Om 9 uur moeten ze de eed afleggen, maar het is nog altijd niet duidelijk wie de ministers voor MR worden. Hopelijk wonen ze niet te ver van Brussel![]()
Ik kwam net hetzelfde posten

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Om 9 uur moeten ze de eed afleggen, maar het is nog altijd niet duidelijk wie de ministers voor MR worden. Hopelijk wonen ze niet te ver van Brussel![]()

GLB: "Kan die eedafmelding ook via Google Meet?"Ik kwam net hetzelfde posten![]()
Of het akkoord last-minute opblazen wegens alle kritiek voor de meerwaardebelasting, en zo hun namen in de geschiedenisboeken laten zinderenIk vermoed dat ze met heel de MR equipe tegelijk gaan aankomen en ginder schaar steen papier gaan doen .
Worden wel voor MR minister:
- David Clarinval
- Bernard Quintin
- Eléonore Simonet
- Mathieu Bihet
Prévot zal toch ook even vloeken, die is volgens mij toch in de eerste plaats ingestapt als minister omwille van Bouchez zijn pleidooi.Worden wel voor MR minister:
- David Clarinval
- Bernard Quintin
- Eléonore Simonet
- Mathieu Bihet
Toch twee historici!Bart De Wever: geschiedenis
Jan Jambon: informatica
Theo Francken: pedagogische wetenschappen
Anneleen Van Bossuyt: rechten
Franck Vandenbroucke: economie
Rob Beenders: marketing
Vincent Van Peteghem: toegepaste economie wetenschappen
Annelies Verlinden: rechten
David Clarinval: economische, politieke & sociale wetenschappen
Bernard Quintin: geschiedenis, internationale betrekkingen
Eléonore Simonet: rechten
Mathieu Bihet: rechten
Maxime Prévot: rechten, politieke & sociale wetenschappen
Jean-Luc Crucke: rechten
Vanessa Matz: rechten
Wie later minister wil worden, moet rechten studeren, zoveel is duidelijk. Ook in de Vlaamse regering zijn 5 van de 9 ministers jurist. Rob Beenders de enige zonder masteropleiding.

Uit het geheugen: Inge Vervotte (Vlaams) was 26 toen ze de eed aflegde, Freya Van den Bossche (federaal) 28.Eléonore Simonet (MR) - Minister van Middenstand en KMO's. 27 jaar. Dat moet toch een van de jongste ministers ooit zijn?
Ik voel me gewoon oud als ik die leeftijden lees, maar een goede zaak dat ook jonge vrouwen (en mannen) deel uitmaken van een regering.Uit het geheugen: Inge Vervotte (Vlaams) was 26 toen ze de eed aflegde, Freya Van den Bossche (federaal) 28.

Man-vrouwverdeling had anders gekunnen, maar het zijn de partijen zelf die beslissen wie ze naar voor schuiven. Ik denk inderdaad niet dat het nodig is om De Wever I te gaan guilt-trippen omdat er teveel blanke mannen in zitten. Mensen met schuldcomplexen opzadelen is echter al een tijdlang trending, op alle niveau's van de samenleving en helaas ook gepleegd door zowat iedereen.Die framing van de VRT met hun 11 witte! (Hoe zou dat toch komen...) mannen en slechts 4 vrouwen. Die 6 vrouwen op 9 Vlaamse ministers zijn we weeral vergeten precies. Waalse is 4/4 denk ik?
14 op 32... we zitten hier duidelijk met een JOEKEL van een probleem. Als we maar brandjes kunnen stoken waar er eigenlijk weinig aan de hand is...
Bv Verlinden als vice-premier zou voor perceptie misschien mooier geweest zijn maar dan nog...
Ministers worden niet verkozen... Dus dat zal al niet gaan. En meest geschikte is natuurlijk ook moeilijk te meten.De verkozen/meest geschikte politici zouden moeten een ministerpost krijgen, ze moeten niet gekozen worden omwille van geslacht en huidskleur of wat dan ook.
We gaan toch ook niet klagen dat er te veel vrouwen in de Vlaamse regering zitten?