Het is praktisch onmogelijk op dit moment gewoon. Het kost handenvol geld en tijd om dat door te voeren. Twee zaken die we niet hebben. Of denken de mensen dat Wallonië zonder gouden handdruk de afgrond ingaat?
De Wever is realistisch. We hebben Jean Luc Dehaene energie nodig. Pragmatiek, doorzetting etc etc. De weg uit de penarie is het activeren van alle assets van het land, waaronder ook een Wallonië dat zonet het sein gaf dat ze het stereotype luie/arme karakter van zich af wilt afschudden.
BDW heeft ondertussen door dat geen kat wakker ligt van Vlaams nationalisme laat staat onafhankelijkheid. Mensen stemmen niet op een partij als N-VA voor agendapunt 1. Persoonlijk ben ik dan ook in mijn nopjes om hem in zijn huidige functie te zien want het is hier en nu dat hij de zaken kan veranderen. Een Wallonië dat een ruk naar rechts neemt is de allerbeste bondgenoot van Vlaanderen in de huidige chaos die de wereld is. Bovendien hebben zij (en Brussel) een demografische troefkaart die we nog sterk gaan nodig hebben.
Of het een Dehaene wordt durf ik niet zeggen momenteel. De tijden zijn ook gewoon anders.

vrouw aan Vlaamse kant, en een halve (s*ck it Ecolo, maar covoorzitters zijn halve voorzitters) aan Waalse kant.