De Wever I gaat van start met Arizona

Het is praktisch onmogelijk op dit moment gewoon. Het kost handenvol geld en tijd om dat door te voeren. Twee zaken die we niet hebben. Of denken de mensen dat Wallonië zonder gouden handdruk de afgrond ingaat?

De Wever is realistisch. We hebben Jean Luc Dehaene energie nodig. Pragmatiek, doorzetting etc etc. De weg uit de penarie is het activeren van alle assets van het land, waaronder ook een Wallonië dat zonet het sein gaf dat ze het stereotype luie/arme karakter van zich af wilt afschudden.

BDW heeft ondertussen door dat geen kat wakker ligt van Vlaams nationalisme laat staat onafhankelijkheid. Mensen stemmen niet op een partij als N-VA voor agendapunt 1. Persoonlijk ben ik dan ook in mijn nopjes om hem in zijn huidige functie te zien want het is hier en nu dat hij de zaken kan veranderen. Een Wallonië dat een ruk naar rechts neemt is de allerbeste bondgenoot van Vlaanderen in de huidige chaos die de wereld is. Bovendien hebben zij (en Brussel) een demografische troefkaart die we nog sterk gaan nodig hebben.

Of het een Dehaene wordt durf ik niet zeggen momenteel. De tijden zijn ook gewoon anders.

Wie geeft er nu in hemelsnaam iets om die foto? Ik heb daar nog nooit bij stilgestaan, toch niet waardig om daar een VRT-artikel over te schrijven. Dat je een discussie wil voeren over de genderbalans in de regering, prima, maar de VRT mag zich toch iets kritischer opstellen over hoe je bepaalde onderwerpen aansnijdt.

Nu is de tweede foto ook weer niet goed :crazy:

Echt, het zijn dit soort non-discussies die de a(nti)pathie van de mensen voor de maatschappij doet groeien. Dit doet alleen maar verder vervreemden want de gewone mens in de straat is daar totaal niet mee bezig, maar het lijkt wel alsof dat continue door de strot geramd moet worden.
Stop dan met op die artikels te klikken en ze te delen, want dat is de enige reden dat dat artikel bestaat - de slechte foto zelf is maar het excuus.
Het wordt door je strot geramd omdat je toelaat dat ze het door je strot rammen.
Dat die foto slechts is kan inderdaad niemand schelen.

Naar verluidt zou de begrotingstabel de facto onhaalbaar zijn en kan minister van begroting best al beginnen te zoeken naar extra miljarden. Men kaart o.a. aan dat:
  • inkomsten uit fraudebestrijding te hoog
  • terugverdieneffecten te hoog
  • jobcreatie veel te optimistisch
  • veronderstellen dat er geen negatieve impact is van negatieve maatregelen
  • pensioenen nog steeds véél te duur en compleet onhaalbaar, men kaart ook aan dat bepaalde groepen die niet zo lang meer hoeven te werken volledig buiten schot blijven
  • besparingen op asiel en migratie zeer ambitieus - de minste crisis/oorlog/conflict zou al dramatisch zijn
Niets nieuw natuurlijk, het is wellicht nooit anders geweest de laatste jaren

Laatst bewerkt:
Ik ben gisteren van mijn stoel gevallen bij het bekijken van De Kamer.

Alvorens de regeerverklaring van start kon gaan onderbrak de oppositie telkens de gang van zaken om te vragen achter begrotingstabellen. Dat die, logischerwijs, samen met het regeerakkoord na de verklaring werden bezorgd was opeens onbekend voor hen.

En dan was het de beurt aan De Wever. Zenuwachtiger, ongemakkelijker dan we van hem gewoon zijn. Maar bon, hij heeft een inloopperiode nodig.

Om daarna in Villa Politica gesprekken te zien met Pas en Hedebouw. Mijn God, tenenkrullend is het minste wat je kan zeggen.
Pas bleef hetzelfde herhalen, en antwoordde zelfs niet toen men haar rechstreeks vroeg: ‘dus u bent van mening dat de 10% meerwaardetaks geen goede maatregel is?’

Hedebouw kwam daar al sloffend aan, handen in de zakken ‘Jaaa, ik ben niet onder de indruk, ik ben totaal niet onder de indruk’. En dat op een manier alsof het een ‘lachende’ Hyena is. Ik spreek me niet uit over de capaciteiten van de man, maar op deze manier ga je toch amper mensen aanspreken die iet ofwat kritisch nadenken en dus feitelijk argumenten nodig hebben?

Om nog maar te zwijgen van de gezichten die oppositieleden trokken bij de verklaring.

Naar verluidt zou de begrotingstabel de facto onhaalbaar zijn en kan minister van begroting best al beginnen te zoeken naar extra miljarden. Men kaart o.a. aan dat:
  • inkomsten uit fraudebestrijding te hoog
  • terugverdieneffecten te hoog
  • jobcreatie veel te optimistisch
  • veronderstellen dat er geen negatieve impact is van negatieve maatregelen
  • pensioenen nog steeds véél te duur en compleet onhaalbaar, men kaart ook aan dat bepaalde groepen die niet zo lang meer hoeven te werken volledig buiten schot blijven
  • besparingen op asiel en migratie zeer ambitieus - de minste crisis/oorlog/conflict zou al dramatisch zijn
Niets nieuw natuurlijk, het is wellicht nooit anders geweest de laatste jaren
en dan kan je nog toevoegen dat gans die meerwaardebelasting op aandelen perfect €0 kan zijn als het eens geen topjaar op de beurzen is

Alvorens de regeerverklaring van start kon gaan onderbrak de oppositie telkens de gang van zaken om te vragen achter begrotingstabellen. Dat die, logischerwijs, samen met het regeerakkoord na de verklaring werden bezorgd was opeens onbekend voor hen.

En dan was het de beurt aan De Wever. Zenuwachtiger, ongemakkelijker dan we van hem gewoon zijn. Maar bon, hij heeft een inloopperiode nodig.

Om daarna in Villa Politica gesprekken te zien met Pas en Hedebouw. Mijn God, tenenkrullend is het minste wat je kan zeggen.
Pas bleef hetzelfde herhalen, en antwoordde zelfs niet toen men haar rechstreeks vroeg: ‘dus u bent van mening dat de 10% meerwaardetaks geen goede maatregel is?’

Hedebouw kwam daar al sloffend aan, handen in de zakken ‘Jaaa, ik ben niet onder de indruk, ik ben totaal niet onder de indruk’. En dat op een manier alsof het een ‘lachende’ Hyena is. Ik spreek me niet uit over de capaciteiten van de man, maar op deze manier ga je toch amper mensen aanspreken die iet ofwat kritisch nadenken en dus feitelijk argumenten nodig hebben?

Om nog maar te zwijgen van de gezichten die oppositieleden trokken bij de verklaring.
Hedebouw heeft in mijn ogen veel geloofwaardigheid verloren in Het Conclaaf. Zat er totaal naast met zijn miljarden die hij ging ophalen en heeft hem ontmaskerd als een populist.

Blijft Peter De Roover voorzitter van het parlement? Hij en Els zijn ook best wel een powerkoppel dan.

Ik vind dat altijd zo'n theater. Ja, the duty of the opposition is to oppose, maar vaak komt dat toch neer op alles neersabelen zonder al te veel onderbouwing. Nu goed, het VB en PvdA zijn ook wel de extreme partijen, het is niet of die hebben naast op de verontwaardiging en emotie spelen nog veel inhoud, IMO.

Als je de Vlaamse, Waalse en Federale regeringen naast elkaar zit zie je wel meer "genderbalans".

Als je trouwens kritiek wilt leveren op de "genderbalans" in dit land, dan zou ik eerder kijken naar de som van de premier en de partijvoorzitters, zij besturen in werkelijkheid dit land, en zowel de ministers, de parlementairen als zowat alle andere politieke mandaten met misschien hier en daar een averechtse uitzondering zoals Jean-Marie Dedecker of een zeldzame kleurloze burgemeester (ik denk aan een Jonathan Holslag) zonder hogere ambities, die knielen en gehoorzamen voor hun besluiten.

Daar is momenteel als ik me niet vergis slechts één (edit:) vrouw aan Vlaamse kant, en een halve (s*ck it Ecolo, maar covoorzitters zijn halve voorzitters) aan Waalse kant.
Bij de N-VA was iemand als Valerie Van Peel nu erg welkom geweest als nieuwe voorzitter, maar jammer genoeg heeft zij de politiek verlaten.
We zullen waarschijnlijk een gruize muis als Sander Loones krijgen.

Laatst bewerkt:
en dan kan je nog toevoegen dat gans die meerwaardebelasting op aandelen perfect €0 kan zijn als het eens geen topjaar op de beurzen is
Idd - op termijn zou dat +/- moeten corrigeren en compenseren - maar een periode van 4-5 jaar is idd te kort om daarmee te gaan rekenen. Trouwens geen idee welke data men heeft gebruikt en ter beschikking heeft om die inschatting te maken.

Gezien de situatie vraag ik me soms af of men dat vanuit de regering gewoon niet duidelijk kan communiceren of gewoon kritischer zijn voor het cijferwerk door marge in te bouwen. Nu lijken we terug vertrokken voor jaren van discussie want elke extra inspanning of ingreep gaat botsen met pittige voorzitters GLB en CR - en die extra's gaan zeer talrijk te zijn. Uitermate energieverslindend en niet efficiënt, 0,0 kans op herverkiezing, resulterend in diverse gedrochten van besluiten met finaal een systeem dat nog complexer zal zijn dan het vandaag het geval is.

Er staan zaken in deze regeringsverklaring die effectief op lange termijn structureel en besparend werken en een duidelijk contrast vormen met bvb. Vivaldi - op zich positief - maar alweer zijn de eerste signalen dat het onvoldoende zal zijn, die signalen zijn blijkbaar breed gedragen gezien men al uitgaat van bovenstaand scenario.

Is er ergens een videostream ter beschikking van het debat van vandaag over de regeringsverklaring ? Daarmee bedoel ik niet de live versie, maar dat er iets is om terug te kijken.

Ik heb het bij momenten gevolgd. Chapeau van die Axel Ronse om daar urenlang te staan en de verklaring van de Arizonacoalitie te verdedigen. Die simultaanvertalingen, daar heb ik wel al van gehoord uiteraard, maar wel interessant om het eens te horen.

Ik wordt echt boos, als ik de oppositie hoor zagen...

Ze hebben 7 maand aan een stuk een regeerakoord willen samenstellen. We hebben nu eindelijk een regering. En elke voorstel wordt afgebroken door de oppositie, zoals Die Barbara Pas en Paul Magnette....

Open VLD en Groen bemoeien hun ook.
Man ge zijt nie verkozen en je zit niet in de coalitie... hou toch je bek.

Oppositie voeren is het makkelijke aan de politiek.

In plaats van de verkozen coalitie te respecteren en samen naar oplossingen te zoeken... maar staan roepen en elk voorstel afbreken kunnen ze wel.

Lol, Quickenborne horen tussenkomen alsof die man nog maar enige geloofwaardigheid over heeft.
Wat een grap, maar goed als nog relatief jonge opportunistische politicus zal die het nog wel proberen uit te zingen tot de OpenVLD een wedergeboorte kent (al mag die partij voor mijn part gerust 2-3 legislaturen in de oppositie).

Terug
Bovenaan