Renegadexxripxx
Well-known member
Is niets nieuws. Is wat elke oppositie doet of zou doen.Ik wordt echt boos, als ik de oppositie hoor zagen...
Ze hebben 7 maand aan een stuk een regeerakoord willen samenstellen. We hebben nu eindelijk een regering. En elke voorstel wordt afgebroken door de oppositie, zoals Die Barbara Pas en Paul Magnette....
Open VLD en Groen bemoeien hun ook.
Man ge zijt nie verkozen en je zit niet in de coalitie... hou toch je bek.
Oppositie voeren is het makkelijke aan de politiek.
In plaats van de verkozen coalitie te respecteren en samen naar oplossingen te zoeken... maar staan roepen en elk voorstel afbreken kunnen ze wel.
De oppositie is nu eenmaal niet geconsulteerd bij de opstelling van het regeerakkoord. Dan spreekt het voor zich dat ze zich kritisch uitlaten tot zelfs antagonistisch zijn.
Heck onze geliefde ex judocoach geeft hier zelfs het voorbeeld, desondanks dat hij mee is opgekomen bij nva... daar gaat dus al die ene meerderheidszetel indien ze ovld hadden betrokken ipv vooruit..
Mevrouw pas heeft dat zelfs letterlijk gezegd dat er goede zaken in het regeerakkoord waren. Maar dat de goede zaken wel zullen bewierrookt worden door de meerderheid en dat ze zich dan ook ging focussen op de verschillen.
Leek mij perfect respectvol. En zo verwonderen waren die gepostuleerde verschillen nu ook niet. Net als ze evenmin realistisch waren.
Maar de achterban, of een stuk daarvan, stemt wel voor hen om die reden.