De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Denk van vrijdag eens de marathonroute aan de Kust te gaan rijden, t zou mooi weer moeten zijn. Iemand die al eens gereden? De meeste stukken zal ik ooit al wel eens hebben gereden in een toertocht denk ik.
nog veel stukken die mul zijn, ondanks de regen, er moeten nog wat meer bladeren vallen, stukken gereden van Bray-dunes tot Oostende. Overweeg dit jaar om de rocket rons te vervangen voor iets meer zand-bestendig. Hoeft geen echte beachband te zijn, maar gewoon iets tussen de 2

nog veel stukken die mul zijn, ondanks de regen, er moeten nog wat meer bladeren vallen, stukken gereden van Bray-dunes tot Oostende. Overweeg dit jaar om de rocket rons te vervangen voor iets meer zand-bestendig. Hoeft geen echte beachband te zijn, maar gewoon iets tussen de 2
Zo breed mogelijk en zo laag mogelijk (druk), en weinig noppen in het loopvlak maar wel op de rand voor grip in bochten.

Denk van vrijdag eens de marathonroute aan de Kust te gaan rijden, t zou mooi weer moeten zijn. Iemand die al eens gereden? De meeste stukken zal ik ooit al wel eens hebben gereden in een toertocht denk ik.
T was prachtig weer, dus de schildklier vol jodium kunnen pompen (en de benen vol melkzuur).

Gestart in middelkerke, dus meteen een van de mooiste stukken.
2 strandpassages, veel singles in de duinen en wat verharde verbindingsstukken. Enkel rond nieuwpoort valt het tegen, daar kun je beter wat skippen. De single langs de vaart met wat wind tegen na zo'n 90km deed zeer. Het draaien en keren, op en af en t zand maken het verraderlijk lastig.

107km en een heel leuke dag gehad!

H5Ef0wt.jpg

b8wsRTUl.jpg

LpKg12Kl.jpg

8QDrsOll.jpg

Ik ben niet zeker of het het juiste topic is maar bon:

Deze winter zou ik mijn conditie wat willen onderhouden/verbeteren. Niets te zot maar 5/6 maanden stilliggen zie ik ook niet zitten dus ik denk dan dat ik het misschien wel leuk vind om wat gericht(er) te trainen.
Aangezien ik ne salonfietser ben en dus niet graag buiten ga rijden wanneer het donker en/of koud is zal het dus voornamelijk op de Kickr te doen zijn.

Ik hoor goede zaken over JOIN en Trainingpeaks.
Zijn die zaken wat compatibel met mijn Kickr en mijn Garmin?

Of zijn er nog andere aanraders?

Bedankt!

Heb dan toch een nieuwe wielset gekocht, de GR1600 van DT Swiss.
Nu bij het testen van de versnellingen zie ik dat het niet vlot gaat. Even vergeleken met m'n oude cassette en de spatie tussen achterste kroon en wiel is anders. Bij m'n nieuwe valt deze meer naar binnen (https://www.futurumshop.nl/shimano-105-cs-r7000-cassette-11-speed.phtml)
Heb ik nu echt de verkeerde cassette gekocht 😑?
Is ook een 11-34 11 speed zoals m'n oude.
Als iemand me aan de juiste kan helpen, of liever nog als dit opgelost kan worden met een spacer?
Is een Cannondale Topstone 1 van 2022

Edit:
Blijkbaar zit er een spacer los in de doos welke er dus eerst op moet en dan de cassette. Morgen eens testen.

Laatst bewerkt:

Deze winter zou ik mijn conditie wat willen onderhouden/verbeteren. Niets te zot maar 5/6 maanden stilliggen zie ik ook niet zitten dus ik denk dan dat ik het misschien wel leuk vind om wat gericht(er) te trainen.
Aangezien ik ne salonfietser ben en dus niet graag buiten ga rijden wanneer het donker en/of koud is zal het dus voornamelijk op de Kickr te doen zijn.

Bedankt!

2 winters terug een tijdje Join gebruikt, dat is echt super goed.
Je kan die training zeer eenvoudig synchroniseren met Zwift, andere apps of uw headunit.
Trainingpeaks zelf is eerder uw trainingsagenda, je kan daar wel trainingschema's op aankopen maar die zijn dan in tegenstelling tot Join niet adaptief.

Toen ik vanmorgen opstond en het buiten nog donker was en heel koud leek, hoopte ik stiekem dat mijn band plat zou staan.
Uiteindelijk in het begin wel wat kou gehad aan de handen, maar erna een heel mooie dag gehad.

Iemand ervaring met kleding van Pissei? Prijzen vallen echt super goed mee...
Enkel nog maar in de winkel vastgehad.
Voelt op het eerste zich wel vrij cva aan. Italiaanse stof met de features die je van een modern merk mag verwachten, richten zich duidelijk op de MAAP, rapha en Gobik consumenten. Qua pasvorm lijkt mij ook in deze lijn te liggen, al kan ik mij hierin vergissen aangezien ik het niet aan gehad heb.
Toen ik vanmorgen opstond en het buiten nog donker was en heel koud leek, hoopte ik stiekem dat mijn band plat zou staan.
Uiteindelijk in het begin wel wat kou gehad aan de handen, maar erna een heel mooie dag gehad.
Toen ik deze ochtend om 9u30 aanzette was het hier 8 graden.
Iets te dun gekleed vertrokken maar nog te doen.
Ik heb wel andere figuren gezien. Dik gekleed, muts op, dikke handschoenen en buff tot onder de ogen… Zo koud was het nu ook weer niet, ook al rij je niet bijster intensief :P

T was prachtig weer, dus de schildklier vol jodium kunnen pompen (en de benen vol melkzuur).

Gestart in middelkerke, dus meteen een van de mooiste stukken.
2 strandpassages, veel singles in de duinen en wat verharde verbindingsstukken. Enkel rond nieuwpoort valt het tegen, daar kun je beter wat skippen. De single langs de vaart met wat wind tegen na zo'n 90km deed zeer. Het draaien en keren, op en af en t zand maken het verraderlijk lastig.

107km en een heel leuke dag gehad!

H5Ef0wt.jpg

b8wsRTUl.jpg

LpKg12Kl.jpg

8QDrsOll.jpg
welke band heb je daar op liggen? Vittoria terreno xc race?

Nieuwpoort heeft inderdaad geen mooie paden, buiten dat stukje aan de simli duinen en Hannecartbos richting odk, maar dan zit je al in odk...

Barzo vooraan, Mezcal achteraan. Ik denk dat je met twee Mezcals heel goed uit de voeten kan aan de kust.
Classic Combo! Ik rijd nu al een tijdje op 2 Mezcals op mijn bikepacking fiets, bevalt me heel goed. Bolt ook nog behoorlijk lekker op asfalt (voor een mtb-band). Op mijn mtb liggen nu 2.2 Maxxis Ikons, ook behoorlijk snelle banden, maar minder lekbestendig (heb ik de indruk). Als ze op zijn, ga ik daar ook naar een Mezcal-Barzo combi (in 2.4).

Classic Combo! Ik rijd nu al een tijdje op 2 Mezcals op mijn bikepacking fiets, bevalt me heel goed. Bolt ook nog behoorlijk lekker op asfalt (voor een mtb-band). Op mijn mtb liggen nu 2.2 Maxxis Ikons, ook behoorlijk snelle banden, maar minder lekbestendig (heb ik de indruk). Als ze op zijn, ga ik daar ook naar een Mezcal-Barzo combi (in 2.4).
Ik ben daar ook content van. Enkel als het erg nat of glad ligt (natte wortels of stenen in een klim bv), gaat de Mezcal wel slippen. Ze blijven ook gewoon op druk, ik moet die amper bijpompen.

Voor mijn Scott gravel (waarmee ik voornamelijk woon-werk doe) heb ik een setje Schwalbe One's (in 32mm) besteld. Ik rij toch erg weinig offroad met die fiets, en gravelbanden slijten veel te snel op asfalt. De Hutchinson Overide achteraan is al weer helemaal kaal waardoor er bij het minste steentje of glasdeelte een gat is.

Bedankt!
De makkelijkste oplossing toen ik Join gebruikte, vorig jaar, was om uw Join account te koppelen aan uw Trainingpeaks, en dan uw trainingpeaks aan uw Wahoo/garmin. Op deze manier werden trainingen automatisch opgeladen in uw kalender (Join naar TP) en dan vanuit TP automatisch ingeladen op uw headunit. Join zelf heeft, voor zo ver ik weet, geen interface met Wahoo/Garmin.

Join als trainigapp wel een enorme aanrader, vind ik.

Ik heb wel andere figuren gezien. Dik gekleed, muts op, dikke handschoenen en buff tot onder de ogen… Zo koud was het nu ook weer niet, ook al rij je niet bijster intensief :p
Deze periode wel de uitgelezen kans om de echte fietser te onderscheiden van de verloren gelopen zielen. Gisteren zag ik in de ochtend zowel half ingepakte skiërs die op winterexpeditie gingen, als zuid-frankrijk-renners gehuld in een tshirt en korte broek. Het concept van laagjes is sommigen precies toch nog onbekend.

Zijn er hier mensen met wat kilo's meer?
Ik weeg momenteel 130 kg (maar ik ben aan het afvallen, mede dankzij de MTB). Qua fietsbroeken en shirts kan ik hier en daar nog wel iets vinden dat past. Maar ik heb echt moeite om een jasje te vinden.

Ik heb net een jas gekocht van North 56°4, dat bleek véél te groot. Ik zou het kunnen inwisselen voor een paar maten kleiner, maar het jasje is ook iets te dun te zijn voor wat ik het wil gebruiken.
Bij Rogelli hebben ze enkele grotere maten, maar die extra grote maten staan niet in hun maattabel (en via mail kunnen ze me daarbij ook niet bij helpen).
Dan heb je nog Fat Lad At The Back, maar dat moet van de UK komen, dus dan zit ik nog met importkosten.
Heeft er iemand nog tips?

Zoals het er nu naar uitziet zal ik moeten gokken op Rogelli.

Bedankt!
JOIN vorige winter gebruikt.
Gigantische vooruitgang geboekt...

Ik deed het met Zwift. Ergens in Join op dat export icoon en dan in de zwift map slepen op een pc en zwift starten.
Daarna is die training ook beschikbaar op uw 'niet pc' toestellen in Zwift (in mijn geval AppleTV)

Terug
Bovenaan