De Wever I gaat van start met Arizona

Ik vond het eerder TVDS die BDW (terecht) de mantel uitveegt. Heel flauwe repliek van BDW.

Dat is politiek kleur bekennen zeker?
Denk dat België zéér véél geluk gehad heeft dat de oorlog in Oekraïne niet 2 jaar later begonnen was, of we hadden hier onder invloed van het donkergroene dogmatisme van Groen/Ecolo in immense problemen gezeten.

Dat TVDS inzit met de 20% mensen die hun energiefactuur niet kunnen betalen, dat is héél mooi... ware het niet dat die mensen sowieso al een sociaal erg voordelig tarief krijgen - en daar verandert deze regering niets aan - (dat en dat je altijd wel een laag mensen gaat hebben die élke factuur moeilijk gaan kunnen betalen), het zal nu eerder aankomen op het ook betaalbaar houden van onze energie voor de gewone gezinnen ook, en voor energie-intensieve bedrijven om die en de bijbehorende werkgelegenheid niet te verliezen in tijden van crisis.

François De Smet (Defi) richt zich in zijn pleidooi tot De Wever: "U verkleedt zich graag: eerst als Sinterklaas, nu als premier. Maar het is een kostuum dat u slecht zit."

Inhoud 0,0. Puur op de man spelen. Wat een niveau zeg. Ik merk ook een stuk slechte verliezers frustratie.

Allemaal wel leuk om te volgen... Maar dit is toch een onzinnige bezigheid, niet? De oppositie zal wat (enfin, 2dagen non-stop) oppositie voeren zonder hier iets uitkomt.

Dat is politiek kleur bekennen zeker?
Denk dat België zéér véél geluk gehad heeft dat de oorlog in Oekraïne niet 2 jaar later begonnen was, of we hadden hier onder invloed van het donkergroene dogmatisme van Groen/Ecolo in immense problemen gezeten.

Dat TVDS inzit met de 20% mensen die hun energiefactuur niet kunnen betalen, dat is héél mooi... ware het niet dat die mensen sowieso al een sociaal erg voordelig tarief krijgen - en daar verandert deze regering niets aan - (dat en dat je altijd wel een laag mensen gaat hebben die élke factuur moeilijk gaan kunnen betalen), het zal nu eerder aankomen op het ook betaalbaar houden van onze energie voor de gewone gezinnen ook, en voor energie-intensieve bedrijven om die en de bijbehorende werkgelegenheid niet te verliezen in tijden van crisis.

Imo had TVDS beter zelf wat meer controle gedaan. Imo is het tenenkrulled dat ze dit aanhaalt terwijl er net een rapport uitgekomen is dat ze de factuur met nog een 1.6 miljard heeft doen stijgen door te weinig controle op de ganse procedures.

Imo had TVDS beter zelf wat meer controle gedaan. Imo is het tenenkrulled dat ze dit aanhaalt terwijl er net een rapport uitgekomen is dat ze de factuur met nog een 1.6 miljard heeft doen stijgen door te weinig controle op de ganse procedures.
Een groot deel van de oppositie is dan ook compleet ongeloofwaardig. Alexia Bertrand die als ex-minister van de rampzalige begroting die Vivaldi heeft achtergelaten gaat zeggen dat het regeringsakkoord inzake begroting niet doortastend genoeg is. Magnette die besparingen op kap van de werklozen hekelt met al decennialang een schandalig lage werkzaamheidsgraad in zijn eigenste Wallonië. Vlaams Belang dat het gemis van communautaire ambities aanklaagt maar zelf niet verder komt dan een eenzijdige Vlaamse onafhankelijkheidsverklaring (insert 'kookwekker van de bomma' meme). Nee, de grootste oppositie van deze regering zal in de regering zelf zitten.

Debat gedaan resultaat: meerderheid voor, oppositie tegen.

Sorry maar laat dan het debat ook zijn he, we wisten de uitkomst al voor de marathon begon.

Debat gedaan resultaat: meerderheid voor, oppositie tegen.

Sorry maar laat dan het debat ook zijn he, we wisten de uitkomst al voor de marathon begon.
Waarom heeft het één iets met het ander te maken? Waarom trek je deze conclusie? Het enige waar je nu zelf aan mee doet is een negatieve cultuur creëren rond politiek, enkel en alleen omdat je het zelf niet snapt? Als je maar gewoon enkel een paar van de laatste snippets leest op VRTnws dan zie je bv. al dat er bepaalde zaken aangepast zijn (bv. fout stonden/ontbreken/...) dankzij deze debatten.

Dit is de kamer van volksvertegenwoordigers he. Natuurlijk zullen de partijen die de regering vormen uiteindelijk voor stemmen, en zal het er doorgaan. Maar door deze vragen worden de intentie en details op bepaalde vlakken veel duidelijker en worden er nog wat fouten uitgehaald.

Jij wist al dat men deze specifieke er allemaal uit ging halen? Neen toch he? Je wist de uitkomst niet. Ja, akkoord, als je er een boutade van maakt wel. Maar doe dat toch aub niet. Dan krijg je als kiezer alleen maar meer wat je verdient. Dat politici zich naar deze perceptie gaan gedragen in plaats van de werkelijkheid.

Edit: En zoals hierboven al vermeld, stel het was met OpenVLD ipv Vooruit, was het een heel ander gegeven geweest. Dedecker heeft de fractie al verlaten. Dan was het mogelijks niet goedgekeurd. Het blijven de volksvertegenwoordigers die het goed moeten keuren en volledig moeten begrijpen.

Laatst bewerkt:
Het is goed dat er een debat is geweest en dat de oppositie tijd had om de regeringsverklaring en begrotingstabellen kritisch door te lichten, maar ik denk dat een marathon van 40u niet nodig was geweest. Maar het is wat het is en de regering kan nu aan de bak.

Het is goed dat er een debat is geweest en dat de oppositie tijd had om de regeringsverklaring en begrotingstabellen kritisch door te lichten, maar ik denk dat een marathon van 40u niet nodig was geweest. Maar het is wat het is en de regering kan nu aan de bak.

En voor wat? Je weet op voorhand dat de meerderheid gaat goedkeuren en de oppositie gaat tegenstemmen. Wat ook gebeurd is. Opnieuw.

En voor wat? Je weet op voorhand dat de meerderheid gaat goedkeuren en de oppositie gaat tegenstemmen. Wat ook gebeurd is. Opnieuw.
Dat lijkt op een formaliteit en een politiek-cultureel circus, maar ik denk dat het normaal is dat de oppositie in het federale parlement ook aan het woord mag komen om bepaalde bezorgdheden over te brengen. Je kan discussiëren op de manier waarop dit gebeurt, maar dat het gebeurt vind ik wel belangrijk.

Edit: En zoals hierboven al vermeld, stel het was met OpenVLD ipv Vooruit, was het een heel ander gegeven geweest. Dedecker heeft de fractie al verlaten. Dan was het mogelijks niet goedgekeurd. Het blijven de volksvertegenwoordigers die het goed moeten keuren en volledig moeten begrijpen.
Nee Dedecker wilt tegen FVDB stemmen
En op zich was dit een formaliteit aangezien ze allemaal al voor gestemd hebben bij het partijcongres en alles nog via wetteksten moet aangepast worden waar alweer moet gestemd worden.

Puur voor de buhne dit

Het wordt dringend tijd om die gascodensatieketel te installeren.
Haha mijne ketel is toevallig stilaan einde latijn (het is te zeggen ie werkt nog maar de pomp is 'op' en de printplaat is stuk. Het arme beestje is 16 jaar oud). De offerte is reeds getekend en de nieuwe ketel wordt volgende week geplaatst.

Vergeet niet dat als je van plan bent, dit relatief snel te doen want ik verwacht een 'piek' in aanvragen en anders kan je worst case misschien een tijdje moeten wachten he.

Wanneer zou dit in voege gaan? Onze huidige ketel is het ook aan het begeven, en wij zijn ook aan het kijken om deze te vervangen met een gascondensatieketel. Ons huis leent zich niet om een warmtepomp te gebruiken. We hebben geen vloerverwarming, oudere alleenstaande vila, klassieke gietijzeren radiatoren.
Geen idee. Iemand die dat hier kan zeggen? Maar ik heb alvast alles getekend en ze komen de ketel plaatsen. Dus ik zal er normaal gezien tijdig bij zijn.

Dit vind ik nu een rare reactie. Phate13 geeft al aan waarom het dient.
Maar in het grotere geheel is iedereen altijd boos dat alles in handen ligt van een paar. Het is altijd de vraag wie nu echt 'de winnaar' is, en dan is het 'niet mijn regering' als een paar de handen in elkaar slaan en een grote partij links laten liggen. Hier worden àlle volksvertegenwoordigers geraadpleegd, dus eigenlijk het hele volk. Jouw vertegenwoordiger die niet tot in de regering is geraakt, kan hier dus bij uitstek wegen op het beleid. Zaken rechttrekken, na lang schipperen misschien nog iets extra uit de brand slepen en zo mee zorgen voor een goed bestuur door de groten. Ik weet niet waarom dat zo'n probleem is?

De vorm, oké. Moet dat dag en nacht, moet dat zo lang... maar om het dan maar direct af te schaffen dat volksvertegenwoordigers hun duit in het zakje kunnen doen?

Dit vind ik nu een rare reactie. Phate13 geeft al aan waarom het dient.
Maar in het grotere geheel is iedereen altijd boos dat alles in handen ligt van een paar. Het is altijd de vraag wie nu echt 'de winnaar' is, en dan is het 'niet mijn regering' als een paar de handen in elkaar slaan en een grote partij links laten liggen. Hier worden àlle volksvertegenwoordigers geraadpleegd, dus eigenlijk het hele volk. Jouw vertegenwoordiger die niet tot in de regering is geraakt, kan hier dus bij uitstek wegen op het beleid. Zaken rechttrekken, na lang schipperen misschien nog iets extra uit de brand slepen en zo mee zorgen voor een goed bestuur door de groten. Ik weet niet waarom dat zo'n probleem is?

De vorm, oké. Moet dat dag en nacht, moet dat zo lang... maar om het dan maar direct af te schaffen dat volksvertegenwoordigers hun duit in het zakje kunnen doen?

Jaja, ik heb het puur over de vorm hé, niet over het feit dat ik de oppositie wil monddood maken.

Waarom moet dat in godsnaam 40 uur duren?

Wat een ongelooflijk idioot systeem dat iemand 40u aan een stuk moet wakker blijven om vragen te beantwoorden. Ga gewoon pitten gelijk iedereen en kom dan terug nadat ge thuis een kom muesli hebt gegeten. Het idee dat dat een heroïsche uitputtingsslag zou moeten zijn daar in de kamer slaat toch op niks?

Ik moet zeggen, ik zal nooit op de NV-A stemmen maar ik heb tot nu toe wel respect voor het staatsmansschap dat BDW toont, en dan heb ik het niet per se over nu, maar ook heel die regering zelf op de been krijgen, het communautaire luik dik tegen zijn goesting laten varen, GLB niet in het kanaal smijten, etc. Ik krijg alleszins wel het idee dat die man oprecht probeert om iets gedaan te krijgen in dit land.

Als linkse rakker kan ik mij ook nog wel vinden in het regeerakkoord (eenmaking brusselse politiezones vind ik wel echt een goede maatregel bijvoorbeeld), ik hoop dat zijn rekening op het einde van de rit gaat kloppen en dat de meerwaardebelasting ook effectief het verhoopte effect zal hebben, maar ik denk dat België wel gebaat is bij een regering die én goesting heeft om iets te veranderen én die financiële verantwoordelijkheid wat hoger in het vaandel draagt.

Het enige waar ik echt tegenop zie is Theo Francken zijn imo onnodig inflammatoire 'kijk eens hoe streng ik ben jongens' discours. Die mens is er ook gewoon vooraleer de regering van start gegaan is eigenlijk iedereen binnen het leger op zijn paard te krijgen dus ik ben benieuwd hoe dat verder gaat gaan.

Laatst bewerkt:
Waarom heeft het één iets met het ander te maken? Waarom trek je deze conclusie? Het enige waar je nu zelf aan mee doet is een negatieve cultuur creëren rond politiek, enkel en alleen omdat je het zelf niet snapt? Als je maar gewoon enkel een paar van de laatste snippets leest op VRTnws dan zie je bv. al dat er bepaalde zaken aangepast zijn (bv. fout stonden/ontbreken/...) dankzij deze debatten.

Dit is de kamer van volksvertegenwoordigers he. Natuurlijk zullen de partijen die de regering vormen uiteindelijk voor stemmen, en zal het er doorgaan. Maar door deze vragen worden de intentie en details op bepaalde vlakken veel duidelijker en worden er nog wat fouten uitgehaald.

Jij wist al dat men deze specifieke er allemaal uit ging halen? Neen toch he? Je wist de uitkomst niet. Ja, akkoord, als je er een boutade van maakt wel. Maar doe dat toch aub niet. Dan krijg je als kiezer alleen maar meer wat je verdient. Dat politici zich naar deze perceptie gaan gedragen in plaats van de werkelijkheid.

ik ben akkoord dat er een debat moet komen over het komende beleid en dat daar serieus over gedebatteerd mag en moet worden.

hetgeen ik wil aanhalen is dat we misschien eens aan de procedure moeten werken, zodat het geen boutade wordt. Want je gaat me niet vertellen dat elk debat even kwaliteitsvol zal zijn na zo een lange tijd.

De vorm slaat inderdaad nergens op. Daar ga ik ook mee akkoord.

Daarnaast wil ik wel even toevoegen, onderschat niet de kracht van een dergelijke schijnbare "pro forma" toneeltjes, om het even zo voor te stellen. Op het werk zie ik soms ook presentaties die puur voor de vorm zijn, waarbij alles op voorhand al met alle belangrijke stakeholders is doorgesproken en er in de meeting eigenlijk niets nieuws naar voren komt voor 95% van de tijd/mensen en het toch altijd zo zal zijn zoals er gepresenteerd wordt.

Maar dit krijg je, voor een stuk, ook enkel doordat mensen altijd gezichtsverlies willen besparen en juist door dit "toneeltje" gaan zorgen dat alles op voorhand is afgetoetst en zeer duidelijk is. Dit "toneeltje" is gewoon de officiële bekrachtiging van alle achterkamer/legwork dat er vooraf gegaan is. En zo kan niemand achteraf zeggen "Ja, maar dat wist ik niet" of "Nee, daar ging ik eigenlijk niet mee akkoord".

Door dit zo uitgebreid aan bod te komen met alle kansen voor vragen en bemerkingen voor de officiële bekrachtiging bekom je een veel sterker gedragen akkoord dan als er gewoon gezegd wordt "alléé, meerderheidsleden, stem eens allen voor".

Terug
Bovenaan