer op alle versnellingen
onmiddellijk effe rondje op de koer op alle versnellingen
Je moet je kettingbladen en cassette niet smeren, die zijn gemaakt om "droog" te blijven.Hmm, oké, goed dat ik 't weet.Dat toertje rond de koer is compleet overbodig hoorJe moe je kettingbladen en cassette niet smeren, die zijn gemaakt om "droog" te blijven.

Op zich kan het natuurlijk geen kwaad, en door de hogedruk kan er wel iets ontregeld zijn. Dus in die optiek mag je het zeker blijven doen. Voor de smering hoeft het echter niet.Hmm, oké, goed dat ik 't weet.
Ik doe kameraad die al jaren MTB rijdt maar na, en die liep zijn versnellingen altijd even door na smeren.![]()