De wielrenners/mountainbike thread (training, materiaal, kledij, etc.)

Na begin vorig jaar begonnen te zijn met fietsen, toch echt blij met de progressie die geboekt is.

Vorig jaar zelf nog (in grote groep) naar zee gefietst vanuit Limburg (230km), maar afgelopen weekend met een groepje van 10 naar de moezel gegaan om te gaan fietsen.

Godverdomme dat is me daar schoon en schitterend om te fietsen. Ondanks de regen zondag en maandag echt kapot geamuseerd, zelfs bij het kapot gaan op de hellingen.

360km met 4250hm op drie dagen tijd. Ben blij dat ik geraakt ben en 'mee' kon met de groep. (dankzij het wachten boven op de hellingen welliswaar)
 
Met er nu drie dagen gefietst hebben denk ik dat je er eigenlijk weinig mis kan doen, heel goede wegen en fietspaden! Maar zal eens kijken thuis als ik het niet vergeet.
 
Welke kleur heb je gekozen?
Hebben ze een richtdatum gegeven? Toen ik ging horen was cannondale op zijn minst 1.5 jaar wachten.

Kleur: hetgeen verkrijgbaar is.....
Ik ben idd bij Cameleonbike geweest, maar daar hebben ze 54 en 58 staan.... Heb gevraagd mij een 56 op te sporen, we zien wel hoe lang het duurt.
 
Kleur: hetgeen verkrijgbaar is.....
Ik ben idd bij Cameleonbike geweest, maar daar hebben ze 54 en 58 staan.... Heb gevraagd mij een 56 op te sporen, we zien wel hoe lang het duurt.
Gewoon de 54 nemen met langere stuurpen en zadelpen #aeroiseverything
 
Iemand tips voor een goed ademende regenjas, aan een betaalbare prijs? (Max 150€).
welk type zoek je?

Een packable shell die kan dienen als noodoplossing (bv. Castelli Squadra Jacket)
een waterdicht maar toch ademend jasje dat je kan opbergen (bv. Endura Singletrack Jacket)
een warm, strak jasje dat ook sterk waterafstotend is (bv. Castelli Perfetto)
een gilet die je bovenlichaam warm en droog houdt....
een waterdichte winterjas...
...
 
Iemand tips voor een goed ademende regenjas, aan een betaalbare prijs? (Max 150€).
waterdicht en ademen is iets dat niet echt samen gaat.

Ik heb een hotpack omdat het makkelijk mee te nemen is en pasvorm ook heel goed, is niet zo een flapperend ding, maar veel ademen doet dat toch niet.

mijn favoriete jas is de perfetto van castelli, maar die is wel te warm voor deze tijd van het jaar. Die jas ademt goed, is waterafstotend. Maar na een hele tijd non stop regen gaat het er wel door komen. Is wel duur, maar wel mijn meest gedragen kledingstuk.
 
waterdicht en ademen is iets dat niet echt samen gaat.

Ik heb een hotpack omdat het makkelijk mee te nemen is en pasvorm ook heel goed, is niet zo een flapperend ding, maar veel ademen doet dat toch niet.

mijn favoriete jas is de perfetto van castelli, maar die is wel te warm voor deze tijd van het jaar. Die jas ademt goed, is waterafstotend. Maar na een hele tijd non stop regen gaat het er wel door komen. Is wel duur, maar wel mijn meest gedragen kledingstuk.
Het singletrack jacket dat ik hierboven heb vermoemd doet dat nochtans echt wel goed hoor... 't is een specifiek MTB jasje, maar dat moet zeker ook bestaan voor de racer.

ExoShell20™
With an extremely soft, noise free outer face fabric and a superfine denier tricot inner layer sandwiching the thin PU membrane, ExoShell20™ exceeds expectations of comfort and performance. The 10,000mm waterproof rating ensures water doesn't get in and a best in class breathability of 20,000g/m2/24hr keeps you dry from the inside.

Dat zijn toch al mooie waarden. En ik kan verzekeren dat het ook effectief heel goed werkt. Als je tot het gaatje aan het gaan bent in een sprint ga je natuurlijk ook gewoon compleet doorweekt eindigen door het zweet, maar tijdens een gewone socialride blijf je perfect droog
 
Terug naar de roots: hartslagmeter weggesmeten.

Ik keek tijdens langere ritten meer naar het cijfertje dan naar de omgeving - slecht slecht bezig. Niet dat ik er door geobsedeerd was, eerder geconditioneerd om te kijken. Vanaf nu ben ik een GeVoElsMeNs. Er is een duidelijk verband tussen pijnperceptie en de zone waar je in zit dus ik ga vanaf nu gewoon voelen. Echt waar, toch echt veel plezanter.

Join the feels.
 
Terug naar de roots: hartslagmeter weggesmeten.

Ik keek tijdens langere ritten meer naar het cijfertje dan naar de omgeving - slecht slecht bezig. Niet dat ik er door geobsedeerd was, eerder geconditioneerd om te kijken. Vanaf nu ben ik een GeVoElsMeNs. Er is een duidelijk verband tussen pijnperceptie en de zone waar je in zit dus ik ga vanaf nu gewoon voelen. Echt waar, toch echt veel plezanter.

Join the feels.
Je kan hem ook gewoon niet op uw schermpje tonen ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Je kan hem ook gewoon niet op uw schermpje tonen ;)
Waarom zou je een hartslagmeter dragen en er dan niet naar kijken?
Om 's avonds met uw trog magere kwark in de hand, beentjes omhoog te kunnen vertellen tegen vrouwlief dat ge op uw 165m segment drie straten ver slechts 164 AVG HR had terwijl ge aan 110% FTP waart aant stoempen in omstandigheden van 64% luchtvochtigheid en een zachte wind op de neus ookal had ge de aerovoordelen van een wagen achter u?

PASS
 
Waarom zou je een hartslagmeter dragen en er dan niet naar kijken?
Om 's avonds met uw trog magere kwark in de hand, beentjes omhoog te kunnen vertellen tegen vrouwlief dat ge op uw 165m segment drie straten ver slechts 164 AVG HR had terwijl ge aan 110% FTP waart aant stoempen in omstandigheden van 64% luchtvochtigheid en een zachte wind op de neus ookal had ge de aerovoordelen van een wagen achter u?

PASS
Ik snap je.

Maar rij dan gewoon zonder Garmin/Wahoo/…

Als HR er niet meer toe doet, waarom afstand, snelheid, hoogte,… dan wel nog?
 
Waarom zou je een hartslagmeter dragen en er dan niet naar kijken?
Om 's avonds met uw trog magere kwark in de hand, beentjes omhoog te kunnen vertellen tegen vrouwlief dat ge op uw 165m segment drie straten ver slechts 164 AVG HR had terwijl ge aan 110% FTP waart aant stoempen in omstandigheden van 64% luchtvochtigheid en een zachte wind op de neus ookal had ge de aerovoordelen van een wagen achter u?

PASS
Om te weten of wat mijn benen zeiden ook klopt
Allemaal nonsens! Maar ik moet wel nog weten welke weg ik uit moet...
Daarvoor dienen stafkaarten
 
Om te weten of wat mijn benen zeiden ook klopt
Om vervolgens terug te gaan in de tijd en anders te gaan rijden?
Hartslag lijkt me daar sowieso niet het beste meettoestel voor, de wattagemeter lijkt me relevanter dan. Maar ook daar zal dat slechts in een beperkt aantal gevallen een vals gevoel ontmaskeren.
 
Om vervolgens terug te gaan in de tijd en anders te gaan rijden?
Hartslag lijkt me daar sowieso niet het beste meettoestel voor, de wattagemeter lijkt me relevanter dan. Maar ook daar zal dat slechts in een beperkt aantal gevallen een vals gevoel ontmaskeren.
Vermoeidheid kan dat voor een stuk meten, TSS op basis van HS ook. Nu goed als je gewoon wat fietst maakt dat idd weinig uit
 
Vermoeidheid kan dat voor een stuk meten, TSS op basis van HS ook. Nu goed als je gewoon wat fietst maakt dat idd weinig uit
Dat lijkt me ook maar iets waarvan het belang relatief overschat wordt. Het zit hier vol met recreanten die een beperkte load trainen na hun uren. De vermoeidheid die daar uit volgt is al bij al beperkt als je gewoon gezonde trainingsprincipes volgt. En sowieso, vermoeidheid door hoge TSS, dat voel je ook gewoon hé.
 
Terug
Bovenaan