De Wever I gaat van start met Arizona

Kan iemand mij de logica eens uitleggen van 5 vicepremiers te hebben? Stel nu dat er effectief iets zou gebeuren met De Wever, wie vervangt hem dan?

Kan iemand mij de logica eens uitleggen van 5 vicepremiers te hebben? Stel nu dat er effectief iets zou gebeuren met De Wever, wie vervangt hem dan?Het
Het gaat niet om vervanging, het gaan eerder om de vertegenwoordiging van de partijen in de regering, elke regeringspartij levert 1 vicepremier en als er en petit comité gesproken moeten worden (kleiner dan de voltallige ministerraad), dan zijn het de premier en vicepremiers die samenkomen.

Haha, ik vind FVDB terug op volksgezondheid misschien nog beter dan de programmapunten die Vooruit heeft binnengehaald :)

Het is vooral vervelend omdat hij het niet nalaat dossiers te blokkeren of z'n karretje ergens elders aan vast te hangen in zijn aanhoudende pogingen om artsensalarissen in te perken. Dat klinkt natuurlijk heel mooi voor de buitenstaander, maar fratsen als de derdebetaler regeling of transparantiecodes gaan er uiteindelijk voor zorgen dat de zwakkeren minder toegang tot bijvoorbeeld tandzorg zal krijgen. Waarom zou je je nog conventioneren als het zo moet.

Nu goed ik stel mijn hoop alvast op GLB. Toch nog iemand die voor onze kar rijdt.

Het is vooral vervelend omdat hij het niet nalaat dossiers te blokkeren of z'n karretje ergens elders aan vast te hangen in zijn aanhoudende pogingen om artsensalarissen in te perken. Dat klinkt natuurlijk heel mooi voor de buitenstaander, maar fratsen als de derdebetaler regeling of transparantiecodes gaan er uiteindelijk voor zorgen dat de zwakkeren minder toegang tot bijvoorbeeld tandzorg zal krijgen. Waarom zou je je nog conventioneren als het zo moet.

Nu goed ik stel mijn hoop alvast op GLB. Toch nog iemand die voor onze kar rijdt.
Wie is "onze"?

Onder de scanner: 50 euro extra betalen of 3 maand wachten!

Benieuwd naar GLB op biza. Vooral naar zijn houding. Verlinden was altijd wat verdrongen naar de achtergrond maar haar opvolger zal wel wat meer furore maken. Of dat goed of slecht is valt nog te zien.

En Van Bossuyt minister, wel mooi voor haar na wat ze in Gent heeft moeten verduren.

Ik merk wel dat we als Vlamingen alle strategische posten van het land hebben ingenomen (defensie, financiën, premier, asiel en migratie), dat is tenminste goed.

Beetje gemengde gevoelens met dit regeerakkoord. Staan een paar punten die belangrijk waren en er zijn zeker ook positieve punten. Maar toch een gemiste kans op gebied van het communautaire en institutionele daar vind ik dat BDW zich wel heel hard heeft verloochend. Ik verschiet er tevens wel van dat De Wever Liesbeth Homans zo hard afvalt. Ze verloor haar voorzittersstoel in het parlement al en nu weer geen enkele functie. Ik vind Bossuyt zeker niet beter als een Homans maar soit.

De equipe van ministers ziet er degelijk uit - goed dat Van Petegem op financiën terugkomt bijvoorbeeld, dat is de juiste man op de juiste plaats. Ik denk met Verlinden al direct iemand het veld kent. Ik ben ook best wel Ok met een Francken op defensie. Hij heeft toch wel altijd een klare kijk als hij in de afspraak zit. Als ik De Wever had geweest dan had ik Johan Van Overtveldt terug gehaald en Bossuyt naar Europa gestuurd maar ok. Ik mag toch hopen dat er op het kabinet van FVDB een opkuis komt met die corrupte ambtenaren ? Dat die eigenlijk nog is hetzelfde kabinet mag leiden na zulke fratsen vind ik eigenlijk maar bedenkelijk maar soit...

Laat ons hopen dat het allemaal stand kan houden en hopelijk niet al te grote crisissen want ik vind het toch maar een ferm risico wat Bouchez daar doet om de ministerpost van Binnenlandse zaken te pakken. Als er nu een post is waar het ferm kan mislopen is het die wel...

Of misschien was het "oude" systeem onhoudbaar? Eigenlijk is het al vreemd dat als je 14 jaar lang werkt, je op termijn 1.080 EUR krijgt (tegen dan geïndexeerd), totdat je sterft... Dat op zich lijkt me al zeer onlogisch. Dus stel dat je op 67j op pensioen gaat en je wordt 87j oud, zal je 14 jaar gewerkt hebben maar wel 20 jaar lang een pensioen ontvangen...

Neen, dan liever dit nieuwe systeem.
Ik ga geen oordeel vellen over het Belgische systeem. Elke systeem heeft zijn plaats en voor- en nadelen.
Maar dat we als Belgen collectief Verhofdstadt I vergeten is wel erg.
25 jaar gelden was deze problematiek al volledig onderzocht en besproken.
Er is zelf een wet gemaakt onder Frank Vandenbroucke minister van pensioenen (ja die Frank) Wet tot waarborging van een voortdurende vermindering van de overheidsschuld en tot oprichting van een Zilverfonds

Art. 14.Het Zilverfonds heeft tot doel reserves aan te leggen teneinde het mogelijk te maken om in de periode tussen 2010 en 2030 de extra-uitgaven op het vlak van de diverse wettelijke pensioenstelsels ten gevolge van de vergrijzing te financieren.

Uiteindelijk bleek het zilverfonds niets met pensioenen te maken te hebben. Het was een boekhoudkundige truk om elke euro 2 keer uit te geven.
De volgende regeringen hebben geen zak gedaan om dat recht te trekken.
Om de begroting op orde te houden zijn ze pensioenverplichtingen aangegaan. Geld dat niet naar dat fonds is gegaan.
En nu komt diezelfde politiek met zelfs de toenmalige minister van pensioenen ons "redden". Zij gaan eens oplossen wat wij veroorzaakt hebben. Laat me even :puke:

In de Trump topic gaat het over het laten verdwijnen dan databanken ed.
Als ik het nieuws bekijk van de voorbije jaren dan lijkt het alsof de media in dit land collectief de politiek sinds Dehaene heeft gecensureerd.

Beetje gemengde gevoelens met dit regeerakkoord. Staan een paar punten die belangrijk waren en er zijn zeker ook positieve punten. Maar toch een gemiste kans op gebied van het communautaire en institutionele daar vind ik dat BDW zich wel heel hard heeft verloochend. Ik verschiet er tevens wel van dat De Wever Liesbeth Homans zo hard afvalt. Ze verloor haar voorzittersstoel in het parlement al en nu weer geen enkele functie. Ik vind Bossuyt zeker niet beter als een Homans maar soit.

De equipe van ministers ziet er degelijk uit - goed dat Van Petegem op financiën terugkomt bijvoorbeeld, dat is de juiste man op de juiste plaats. Ik denk met Verlinden al direct iemand het veld kent. Ik ben ook best wel Ok met een Francken op defensie. Hij heeft toch wel altijd een klare kijk als hij in de afspraak zit. Als ik De Wever had geweest dan had ik Johan Van Overtveldt terug gehaald en Bossuyt naar Europa gestuurd maar ok. Ik mag toch hopen dat er op het kabinet van FVDB een opkuis komt met die corrupte ambtenaren ? Dat die eigenlijk nog is hetzelfde kabinet mag leiden na zulke fratsen vind ik eigenlijk maar bedenkelijk maar soit...

Laat ons hopen dat het allemaal stand kan houden en hopelijk niet al te grote crisissen want ik vind het toch maar een ferm risico wat Bouchez daar doet om de ministerpost van Binnenlandse zaken te pakken. Als er nu een post is waar het ferm kan mislopen is het die wel...

Homans heeft bij haar vorige ministerspost heel diep in de put gezeten, en moest fysiek een stap terugnemen. Ik denk dat ze zelf geen grote vragende partij was om terug zo fel in de schijnwerpers te staan. En met Bossuyt heb je een populaire relatief jonge politica die je met deze nationale post misschien volgende verkiezingen Gent kan opleveren. Vind ik best een logische keuze.

Van Peteghem komt op begroting hé, Jambon neemt financiën over.

Allee, ik ken wel een aantal (sub) en top politici maar Rob Beenders die minister wordt is toch het dichtste bij.
Absoluut niet mijn partij maar blij voor hem!

Allee, ik ken wel een aantal (sub) en top politici maar Rob Beenders die minister wordt is toch het dichtste bij.
Absoluut niet mijn partij maar blij voor hem!
Kunt ge dan niet Elon Musk gewijs een positie vastkrijgen op zijn kabinet. Hij heeft gelijke kansen als ik mij niet vergis. Iets met het recht om te kakken tegen de muren ofzo

Terug
Bovenaan