Matthias92
Active member
Wel benieuwd naar het kernenergiedossier, gaan ze Doel 4/Tihange 3 nog 10 extra kunnen ophouden, en wat met de andere reactoren.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Iedereen moet langer werken he.Jan Jambon, echt?
Dat is inderdaad een schone brok rancune, tjongejonge.
De druiven zijn zuur bij de PS...
Tjah, FVDB is een geval apart, dat iemand die biljetten heeft zitten verbranden omdat het omkoopgeld was überhaupt nog in de politiek kán belanden is mij een raadsel... Maar soit.Ik ga geen oordeel vellen over het Belgische systeem. Elke systeem heeft zijn plaats en voor- en nadelen.
Maar dat we als Belgen collectief Verhofdstadt I vergeten is wel erg.
25 jaar gelden was deze problematiek al volledig onderzocht en besproken.
Er is zelf een wet gemaakt onder Frank Vandenbroucke minister van pensioenen (ja die Frank) Wet tot waarborging van een voortdurende vermindering van de overheidsschuld en tot oprichting van een Zilverfonds
Art. 14.Het Zilverfonds heeft tot doel reserves aan te leggen teneinde het mogelijk te maken om in de periode tussen 2010 en 2030 de extra-uitgaven op het vlak van de diverse wettelijke pensioenstelsels ten gevolge van de vergrijzing te financieren.
Uiteindelijk bleek het zilverfonds niets met pensioenen te maken te hebben. Het was een boekhoudkundige truk om elke euro 2 keer uit te geven.
De volgende regeringen hebben geen zak gedaan om dat recht te trekken.
Om de begroting op orde te houden zijn ze pensioenverplichtingen aangegaan. Geld dat niet naar dat fonds is gegaan.
En nu komt diezelfde politiek met zelfs de toenmalige minister van pensioenen ons "redden". Zij gaan eens oplossen wat wij veroorzaakt hebben. Laat me even
In de Trump topic gaat het over het laten verdwijnen dan databanken ed.
Als ik het nieuws bekijk van de voorbije jaren dan lijkt het alsof de media in dit land collectief de politiek sinds Dehaene heeft gecensureerd.
Ik volg al lang de lokale Gentse politiek en die Van Bossuyt heeft nog nooit een discussie of debat met argumenten gewonnen, en ze lijdt aan de ergste vorm van whataboutism (wat ze ook nodig heeft, want zoals ik al zei: geen inhoudelijke argumenten). Ik had dus eerder iets van what the fuck, er loopt toch voldoende talent rond bij de N-VA?Homans heeft bij haar vorige ministerspost heel diep in de put gezeten, en moest fysiek een stap terugnemen. Ik denk dat ze zelf geen grote vragende partij was om terug zo fel in de schijnwerpers te staan. En met Bossuyt heb je een populaire relatief jonge politica die je met deze nationale post misschien volgende verkiezingen Gent kan opleveren. Vind ik best een logische keuze.
Van Peteghem komt op begroting hé, Jambon neemt financiën over.
Je beseft toch ook wel dat de eerstevolgende regering met de P$ aan de macht die solidariteitsbijdrage zal aangepast worden naar 30% boven de 2k meerwaarde?
De druiven zijn zuur bij de PS...
Inhoudelijk heb ik er ook geen hoge dunk van, dus hopelijk schieten ze zichzelf met haar benoeming in de voet héIk volg al lang de lokale Gentse politiek en die Van Bossuyt heeft nog nooit een discussie of debat met argumenten gewonnen, en ze lijdt aan de ergste vorm van whataboutism (wat ze ook nodig heeft, want zoals ik al zei: geen inhoudelijke argumenten). Ik had dus eerder iets van what the fuck, er loopt toch voldoende talent rond bij de N-VA?
Maar bon, ze heeft natuurlijk wel een sterke score neergezet, daarna meesterlijk de calimero uitgehangen, en ik ga er hier even iets te veel van uit dat de inhoud er echt nog toe doet.

Dat lees ik wel vaker terug maar klopt niet.Tjah, FVDB is een geval apart, dat iemand die biljetten heeft zitten verbranden omdat het omkoopgeld was überhaupt nog in de politiek kán belanden is mij een raadsel... Maar soit.
Hij heeft niks met pensioenen te maken maar denk nu ook niet dat we moeten zeggen "het is naar de kloten" omdat VDB daar rond loopt hé?
Volgens Carl Devos was de rol van Vandenbroucke in het Agustaschandaal bovendien beperkt: "Als voorzitter ontdekte hij op een bepaald moment het Agustageld ergens in de boekhouding van de partij; smeergeld dat partijgenoten hadden gekregen in ruil voor het contract van Agusta. Een toen vaak voorkomende praktijk."
"Een eerste, intuïtieve reactie was dat geld te verbranden", gaat Devos verder. "Het geld zat in kluizen, wat niet mag. Dat was dus fout. Het geld is ook niet verbrand, het is gebruikt. Vandenbroucke wou een streep onder dat verleden trekken." Volgens Devos gaat Vandenbroucke zeker niet vrijuit. "Hij was naïef en fout: eigenlijk had hij dat 'zwart' geld moeten melden aan justitie. In die zin draagt hij verantwoordelijkheid, maar zoals gezegd, in het geheel is die zeer beperkt. En hij keurde het af en wou die praktijk zelf niet, hij wou die stoppen."
Ik had het over de politiek in het algemeen. Niet enkel FVDB.Tjah, FVDB is een geval apart, dat iemand die biljetten heeft zitten verbranden omdat het omkoopgeld was überhaupt nog in de politiek kán belanden is mij een raadsel... Maar soit.
Hij heeft niks met pensioenen te maken maar denk nu ook niet dat we moeten zeggen "het is naar de kloten" omdat VDB daar rond loopt hé?
Alsof de PS nog ooit aan de macht de komende 10y komt als deze regering goed uitdraait ...
Alsof de PS nog ooit aan de macht de komende 10y komt als deze regering goed uitdraait ...
Amai, niveau. Een man pist tegen een boom omdat hij zat is. Zou hij ook kakken en scheten laten?
Maar goed, PS komt niet meer aan de macht komende jaren.
Allee, ik ken wel een aantal (sub) en top politici maar Rob Beenders die minister wordt is toch het dichtste bij.
Absoluut niet mijn partij maar blij voor hem!
Dit vooral!en ik ga er hier even iets te veel van uit dat de inhoud er echt nog toe doet.
Moet eerlijk toegeven, nooit eerder van deze man gehoord.Rob Beenders